Dat zal niet zo makkelijk uit te leggen zijn, zo op papier...
Tevens is het denk ik, niet verstandig om dingen zélf uit te proberen, als je er helemaal niks van weet; mocht je dan problemen krijgen met het één of het ander... wat uiteraard áltijd gebeurt en dat is normaal... moet je het ook op kunnen lossen, anders raak je v/d wal in de sloot, zullen we maar zeggen...
Misschien is het een idee om eerst eens een aantal lessen te volgen, evt. op een western gereden paard, zodat je de basis wat onder de knie kunt krijgen?!
Verder zou ik zeggen : ga veel op (beginners)wedstrijden kijken, daar leer je alleen maar van, en probeer er zoveel mogelijk over te lezen.
Veel succes !!!!
groetjes
hoe maak ik mijn singel vast
.
. Dat slaat nergens op, dan kun je ook geen paard onderhouden, als je dat al niet kunt betalen 
) leer ik weer nieuwe dingen bij. Het is vooral belangrijk dat je paard los is, en goed voorwaarts en nageeflijk is. Op die manier zal het beter naar je beenhulpen luisteren, waar het dus voornamelijk om gaat. Je moet zo min mogelijk met je handen en sporen doen.
,heb ik gelezen dat dat de goeie oefeningen zijn.want veel bokkers die pas beginnen praten altijd over hoe goed hun paard al slipt en dat hij na 2 weken al zo snel draait dat ze duizelig worden
.of zou het nog aan de paarden kunnen liggen,
bl;ijkbaar is een haflinger of een fjord heel snel in het leren van deze makkelijke oefeningen. }>
??

YEAH RIGHT