[WN] Mislukte rodeo wedstrijd

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Brittol

Mislukte rodeo wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-05 16:57

Hallo
Ik ging weer met mijn paard: Gringo een rodeo wedstrijd doen. Het was nu dus de bedoeling dat ik errop bleef zitten terwijl mijn paard bokt. Maar we reden niet in de rodeo bak maar in de western bak en je kan al raden wat er gebeurt is Scheve mond Gringo was niet gewend om zich in de western bak uit te leven en dus kwam ik uit het hok niet bokkend maar STAPPEND!!
Alle mensen lachte mij uit omdat mijn pony niet wild deed. Een blunder dus,ondanks deze blunder ben ik toch met mijn pony in de prijzen gevallen-BIJ DE SLECHSTE RODEO RONDE!!!!! nou ik heb wat geleerd. Nooit mee doen aan een rodeo wedstrijd als je in een western bak moet rijden! Cool Cool Haha! Haha!

Chantalleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 17:00

En wat moet ik hier nou neer zetten Verward

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 17:07

Chantalleke schreef:
En wat moet ik hier nou neer zetten Verward

... dat ze God op haar blote knietjes moet danken dat ze zo'n fijn en rustig paardje heeft Schijnheilig ...

Chantalleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 17:17

Ohw ja...

Nou je moet God op je blote knietjes danken omdat je zo'n fijn en rustig paardje heb

Semoosky

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 17:29

kijk ens op tv

egt vet!!!!

ThisRockIza

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 17:43

waar op tv
welke zender??? Verward

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 17:50

Elles snapt even iets niet Blond :

- de "rodeo-bak" is bedoeld om de paarden in te laten bokken/uit hun dak te laten gaan
- de "rij-bak" is bedoeld om normaal in te rijden.

Dus wordt er gereden in de rodeo-bak en een rodeowedstrijd gehouden in de rijbak, beiden met zeer ongewenst resultaat Verward

_Vanes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 17:52

Dit is waarschijnlijk het vervolg op dit:
[WN] Rodeo Les
Dat maakt het wat begrijpelijker........

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 17:53

Ja, die had ik ook gelezen, maar ik snap deze aktie niet zo Haha!

twistfanc

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 18:04

ik vind rodeo eigelihijk helemaal niks want dat is toch dat hun balle fijn woorden genepen met die band oder hun buik nou als dat zo is is het wel raar dat je paard niet gek deej majah :d

ThisRockIza

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 19:43

twistfanc
Citaat:
ik vind rodeo eigelihijk helemaal niks want dat is toch dat hun balle fijn woorden genepen met die band oder hun buik nou als dat zo is is het wel raar dat je paard niet gek deej majah :d

Tijdens mijn vakantie in Canada enkele rodeo's bezocht, er doen ook merries werk als rodeo-paard hoor. De band die je ziet zit niet om de edele-delen van de dieren maar om hun middel.
Er zijn zelfs beroemde paarden en stieren die het jaren achter elkaar voor elkaar krijgen om de cowboy van hun rug op de grond te krijgen.
Deze dieren worden op handen gedragen.
Wij hebben gezien dat de stieren en paarden werden uitgeladen uit de veewagen en dat ze precies wisten wat ze moesten doen en je kon zien dat ze hun begeleider goed kennen.
Ik dacht ook dat het er niet zo vriendelijk aan toe zou gaan maar heb het tegendeel met eigen ogen gezien.

NotNice

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 20:54

oke, dus als ik het even voor mezelf samenvat hebben jullie een rodeo-bak waarin je paard lekker tekeer mag gaan, is het dan echt de bedoeling dat je erop zit? of is het losgooien?

Mijn excuses als ik iets erg doms vraag, maar ik kan het me dus echt niet voorstellen dat je je paard bewust laat proberen je eraf te gooien. lijkt me bloedlink...

Aan de andere kant.... wel goed voor je zit, en je lef!

Leren jullie de paarden dan bokken! hoe doe je dat? en hoe leer je ze dan wanneer ze niet mogen bokken?

Malabarista

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 16:06

Ik ben deze zomer ook naar een rodeo geweest in Amerika. Waar die riem zit moet je je paard eens prikken, dan kan het best zo zijn dat je een klap krijgt. Dat is gewoon een gevoelige plek.

