[WN] door wie laten dekken

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

hanita

door wie laten dekken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-05 10:25

ben gisteravond naar hengsten wezen kijken. Ik heb 2 hele leuke hengsten gezien.
Ik ben wezen kijken voor really rugged kid van brennas kid xmiss rugged jac. Vond hem nog steeds erg leuk.

Maar toen liet hij mij Really doc olena zien.
Lightnin chick olenaxmiss lena dell. Een bay kleurige hengst.

Ik heb zelf een quartermerrie van de oude bouw. Foundationachtig (ong 76%). Wie zouden jullie doen? Ik twijfel nu. Ik denk zelf dat ik voor de laatste ga.

Suske

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 13:13

Je kan ook kijken voor Lightning Chic Olena zelf die staat in Duitsland bij Lutz Leckebush dat is de eigenaar op stal Leckebush in Nümbrecht.
www.leckebusch.com

horsea

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 15:48

heey, die Really Doc Olena is een halfbroer van Mr Docolee Offenbach. De vader van mijn veulen. Haha! ze hebben de zelfde moeder (Miss Lena Dell)

heb je toevallig een foto'tje van hem om hem te vergelijken met mijn veulen?
groetjes leanne

sorry, voor het offtopic gaan Vriendjes zijn?

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 17:58

Ik heb zelf een Really Rugged Kid en vind dat hij een heel fijn en werklustig karakter vererft.
Verder is het een mooie hengst, het is jammer dat Dineke weinig tijd heeft gehad om hem uit te brengen....

twistfanc

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 20:58

ik heb ook een kind van really rugged kid,en ben blij dat me paardje zo vader heeft hoor vind hem super mooi,en tot nu toe hebben allekindjes van hem een aalstreep op ze rug tot zover ik heb gezien.en vind alle kindjes super op hem lijken dus ze hebben meestal altijd wel een mooi karakter van hem Haha!
groetjes darryl

twistfanc

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 21:30

hey,hanyta is dit dat paardje die je wil laten dekken
Afbeelding
als dat zo is heb je heel veel kans als je hem door really rugged kid laat dekken,een red dun uit komt want die paardje die dan wilt laten dekken likt super veel op de moeder van mij paardje,ik zeg het nog maar een keertje dan dan krijg je echt een super mooi veulen :p
groetjes darryl.

FlyingHigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 09:21

Ik heb twee keer een veulen gefokt met RRK, beiden zalige (hengst-)veulens!! Really Doc Olena is een mooi ventje om te zien, hoe hij in gangwerk is, weet ik niet. Ik vind hem wel erg gedrongen gebouwd, kort in de rug. Of dit in combi met je merrie een lekker soepel nakomeling geeft, zou ik niet weten. Alles goed bij Dineke en JJ?? Vond je Dandy Breeze Cash geen schitterende vent of is hij de stal niet uitgehaald???

hanita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-05 10:08

Nee dandy is er niet uit geweest. Jacob vond really doc olena erg goed voor mij omdat ik dus een lang en breede quarter heb daarom stelde hij deze voor. van daar. Maar ik heb best veel race bloed in mijn merrie zitten dus nu rade ze me brio aan misschien was dat wat voor mijn paard. Dus daar gaan we ook maar eens even kijken.

Boldly

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 10:17

Ik ben gister toevallig ook bij die hengsten wezen kijken. En ik moet zeggen, het zijn stuk voor stuk mooie paarden. Zelf heb ik een Paintmerrie en waarschijnlijk (als alles goed gaat met dit veulen), laat ik haar dekken door Dandy Breeze Cash erg mooi gebouwd paard, met zeer ruime gangen. Really Rugged Kid is ook een heel gaaf paard! Really Doc O'lena, heb ik ook zien lopen. Heeft ook mooie gangen en ook een mooi paard om te zien.

Heb ook Cheese! :

Dandy Breeze Cash

Really Rugged Kid

Really Doc Olena

Himyar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 11:29

Himyar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 12:02

Voor reining/cutting kan je prima Doc Bar bloed gecombineerd met Poco Bueno/King bloed gebruiken en ook heel explosief Knipoog is het Mr. Gun Smoke bloed, zeer atletisch. Het mooie is dat je merrie daar nog vrij van is, want Doc Bars daar stikt het van, vooral in combinatie met King bloed. Je krijgt dan alleen NOG weer een dosis Three Bars bloed, maar naar mijn mening kan dat hier geen kwaad. Misschien dat anderen daar anders over denken?

Himyar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 13:08

Ik heb de bloedlijn van de twee hengsten bekeken.
Als de keuze tussen de twee bovengenoemde hengsten moet gaan, dan zou ik, denk ik, Really Rugged Kid kiezen. Het Cody bloed en het Rugged Lark bloed spreken me wel aan. En die andere hengst, Really Doc O'Lena, heeft wel erg veel Three Bars bloed (o.a. drie maal Doc Bar!), misschien dat dat met jouw merrie een beetje teveel van het goede gaat worden.
Maarja, je moet ook kijken of de bouw een beetje aansluit bij je merrie en naar karakter/temperament.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 19:34

2 berichten gesplit die een eigen onderwerp vormden (zie FA)