[WN] hoe leer ik hem spinnen en slaiding stop

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

vamosken

hoe leer ik hem spinnen en slaiding stop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-04 10:25

hallo

heb sins kort een qh moeten zadelmak magen
alleen was ik niet zo in met westernsport. maar heb hem al goed zadelmakgemaakt in de western
hij loop al netjes omlaag met lange teugel en luister al goed op de lichaamstaal ook achteruit kan hij al heel goed

maar omdat ik niet goed weet hoe je spinnen en zo moet aanleren hoop ik dat jullie mij kunnen helpen

alvast bedankt

Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 10:29

Misschien aan een prof overlaten?
Ik vind het nogal onverantwoord dat jij een paard dingen aan wilt leren waarvan je zelf niet weet hoe het moet. Dus neem les zou ik zeggen en breng het paard bij iemand die ervaren is.
Beetje kortzichtig om te denken dat je dit soort dingen via internet kunt leren.

Tenfold

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 10:33

Helemaal mee eens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 10:35

Reiningzadel erop leggen, komt de rest van zelf. Heb ik uit hartstikke betrouwbare bron gelezen...

piggeljay

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 10:38

sorry maar als je al niet thuis bent in de westernsport zou ik vooral niet zelf je paard deze dingen gaan leren, laat het aan een trainer over en neem bij deze man of vrouw tevens les zodat jullie allebei leren hoe het moet

vamosken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-04 10:41

ik wil gewoon zeggen dat ik wel iets van western af weet en tot nu toe is alles perfect gegaan heb zelf een amateur wedstrijdje gedaan met hem en was 2de en hij is amper 4 maand onder het zadel dus das al heel heel goe

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 10:45

Zegt niks. Je kan tweede van de twee worden. Of tweede worden omdat de rest NOG beroerder rijdt. Overkomt mij ook wel eens Haha!

Maar joh, als jij genoeg verstand van western hebt dan kun je het wel zonder onze kneuterige adviezen af.

Maar ehhhh..... ik zou toch de tips over pro's en lessen het meest serieus nemen als ik jou was....

Klaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 10:48

Ludo schreef:
Misschien aan een prof overlaten?
Ik vind het nogal onverantwoord dat jij een paard dingen aan wilt leren waarvan je zelf niet weet hoe het moet. Dus neem les zou ik zeggen en breng het paard bij iemand die ervaren is.
Beetje kortzichtig om te denken dat je dit soort dingen via internet kunt leren.

helemaal mee eens Knipoog

Kan je eigenlijk gelijk amateurs starten Verward Bloos Cool

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 10:51

Ja hoor dat kan. Je hoeft niet eerst in de B of G te starten, je mag ook meteen A of O.

DWSS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 10:59

whauw , gaaf *LOL* die amateur wedstrijden zonder dat je hoeft te spinnen en sliding stops te maken , waar zijn die , dan ga ik daar ook rijden. Schijnheilig

Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 11:01

DWSS schreef:
whauw , gaaf *LOL* die amateur wedstrijden zonder dat je hoeft te spinnen en sliding stops te maken , waar zijn die , dan ga ik daar ook rijden. Schijnheilig

Gewoon pleasure starten Clown

Klaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 11:02

Sonja schreef:
Ja hoor dat kan. Je hoeft niet eerst in de B of G te starten, je mag ook meteen A of O.

ok, dankjewel Knipoog Denk wel dat het een heel intelligent paard is, om gelijk naar de Amateurs te gaan met een paard dat net 4 maand onder het zadel is..

DWSS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 11:04

Ludo schreef:
Gewoon pleasure starten Clown

dit slaat op de auteur van dit bericht.... heb nl nog nooit een reining wedstrijd gezien waar geen spins en stops in zitten

Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 11:05

Hij of zij heeft het over een westernwedstrijd, niet over reining o.i.d. Clown

Klaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 11:09

DWSS schreef:
dit slaat op de auteur van dit bericht.... heb nl nog nooit een reining wedstrijd gezien waar geen spins en stops in zitten

BlonT? Blond Haha!

vamosken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-04 11:11

lachen julie mij hier gewoon uit of zo

bedankt ze

ik dacht da er hier simpatieke mensen op zaten

...

Klaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 11:13

Zijn het ook (op western Haha!).

Als je iets wil leren over de praktijk, ga dan naar een intructrice/instructeur. Die kan het nog voordoen ook Knipoog

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 11:14

Vraag het eens aan je trainer. Hij/zij kent jullie het beste en weet of jullie er al aan toe zijn.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 11:15

Beste vamosken... Als jij een dergelijke vraag stelt en tegelijkertijd zegt dat je je paard western hebt ingereden, dan is het logisch dat mensen op zijn zachtst gezegd behoorlijk vraagtekens zetten bij jouw vraag. Een slidingstop of een spin is niet iets dat je makkelijk even aanleert. Dat wil zeggen dat je daar goede les bij nodig hebt. Het vermoeden bestaat dat je die les niet hebt. Vandaar de antwoorden.

Een op deze wijze gestelde vraag zul je hier geen antwoord op krijgen, anders dan "neem goede lessen".

Om ervoor te zorgen dat dit topic niet bol komt te staan van dergelijke herhaalde adviezen, zet ik hier een slotje.