[WN] hoe krijg je die schroefjes los?!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

CCTexanAngel

hoe krijg je die schroefjes los?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-04 21:24

Ik heb dus ook (zoals de meeste Tong uitsteken) van die schroefjes in m'n hoofdstel maar nou is er in de winkel lock tight (geen id hoe je ut schrijft :S) in gedaan en nou krijg ik die schroefjes met geen mogelijkheid meer los...Boos! Ik heb al (jammer genoeg) geprobeerd het schroefje aan de ene kant te pakken met een tangetje en de andere kant proberen los te draaien met een schroevendraaier maar zelfs dat lukte niet en m'n leer is nu een beetje beschadigt Boos! ja ik weet het heel dom maja. Goed maar nou wil ik dus weten of een van jullie nog een oplossing weet om die schroefjes los te krijgen... is er een speciaal apparaatje of zo??
Rosanne

PridesRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 21:25

Leg ze eerst maar een nacht in de cola. Haha!

CCTexanAngel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-04 21:26

beschadigd je leer dan niet?

PridesRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 21:29

Da's een goeie. Hihi. Maar ik vrees dat je weinig keus hebt. En anders met een ijzerzaagje het schroefje doorzagen en een nieuw halen. Schroefje kost minder als een nieuw hoofdstel.

PeppySan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 21:44

Lock tight krijg je niet meer los.

Doorzagen maar en nooit meer lock tight gebruiken.
Het is één van de sterkste lijmsoorten

PridesRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 21:48

Je kunt beter een klein druppeltje nagellak gebruiken. Laat niet vanzelf los maar is met een schroevendraaier wel goed los te maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 21:53

CCTexanAngel schreef:
...maar nou is er in de winkel lock tight (geen id hoe je ut schrijft :S) in gedaan en nou krijg ik die schroefjes met geen mogelijkheid meer los...Boos!

Tong uitsteken Daar is het ook voor Haha! Dat kan je wel vergeten, vast is vast Knipoog
Dat wordt nieuwe schroefjes kopen!

westernworld

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 21:57

als de verkoper er lijm in gedaan heeft? zou ik terug gaan naar de verkoper en vragen om ze los te maken.

rinus

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 22:48

Doorzagen en nieuwe schroefjes kopen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 22:54

Ik ga met Rinus mee. Zeker als je er niet om gevraagd hebt om ze vast te lijmen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 12:15

Loctite gebruiken wij op het werk ook om metalen onderdeeltjes aan elkaar te lijmen , zit dan echt muurvast en je moet er met al je kracht aan gaan hangen dan om het los te krijgen.... met die schroefjes zal dat niet meevallen omdat je er niet goed grip op kunt krijgen , flink verhitten waardoor de lijm weer wat soepeler wordt dat gaat ook niet want dan wordt je leer knapperig Tong uitsteken

Dus OF toch proberen om het met een schroevendraaier los te krijgen , dan gaat het maar kapot... of doorzagen als je die ruimte hebt , en dan vervangen door een nieuw schroefje. Of gewoon lekker laten zitten.

CCTexanAngel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-04 18:48

Bloos! Bloos! Bloos!
dank jullie wel allemaal... en ik baal zwaar!! Boos!:(:( Er was mij juist vertelt dat dit beter werkt dan nagellak. Ze zei juist dat je dit gewoon los kon draaien Verward Nou dat wordt dan toch maar zagen of zo.. maar nog al weinig ruimte... Nou in ieder geval bedankt allemaal...
Rosanne

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 19:04

Laat hun het maar losdraaien dan als ze dat gezegd hebben , heb je er tenminste nog lol van Tong uitsteken

Cilian

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 20:04

Locktide is er in verschillende soorten. Er zijn inderdaad soorten die je echt op geen enkele manier meer los krijgt, maar er is ook een soort die alleen maar borgt. Volgens mij was dit het flesje met het blauwe dopje. Maar waarschijnlijk is de verkeerde soort gebruikt. Je kunt het schroefje het beste doorzagen op de plaats waar het leer tegen elkaar zit, als het dan iets beschadigd zie je er later niets van.

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 20:44

pmarena schreef:
Laat hun het maar losdraaien dan als ze dat gezegd hebben , heb je er tenminste nog lol van Tong uitsteken

Dat is denk ik wel het beste als de winkel in de buurt is.
Maar als het een eind rijden is, nou, dan maar nieuwe schroefjes Lachen

Ginger15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 21:36

Ik zou het inderdaad eerts nog proberen door te zagen ofzo, maar als je je hoofdstel daarmee beschadigd zou ik zeker wel terug gaan en vragen om een nieuwe!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 21:40

Lijkt me niet de juiste manier van werken Haha! . Als je nog verhaal wilt halen moet je direkt naar de winkel teruggaan, niet als het hoofdstel al beschadigd is.

Ginger15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 10:09

Sugarmiss schreef:
Lijkt me niet de juiste manier van werken Haha! . Als je nog verhaal wilt halen moet je direkt naar de winkel teruggaan, niet als het hoofdstel al beschadigd is.

Ja dat is ook wel zo, maar ik heb van haar begrepen dat het een beetje ver rijden is naar die winkel. Dus ze wil het eerst zelf proberen. Lachen

NotNice

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 14:50

Er is volgens mij een oplosmiddel voor loctite op de markt, maar ik weet niet hoe het heet. Misschien kun je de firma "Schwartz" bellen, zij importeren die rommel.

http://www.schwartz.nl

oh, en sterkte! loctite is dus echt GOEDE lijm...

CCTexanAngel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-04 19:09

okeej toch nog bedankt allemaal en ik ga inderdaad toch nog ffies 'schwarts' bellen voor ik de zaag dr in zet... Tong uitsteken Maarja dank jullie wel Rosanne

DinkyToy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 20:25

Succes ermee, ik had eerst nagellak tussen de schroefjes en kreeg dat al nauwelijks meer los... Enige wat ik dan doe is met van dat extra sterke tape schroefje vastplakken en dan losdraaien maar dat zal met die lijm niet gaan....

Citaat:
Laat hun het maar losdraaien dan als ze dat gezegd hebben , heb je er tenminste nog lol van

Lijkt me ook errug leuk ~~}>

PridesRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 18:01

Wel even uitkijken dat dat oplosmiddel je leer niet oplost.

PeppySan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 22:17

ik heb altijd het probleem "hoe krijg ik dat losse schroefje bij mijn paard weer vast"

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 23:18

cornelie schreef:
Doorzagen en nieuwe schroefjes kopen.

Yep Loctite is Superlijm!!! En doorzagen is helaas de oplossing.
i.p.v. nieuwe schroefjes te kopen kan je ook een gaatje bijmaken, leertje er doorheen en knoop erin (hopenlijk is hiermee gelijk de beschadiging verdoezeld)!

Succes.

Cilian

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 08:47

PeppySan, sinds wanneer heeft jouw paard schroefjes? Verward En waar zitten die schroefjes dan? Haha!