[WN] wat doe je met je western paard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

cesara

wat doe je met je western paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-05 22:51

doe je gewoon buitenrijden.

echte wedstrijden.

met wat voor een ras.

die van mij is een tinker

ik ga zelf het liefs naar buiten en gewoon ontspannen rijden in de bak en soms les. en zelf wat oefeningen doen.

nu doe grondwerk en vd met hem.

Chantalleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 23:50

En dan is mijn vraag: Wat noemt men western rijden?

Rij je pas Western als je wedstrijden rijd. Rij je western als je buiten rijd met en western zadeltje en losse teugeltjes.

Wat noemt men nou western.

Kijk ik ben er zeker van dat ik western rijd want ik rij western met mijn BReeding Stock. Ook ik rij buiten.

Marith_Ov

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 23:53

Ik heb een Ned. Appaloosa x Draver en ik rij daar western en dressuurwedstrijden mee, ook doen we aan endurance. Regelmatig crossen we ook buiten rond en natuurlijk trainen in de bak voor zowel de dressuur als de trail en horsemanship. Springen doen we af en toe ook. En heel soms (meestal met een demo oid) doen we een barrelrace.

PridesRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 00:01

Ik rij een combinatie van Western, Natural Horsemanship en Dressuurmatig werk. Laten we het daar maar op houden. Hihi. En daarbij een scheutje trail en een grotere scheut buiten rijden.

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 09:45

Ik heb een amerikaanse appaloosa.
Daarmee heb ik voorheen westernwedstrijden gereden. Nu rijden we dressuurwedstrijden, endurances, zijn we beland in level 2 van parelli, we doen vrijheidsdressuur, springen, schilderen, tja, van alles eigenlijk wat we leuk vinden. Binnenkort nog voor de wagen en een crosstraining staat nog op mijn verlanglijstje.

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 10:04

cornelie schreef:
schilderen

Je laat je paard schilderen? Deze zin kan ik op twee manieren opvatten. Verklaar u nader Haha!

Happiness

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 10:34

Ik heb een amerikan paint horse. Het is nog een veulen maar doe nu al mee met wedstrijden zoals halter & in-hand-trail.
Later wil ik echt in de reining gaan.
En ik wil ook af en toe naar het strand of het bos.

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 11:05

Majo schreef:
Je laat je paard schilderen? Deze zin kan ik op twee manieren opvatten. Verklaar u nader Haha!

Ja, pride schildert
Hij heeft inmiddels 1 schilderij gemaakt maar ik moet nog wat aanpassingen doen aan de kwast.
Hij vind het ontzettend leuk om te doen.

SillytheKid

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 11:14

Chantalleke schreef:
Wat noemt men nou western.

Kijk
ik ben er zeker van dat ik western rijd want ik rij western
met mijn BReeding Stock. Ook ik rij buiten.

Ghehe... Haha!

gentille

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 11:18

'k rij vooral buitenritjes met m'n tinker, gebruik wel de westernhulpen maar heb nog niet zoveel lessen gehad

wil in de toekomst wel wedstrijden gaan rijden!

PridesRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 11:24

Chantalleke schreef:

Kijk ik ben er zeker van dat ik western rijd want ik rij western met mijn BReeding Stock. Ook ik rij buiten.

Verklaar u nader. Verward

vrolijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 12:17

heb een paint horse
ik rij reining.
doe ook mee aan wedstrijden.

Chantalleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 12:29

Chantalleke schreef:

Bedoelde Dat ik western wedstrijden rij met mijn Breeding Stock Bloos Ik vergeet soms hele woorden Bloos

Maukb

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 12:32

He Cornelie,

Daar wil ik wel eens een foto van zien natuurlijk! Misschien is het wat voor Blaze en andere paarden. Zit misschien zelfs geld in; schilderijen laten maken en verkopen voor Azie.

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 12:33

cornelie schreef:
Ja, pride schildert
Hij heeft inmiddels 1 schilderij gemaakt maar ik moet nog wat aanpassingen doen aan de kwast.
Hij vind het ontzettend leuk om te doen.

