[WN] Spin vraagje

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Nisan

Spin vraagje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-05 21:57

Even kort uitgelegd: Ik ben bezig met de spin (ja nog steeds Haha! ) en ik heb twee verschillende personen die mij daarbij helpen. Beide goede trainers beide genoeg ervaring. Nu zijn deze twee op bijna alle vlakken gelijk qua uitleg, behalve met de spin. De ene zegt dat ik meer met mijn buitenhand moet werken dat mijn paard niet luistert naar de buitenhand (zelf te makkelijk mee geweest). De andere zegt hetzelfde, maar dan over mijn buitenbeen. De ene is dus meer voor teugelgebruik de andere meer voor beengebruik. (alleen met deze oefening)

Nu mijn vraag aan jullie: om de spin aan te leren (dus het gebruik van de schouderpartij) werken jullie meer op het been, meer op de teugel of beide gelijk?? En waarom?

Ben benieuwd!!

Uriah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 09:27

uiteraard teugel en been maar meer been dan teugel want het is niet de bedoeling dat je je paard extreem met de teugel de spin in 'duwt' dan krijg je als gevolg dat de achterhand kan weglopen. meer been dan teugel de teugel ligt gewoon tegen de hals

Redneck

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 09:51

Inderdaad in eerste instantie de teugel om de spin in te zetten, daarna (als hij draait) leg ik mijn hand neer en geef been (alleen buitenbeen) om de snelheid te verhogen. Als hij niet reageert op de teugeldruk en dus niet de spin inzet, dan kom ik in met mijn buitenbeen. Dus: vragen met de teugel, niet luisteren.....nog een keer vragen met buitenbeen erbij. En dan weer zodra hij draait, hand neerleggen. Als het echt allemaal goed gaat, heeeel soms heb ik zo'n dag, dan draait hij uiteindelijk gewoon door zonder dat ik nog hoef te drijven.

gipsy_reiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 15:58

mijn paardje deed het ook niet en met de metode van redneck is het me ook gelukt