[WN] Halter / Pleasure hengst

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Bonnigje

Halter / Pleasure hengst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-04 17:03

Ik ben me aan het oriënteren op het gebied van Halter / Pleasure hengsten
Paints wel te verstaan..
Ik denk dat ik in Nederland wel zo'n beetje op de hoogte ben van het aanbod.
Maar wellicht dat iemand van jullie mij nog iets moois kan voorschotelen waar ik geen weet van heb.
Hoeft trouwens niet persee in Nederland te zijn, als ik maar wel een dekking kan kopen in Nederland.

Momenteel staat A Hint of Te bij mij bovenaan.
Mooiste prestaties in de pedigree en mooiste koppie Knipoog Past ook het beste bij de merrie.

Ik wil graag dat er in de pedigree goede halter prestaties zitten, maar ook op Pleasure gebied moet er wat gepresteerd zijn.
Verder is mijn merrie (het gaat om Classy) mooi gebouwd, maar ik zou op de hengst graag een ietwat korte hals zien, beetje breed zou ook mooi zijn (de hals dus).
Sierlijk koppie, ook belangrijk....
De borst niet mega breed maar wel een flinke ass....

Ben benieuwd ... Haha!

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 17:26

Je hebt die hengst van Brigitte nog, Explicit Cash Deposit. Zowel goed in halter als pleasure en hij heeft vlekken Haha!

Bonnigje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-04 17:31

Ja, ik heb pas in het echt bekeken, ook een mooie hengst

DJQuarter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 18:26

Made in Holland vind ik ook errug mooi! (Weet niet of hij al ter dekking aangeboden wordt...)

DJQuarter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 20:51

Bloos Bloos uhm... ik geloof dat ik me moet schamen Bloos Bloos

DJQuarter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 20:52

maar hij is wel mooi Haha! Tong uitsteken

redpebbles

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 20:56

Wat dacht je van Red Pebbles? ROM's in Halter en Bronze op de NK in Pleasure behaald. En niet specifiek daar op getraind. Wel fokt hij paarden met hele sterke achterhand en goede bewegingen. Een hengst met een gouden karakter. Je kan hem altijd eens komen bewonderen.

kjcm

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 21:41

jaa, red pebbles een halfneef van mijn merrie. leuk paard opa=Sonny Dee Bar. lange benen geeft opa door,heb ik gezien bij mijn veulen.

johanna29

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 21:52

hallo,

Wat dacht je van:

DOC TOMAHAWK, sorrel/tobiano, meervoudig europees kampioen pleasure en western riding, halter futurity kamioen
www.reitsportanlage.com

JEATABRAND,sorrel/overo, Rom halter, pleasure, trail en reining
www.docsj.de

XP TITANS TOM DOOLEY, sorrel/overo, meervoudig kampioen halter en pleasure, meer dan 30 punten in halter en pleasure
www.exclusive-paints.com

Pigino

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 22:38

ik ga geen andermans hengsten promoten of afkraken maar op de dphc site staan een aantal leuke hengsten die punten hebben behaald in zowel de pleasure als de halter zoals :tommy time, jay barpine, red pebbles,explicit cash deposit,zo zijn er ook hengsten die hele goede bloedlijnen hebben voor halter zoals luckys gold piece.
de vraag is wat wil je nu??? alleen halter ???of wil je goed kunnen scoren in de halter en pleasure klasse??????
je geeft als voorbeeld a hint of te dat is een super mooi dier maar heeft alleen goede prestaties in de halter en heeft helaas nog geen nakomelingen onder het zadel.zodoende de vraag aan jou wat je nu exact zoekt.
want sporty danny (uit zweden) heeft ook super gepresteerd in de halter en pleasure en hunter en trail enz enz enz
misschien toch een kritische blik naar je merrie maken want ik denk dat er echt heeeel veeel moois is

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 23:31

Bovenstaande suggesties lijken mij OK dan!

Ik heb er nog wel één. En die is voor Bonnigje voorspelbaar, denk ik Knipoog : de hengst waar ik Lee door heb laten dekken (FPF Lethal Weapon aka Joey)! http://www.devonfarm.com/gallery1.htm Hij is ook nog beschikbaar in Nederland. Hij is derde geworden op de wereldkampioenschappen in de pleasure en heeft over de 100 pleasurepunten gehaald (ROM+Superior). Hij komt uit hele goede prestatiebloedlijnen. Pa is meervoudig wereldkampioen (JR trail, JR & SR western riding, Res. World Champion open jumping) en ma ook (HUS). Beide paarden hebben talloze Superiors en Roms. Dit is geen ieliepielie paard; er zitten dan ook veel halterpaarden in zijn bloedlijnen.

@Johanna, die RH Midnight Special lijkt me ook niet verkeerd! Dat even terzijde Knipoog

In Denemarken heb je nog Gamblerstosmarttocut. Zie http://www.circlemfarm.dk/gamblers_tosmarttocut.htm Is overigens OLWS negatief.

