[WN] Artikel in Bit: Quarters kijken

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Willeke

Artikel in Bit: Quarters kijken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-04 20:13

Mijn paard (RH Be Aech) staat in de Bit bij het artikel Quarters kijken Haha!

Mijn paard is het Cutting paard Knipoog Zo werd hij omschreven bij eerste indruk als een blok, en dat dat zeer positief was. Verder was hij goed in balans en mooi gedrongen, maar gaf Jan Boogaarts aan dat zijn dikke keel een nadeel was, daar hij dan moeilijker is in te buigen en te verzamelen is. Zijn hoofd werd als bovengemiddeld gezien, wat altijd natuurlijk leuk is om te horen! Pling

De lijn van het linkervoorbeen was niet recht op de foto, maar zoals Jan Boogaarts al aangaf, komt dat inderdaad door de manier van staan. Toen Jack jonger was, heb ik hem namelijk wel eens uitgebracht in de Halter en hij is dus gewend om vierkant te staan, terwijl ze voor de foto's in 'open stand' moesten staan. Hij stond dus niet met zijn gewicht gelijk over 4 benen verdeeld maar ik kan hem dat natuurlijk ook niet kwalijk nemen, omdat hem altijd is geleerd om vierkant te staan Cool

Wel grappig dat hij als Cutting paard beoordeeld wordt, aangezien het een echte reiner is. Soms spelen we wel eens met koeien, maar dat is om hem fris in zijn hoofd te houden Lachen (en omdat we het leuk vinden Haha! )

Overigens kun je wel aan het artikel merken dat niet alles aan foto's en bouw te zien is, zoals Jan Boogaarts al omschrijft. De reiner wordt als een 'nerveuzer paard' gezien, terwijl dat echt een heel relaxt en rustig paard is, de 'alleskunner' is een echte cutter, en het 'aangespannen' paard is een fokmerrie uit bewezen bloedlijnen met zeer goede nakomelingen.

Maar toch leuk om je paard terug in de Bit te zien natuurlijk *LOL*

piggeljay

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 21:14

ik heb het bit niet dus ik kan geen oordeel geven over het artikel, maar het is altijd leuk dat er ook eens aandacht wordt besteed aan cutting paarden. is het soms geschreven door Simonne de Geus? zoJa dan kan je er wel van uitgaan dat het oprecht is geschreven.
zelf heb en fok ik ook cutters, en wij werken bijna dagelijks met vee dus alle promotie is meegenomen.
als er nu ook nog wat meer aandacht komt voor de lowland cutting tour ben ik helemaal tevreden.
dus Willeke succes en bedankt voor de promotie

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 23:04

Leuke Willeke!
Het is inderdaad interessant om te zien hoe andere naar paarden kijken en wat de redenen zijn om een paard in een bepaald "hokje" te stoppen
Enne....lekkere bink heb je hoor Lovers

DJQuarter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 05:56

vera schreef:
Enne....lekkere bink heb je hoor Lovers

Bloos! Prachtig dier is dat! 'We' hebben anders een aantal prachtige hengsten in Nederland staan onderhand!

Henriette

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 08:10

Inderdaad een leuk artikel!
Ik vind alleen dat er niet consequent beoordeeld is, kreeg het ene paard het voordeel van de twijfel (paard staat waarschijnlijk wat onhandig op de foto), het andere kreeg dat niet... Verward

Maar ja, het blijft natuurlijk moeilijk om 7 paarden vanaf een foto te beoordelen.

Jolande

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 09:01

Ik had Jack niet direct herkend, maar een aantal van de anderen kwamen me al wel erruug bekend voor Haha! Harstikke leuk dat hij er ook bij staat. Ik vroeg me alleen af of de disciplines wel allemaal klopten?

Adrienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 12:18

Als ik me niet vergis staat er ook een oude bekende tussen. En dan met de nadruk op oude
Het oordeel daar van vond ik echt een beetje overdreven.
Als ik het goede paard voor ogen heb, want ik weet het niet 100% zeker maar wel voor 99%, is dit een paard van ongeveer 26, dat ie dan niet meer perfect inelkaar steekt, nou ja mag het!!
Wil de schrijver van het stukje wel eens beoordelen als hij tegen de 80 loopt, eens kijken of hij dan nog picobello in vorm is Cool Knipoog Haha! Haha! Haha! Haha!

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 17:05

Misschien ben ik de enige, maar ik vond het niet zo duidelijk. Op het ene paard ligt het vierkantje zo, op het andere paard weer ergens anders. Hetzelfde met de lijntjes.
Ik zat steeds te vergelijken maar hierdoor zag ik de verschillen niet direkt.
Worden ze niet allemaal op dezelfde manier beoordeelt?

Willeke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-04 19:42

Allereerst dankjewel voor jullie complimenten, ik ben ook best blij met hem hoor Schijnheilig

@ Piggeljay, het stuk is geschreven door Jan Boogaarts en voor de duidelijkheid, mijn paard is geen cutter, het is een echte reiner. Soms doen we wel wat met koeien, maar vooral om hem fris te houden. En zoals ik al eerder zei, het is ook hartstikke leuk!! *LOL*

@ Jolande, nee de disciplines die beschreven werden klopten lang niet allemaal. Het zijn allemaal reiners, 2 cowhorses en 1 cutter.

@ Adrienne, er staat inderdaad 1 oude bekende tussen. Dat oordeel vond ik ook onterecht. Zo zie je maar dat je lang niet alles aan een foto kan zien! Scheve mond

@ Margee, ik durf niet te zeggen of ze allemaal op dezelfde manier beoordeeld worden. Ik ben alleen bij de fotosessie aanwezig geweest, niet toen het geschreven werd, dus daar durf ik niet over te oordelen.

Maar ehm, Redneck, zie jij er ook geen bekend paard er tussen staan?

dimmelim

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 11:08

Leuk dat het jouw paard is, prachtig dier! Wat ik zo jammer vond aan het artikel is dat er niet bijstond wat de dieren in het echt deden/ presteerden. daar was ik juist zo nieuwsgierig naar.

Redneck

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 22:27

Ja, Willeke......onder Power staat onze merrie: Little Calgirl. In eerste instantie helemaal overheen gekeken... Bloos

Marcel meende haar te herkennen, maar ja in het artikel hebben ze het over een hij Dan ga je toch even twijfelen.....