Bewijs Haha! Neemt ie de kwast tussen twee hoeven Verward Cool

Maukb

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 12:36

Ik heb een amerikaanse appaloosa overigens, rij/train reining, ga lekker met hem naar buiten en doe gewoon alles wat ik leuk vindt met hem.

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 12:55

Ik rijd trouwens gewoon paard. Het zal mij dan aan mijn bips oxideren op wat voor zadel/paard ik zit en of ik dan toevallig bezig ben met een traildingetje of in het bos over een boomstam huppel. En ik denk ook niet dat mijn paard zichzelf ziet als dressuurpaard/endurancepaard/westernpaard/parellipaard/sgw-paard of wat dan ook Knipoog

Pride neemt de kwast in zijn mond. Maar aangezien hij een voortand mist was er een probleempje. Ik heb nu een doek zo in elkaar gewikkeld en vastgezet dat het werkt als een tamponneerkwast. Bij de hema kun je schildersdoeken kopen en ik heb vingerverf ( met glitters Haha! ) gehaald. Mijn moeder is dan slachtoffer om het doek vast te houden Haha!

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 12:58

Ik rij. Haha!

Met een western zadel, vaak met western hoofdstel. Iedere week (western)les en af en toe western wedstrijden. Maar ook met een halsterhoofdstel tijdens endurance wedstrijden.
En soms zonder alles.
En soms rij ik helemaal niet maar aap ik Parelli na vanaf de grond.
En dat met een Appaloosa, een ras dat over het algemeen voor western gefok/gebruikt wordt.
Verder zie ik mezelf ook nog wel eens een dressuur wedstrijd starten met dit paard en vind ik een sprongetje ook wel leuk.
Maar hoe het nou heet wat ik doe? Verward "lol met knol" ofzoiets? Haha!

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 13:02

Gewoon gaan starten sflj!!
Ik ga zelfs in maart met pride 4 dagen naar tineke bartels om te trainen.

Maar ik vind vooral plezier hebben heel belangrijk, ook voor het paard. Hij is mijn hobby maar ben ik ook zijn hobby?!

horsea

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 18:16

ik heb een quarter merrie van 7 waar we intensief mee trainen en ook wedstrijden mee starten en ik heb een veulen van 8 maanden die we ook uit willen gaan brengen

PridesRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 11:26

Ik heb vannacht gedroomd dat ik een dressuurwedstrijd won met Baduh. Verward

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 12:14

ik rij ook western, met zadel, hoofdstel, pad en all andere onzin die erbij hoort. En western algemeen gebruikte hulpen Knipoog
maar geen wedstrijden, alleen recreatie (wel reining oefeningen e.d.).

Signe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 14:46

Ik ben begonnen met gewoon rijden met een westernzadel.. Ik vond de westernmanier wat logischer dan western en in combinatie met NHS helemaal.

Nu mag ik wel zeggen dat ik western rijd geloof ik. Ik heb ook een tinker.

EmmaK

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 15:08

ik rijd ook wetsrn met mijn 10-jarige tinker merrie Dana.
Het western rijden vind zij en ook ik volgens mij leuker, Dana was vroeger altijd erg sloom, en nu is ze veel actiever, vooral sliding-stops, en vanuit stilstand naar galop vind ze erg leuk,
ik rij nooit meer buiten, ik vind dat wat gevaarlijk, wel zo nu en dan in het bos, of op het strand, ik rijd wedstrijden met Dana zo nu en dan.

in mijn profiel staan nog wel wat foto's van Dana Knipoog

laukjefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 18:40

ik rij western met mijn verzorg fjord, appaloosa en arabier.
ik rij met de fjord wedstrijden, met de appaloosa ga ik dat uiteindelijk ook doen en de arabier rijd ik recreatief hij is 17 en is dampig dus vind ik dat hij als hij het leuk vind zo af en toe mee mag op buitenrit.
met de fjord en de appaloosa heb ik ook les.
ik vind western rijden als je van iemand hebt geleerd de correcte hulpen en dergelijke te geven en een goeiesamenwerking te hebben tussen paard en ruiten zowel tijdens wedstrijden als buiten rijden.
[img]http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?t=347870[\img]
hier staan een aantal fotos van mij en laukje