Als je voor een puur pleasurepaard wilt gaan, dan heb je in Duitsland nog A Special Zip : http://www.westernpferde.de/aspecialzip.htm

Of in Zweden de meer allround gefokte Whatafrecklynxkent http://home.swipnet.se/bararp/whatafrecklynxkent.htm Of zijn vader: Whata Luck (geen website)

Of

Of

Of ..... Ziek

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 01:20

jojo schreef:
ik ga geen andermans hengsten promoten of afkraken maar op de dphc site staan een aantal leuke hengsten die punten hebben behaald in zowel de pleasure als de halter zoals :tommy time, jay barpine, red pebbles,explicit cash deposit,zo zijn er ook hengsten die hele goede bloedlijnen hebben voor halter zoals luckys gold piece.
de vraag is wat wil je nu??? alleen halter ???of wil je goed kunnen scoren in de halter en pleasure klasse??????
je geeft als voorbeeld a hint of te dat is een super mooi dier maar heeft alleen goede prestaties in de halter en heeft helaas nog geen nakomelingen onder het zadel.zodoende de vraag aan jou wat je nu exact zoekt.
want sporty danny (uit zweden) heeft ook super gepresteerd in de halter en pleasure en hunter en trail enz enz enz
misschien toch een kritische blik naar je merrie maken want ik denk dat er echt heeeel veeel moois is

A Hint Of Te heeft dan wel geen pleasure prestaties geleverd, maar zijn vader wel degelijk! Zijn vader is ook een zoon van Hint Of Conclusive die bekend staat als Halter hengst die ook veel rijpaarden geeft (voorbeeld in Europa is ook U Make My Day, een Paint merrie waar Karin v Bekkum Europees Kampioen Hunter is geworden en ook een klein dochter van Hint Of Conclusive is).

Ik denk dat er al veel hengsten genoemd zijn waar je uit kan kiezen Bonnigje, als ik jou was zou ik zeker bij verschillende hengsten op bezoek gaan, zodat je een goed beeld van de hengst kan krijgen en kan besluiten welke het beste bij Classy past.

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 01:26

Mac schreef:
Bovenstaande suggesties lijken mij OK dan!

Ik heb er nog wel één. En die is voor Bonnigje voorspelbaar, denk ik Knipoog : de hengst waar ik Lee door heb laten dekken (FPF Lethal Weapon aka Joey)! http://www.devonfarm.com/gallery1.htm Hij is ook nog beschikbaar in Nederland. Hij is derde geworden op de wereldkampioenschappen in de pleasure en heeft over de 100 pleasurepunten gehaald (ROM+Superior). Hij komt uit hele goede prestatiebloedlijnen. Pa is meervoudig wereldkampioen (JR trail, JR & SR western riding, Res. World Champion open jumping) en ma ook (HUS). Beide paarden hebben talloze Superiors en Roms. Dit is geen ieliepielie paard; er zitten dan ook veel halterpaarden in zijn bloedlijnen.

Zoals iedereen hierboven al zegt, er is echt wel aardig wat om tussen te kiezen!!

Kleine aanvulling op FPF Lethal Weapon, hij heeft inderdaad ook Halter bloedlijnen, Mac heeft al over zijn prestaties verteld, maar ik wilde aanvullen dat zijn moeders vader 2 keer Reserve National Champion Halter is geweest.

Bonnigje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-04 09:53

FPF Lethal Weapon is natuurlijk super, maar hij spreekt mij minder aan ... Verward Bloos!
Ik heb over hem gelezen en de foto's bekeken (zou graag 'live' gaan kijken maar das een beetje moeilijk Knipoog ) Ik voel gewoon minder 'WAUW' gevoel bij hem dan als bij Hint.
Hint heeft wel degelijk Pleasure prestaties in de pedigree Das ook een rede om voor hem te kiezen, voor alle prestaties die in zijn pedigree zitten. Zijn elegante hoofd vind ik ook super.
Maar ik ga nu eerst even de links bekijken die hierboven staan, staan er een stel bij die ik niet ken!
Thanks! OK dan!

Roos1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 10:13

Citaat:
Momenteel staat A Hint of Te bij mij bovenaan.
Mooiste prestaties in de pedigree en mooiste koppie Past ook het beste bij de merrie.

OK dan!

Waarom verder kijken Verward

Bonnigje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-04 10:20

Misschien ken ik niet alle hengsten met zo'n achtergrond die beschikbaar zijn ...
Ik wil een wel overwogen keuze maken.

Bonnigje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-04 10:48

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 10:49

Jay Bar Pine van Esther Pijpstra, een prachtige red dun overo hengst. In het echt gezien, super beest! OK dan!

Zie: www.rivervalleyranch.nl

Bonnigje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-04 11:14

Wat is Heeling (qua performance)??
Ik kom dat in verschillende pedigree's tegen......

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 11:29

Heeling is een koeien onderdeel waarbij de ruiter de hakken, de achterbenen moet lasso-en. Hij heeft hulp van de Header, die het hooft "vangt".

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 11:55

Bonnigje schreef:
FPF Lethal Weapon is natuurlijk super, maar hij spreekt mij minder aan ... Verward Bloos!

Daar hoef je je niet voor te Bloos! hoor ... daarom is het vinden van een geschikte hengst ook zo'n uitdaging! Als je naar je merrie kijkt moet de hengst daarbij passen qua papier, bouw, beweging én ook nog qua karakter en uitstraling. Het is helemaal mooi als je ook nog nakomelingen van die hengst kunt bekijken. Dan heb je een beeld van wat hij doorgeeft. Nee, een geschikte hengst vinden is zeker geen makkelijke opgave!

Bonnigje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-04 11:59

Maar wel heel leuk Vingers aflikken

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 12:20

Bonnigje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-04 13:04

Tis een mooi en erg goed paard hoor, maar wie noemt zijn paard nou David Frost

Klaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 13:46