[WN] Hebben alle paints zo,n makkelijk karakter?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lisa_pluisje

Hebben alle paints zo,n makkelijk karakter?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-05 11:14

Gister kwam ik de stal uit met mijn jonge Paintmerrie Cat, komt mijn zoontje van elf aanrennen met een vlieger die hij de lucht probeerde in te krijgen, Cat staat stil, kijkt omhoog naar de vlieger waarop ik mijn zoontje vraag, laat haar de vlieger is zien, geen enkel probleem, ik haal de draad uit de knoop terwijl mijn zoontje de pony vasthoudt en hij bindt hem per ongeluk aan een stalen pin die maar een cm of tien in de grond staat, ik roep gelijk, doe dat maar niet en hij maakt haar los, zoontje gaat weer rennen met zijn vlieger en Catje huppelt vrolijk met mij mee naar de bak, mijn vraag is..... zijn ze nu allemaal zo makkelijk en koel in het hoofd als deze jonge merrie?
Ze is echt nergens van onder de indruk, staat alleen stil bij enge dingen en danvervolgens loopt ze door, echt heel erg leuk.
Groetjes Lisa

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 11:48

Nee
Elk paard is anders Knipoog

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 12:31

Waren ze allemaal maar zo Haha! Maar nee, ik ken genoeg paarden die zouden flippen bij het zien van die vlieger *LOL* Het is ook maar net hoe een paardje wordt opgevoed. Paarden die nog niets van de wereld gezien hebben, wanneer ze al een jaar of 10 zijn, zijn vaak wat banger aangelegd dan jonge paarden die overal mee naartoe gesleept worden en alles onder ogen krijgen.

Maar eeh, klinkt als een leuk paardje, die Cat van jou Haha!

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 12:41

Tuuuuuuurlijk zijn alle Paints zo Schijnheilig .
Nee, helaas gaat die vlieger niet op.
Het ras is principe natuurlijk wel gefokt op hun boelkloedigheid, maar zo vallen ze helaas niet allemaal uit. Nou moet ik zeggen: ik heb er drie, en dat zijn alle drie hele lieve en makkelijke dieren die niet snel helemaal over de flos gaan. Ik heb dus een score van 100% met mijn Paints Knipoog

vrolijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 12:54

nee helaas niet
mijn paint face off heeft een heel cool karakter en schrikt niet snel.
maar de paint van me broer is een heel ander verhaal *LOL*
die schrikt van het minste geringste *LOL*

ze zijn bijde wel makelijk in omgang

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 13:00

Mac schreef:
boelkloedigheid

*LOL*

Ik rijd 2 paints en 1 daarvan komt aardig in de buurt, de ander is een plaspop Haha!

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 13:05

XoNo schreef:
Ik rijd 2 paints en 1 daarvan komt aardig in de buurt, de ander is een plaspop Haha!

Een plaspop??? Wat is dat nou weer voor een uitdrukking?? Hahahaha!!!!

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 13:13

Klinkt wat netter dan zeikerd *LOL*

lisa_pluisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-05 13:23

Ha mooi, dus ik ben in het goed egeselschap van Paintliefhebbers, hebben jullie al een idee wie er als hengst bij zou kunnen passen, Herschl copy cat is een jonge Herschl time van Tommy time.
Bij Brigitte geboren, dus goed opgevoed, bedankt he Brigitte OK dan!

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 13:38

Mijn kwpnner is ook behoorlijk cool. Die is alleen bang voor kabouters (en die spelenm niet met vliegers Haha! ). Coolheid is paardafhankelijk, net als je coole mensen hebt en druktemakertjes Knipoog

LindaVelings

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 13:50

lisa_pluisje schreef:
hebben jullie al een idee wie er als hengst bij zou kunnen passen, Herschl copy cat is een jonge Herschl time van Tommy time.

Kijk eens op www.dutchpainthorseclub.nl en klik op SSA, daar staan leuke hengsten met een aantrekkelijk dekprijs Haha!

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 13:53

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 13:56

XoNo schreef:
Zullen we er

van maken? *LOL*

ja graag Knipoog !

flow1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 15:20

Xono je bedoeld toch niet stip he met plaspop?????