Het enige wat ik niet echt leuk vond was de geitjes vangen met lasso door de kinderen, dat ging er soms redelijk lomp aan toe.

Brittol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-05 16:26

met de lasso rijden is opzicht wel leuk maar dan moet je het wel op de leuke manier doen

_Vanes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 17:09

Britjuh schreef:
met de lasso rijden is opzicht wel leuk maar dan moet je het wel op de leuke manier doen

Zoals gewoonlijk op BOKt,kan het niet uitblijven,kan je foto's laten zien hiervan(digi-foto's) Cheese! Cheese!

Guust

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 20:42

heb ooit overwogen om rodeoclown te worden...
heb er nu reeds spijt van .. die hoevenafdrukken gaan maar niet weg

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 20:44

Gnanan, dat lijkt me idd wel erg droog gezicht als je paardje dan zo binnenkomt stappen Haha! Volgende x beter!

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 21:36

hmm elles... k ga met je mee... ik snap m ook niet echt..

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 22:25

Ik snap em ook niet helemaal Verward Dit is nu inderdaad het tweede topic wat je over het rodeo rijden op bokt plaatst. Misschien kun je ons iets beter uitleggen hoe dat in zijn werk gaat? En foto's....!

Jos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 23:25

Britjuh schreef:
Hallo
Ik ging weer met mijn paard: Gringo een rodeo wedstrijd doen. Het was nu dus de bedoeling dat ik errop bleef zitten terwijl mijn paard bokt. Maar we reden niet in de rodeo bak maar in de western bak en je kan al raden wat er gebeurt is Scheve mond Gringo was niet gewend om zich in de western bak uit te leven en dus kwam ik uit het hok niet bokkend maar STAPPEND!!
Alle mensen lachte mij uit omdat mijn pony niet wild deed. Een blunder dus,ondanks deze blunder ben ik toch met mijn pony in de prijzen gevallen-BIJ DE SLECHSTE RODEO RONDE!!!!! nou ik heb wat geleerd. Nooit mee doen aan een rodeo wedstrijd als je in een western bak moet rijden! Cool Cool Haha! Haha!

volgens mij moet je gewoon 'even Apeldoorn' bellen.
of was het nou die andere...............

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 01:38

vanaf Curaçao via planet.nl nee jos das te moeilijk Haha! Schijnheilig Haha!

radicalM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 19:29

Britjuh schreef:
Hallo

Verward En waar heeft dit geweldige schouwspel plaatsgevonden???

Brittol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-05 20:52

op Curacao op de manege
daar hebben we wel eens rodeo wedstrijden.

twistfanc

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 22:23

ThisRockIza schreef:
twistfanc

Tijdens mijn vakantie in Canada enkele rodeo's bezocht, er doen ook merries werk als rodeo-paard hoor. De band die je ziet zit niet om de edele-delen van de dieren maar om hun middel.
Er zijn zelfs beroemde paarden en stieren die het jaren achter elkaar voor elkaar krijgen om de cowboy van hun rug op de grond te krijgen.
Deze dieren worden op handen gedragen.
Wij hebben gezien dat de stieren en paarden werden uitgeladen uit de veewagen en dat ze precies wisten wat ze moesten doen en je kon zien dat ze hun begeleider goed kennen.
Ik dacht ook dat het er niet zo vriendelijk aan toe zou gaan maar heb het tegendeel met eigen ogen gezien.

ok dat is me een keer uitgelegd sorry voor dat andwoord maar moest er even uit Tong uitsteken maar dan weet ik het dan vind ik jullie wel stoer Haha! Haha!

PridesRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 11:08

Rodeopaarden schijnen een relatief goed leven te hebben. Staan eigenlijk constant lekker in de wei en worden er uit geplukt om wat te rijden of een vervelend mens van hun rug af te gooien. En als ze dat snel doen krijgen ze flink wat beloning. Kan slechter.

Maarre, wat ik me echt afvraag; waarom zeggen mensen "me paard", dat klinkt zo gruwelijk ordi. Zeg dat gewoon "mijn paard".