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 15:38

Haha! Hij is 1 keer over iets gestruikeld en hij was er 2 weken bang voor *LOL*
Hij is verders hartstikke lief natuurlijk Lovers

flow1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 16:41

zeker ook niet lief tegen stip geweest??

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 17:01

We zijn hartstikke lief voor Stip, iedereen is dol op Stippie Lachen

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 17:17

LindavanVugt schreef:
Kijk eens op www.dutchpainthorseclub.nl en klik op SSA, daar staan leuke hengsten met een aantrekkelijk dekprijs Haha!

bieden kan nog tot eind van de maand!

wildwestwill

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 17:24

dat heeft stip dan toch niet van zn vader Dude heeft niet voor niets de bijnaam doetje afgelopen zaterdag met de harde wind was het een leven van jewelste in de binnebak alles was aan het klapperen en meneer liep alsof er muziek op stond . Een hele coole paint mijn dude

piggeljay

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 17:26

het ligt een beetje aan de opvoeding van het paard denk ik, ik heb in 2000 een veulen gekocht van 4 maanden en die was toen al zo mak dat je kon zijn voetjes op tillen borstellen etc. ik heb dat volgehouden door er mee te gaan wandelen langs de weg hem allerlei enge dingen te laten zien.
hij is nu een hengst van 5 jaar en nog steeds super mak je kan hem zo los zetten op de poetsplaats en er met merrie's langs lopen en hij verzet geen voet.
het enigste waar hij bang voor is: een trailer ! met geen stok in te krijgen, maar dat had ik dan ook niet in zijn jeugd geoefend.
dus wat ik wil zeggen als je paard als pas geboren veulen al aan allerlei dingen is gewent heb je later een paard die super in karakter is, maar tref je een paard die in de wildernis is op gegroeid dan kan je het niet zo goed treffen

calemity_jane

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 17:45

ik heb gelukkig wel een paard die nergens bang van is
nou ja nergens alleen van willem odendaal Cool

lisa_pluisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-05 19:14

piggeljay schreef:
het ligt een beetje aan de opvoeding van het paard denk ik, ik heb in 2000 een veulen gekocht van 4 maanden en die was toen al zo mak dat je kon zijn voetjes op tillen borstellen etc. ik heb dat volgehouden door er mee te gaan wandelen langs de weg hem allerlei enge dingen te laten zien.
hij is nu een hengst van 5 jaar en nog steeds super mak je kan hem zo los zetten op de poetsplaats en er met merrie's langs lopen en hij verzet geen voet.
het enigste waar hij bang voor is: een trailer ! met geen stok in te krijgen, maar dat had ik dan ook niet in zijn jeugd geoefend.
dus wat ik wil zeggen als je paard als pas geboren veulen al aan allerlei dingen is gewent heb je later een paard die super in karakter is, maar tref je een paard die in de wildernis is op gegroeid dan kan je het niet zo goed treffen

Echt niet, ik heb een keer een veulen gehad op een stal, heb ik alles mee gedaan, zelfs wandelen enzo en trailer laden, echt vanalles, was wel cool en niet gauw erg bang voor iets maar wel degelijke en druktemakertje gebleven, opvoeding was daarbij echt niet alles, moeder was ook een vervelend drammertje en dat bleek zij ook te zijn, alhoewel het een heel geinig paard was.
Groetjes Lisa.

Ik weet trouwens wel dat er leuke paarden geveild worden maar ik krijg nog steeds geen raad welke qua bloedlijn.
Ben heel benieuwd.

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 19:32

Misschien moet je dan ook even meer over de merrie vertellen en over wat je doel met het veulen is?!

lisa_pluisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-05 20:01

De merries moeder is een reiner en dat is een Quarter merrie, Papa is Herschl time en wat die uitspookt weet ik niet en Tommy time zullen jullie wel kennen.
Ik wil gewoon een leuk veulen fokken met een leuk karakter en gezellig ermee rijden, misschien straks westernles ermee en dat was het wel zo,n beetje.
Groetjes Lisa

Oja Cat is een Splash white frame Haha! en het zou wel leuk zijn als het veulen ook bont werd.

Klaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 21:13

Alle paarden zijn anders Knipoog