[WN] western vakantie

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Whoa

western vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-04 19:47

Hey,

zijn jullie weleens ergens op paardrijvakantie geweest waar alleen western werd gereden? Ik wil zoiets wel doen, maar zou niet weten waar! Canada lijkt me heel leuk, maar ivm prijs zoek ik het liever dicht bij huis Scheve mond !

Wacht op de verhalen

Groetjes

marit25

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 20:35

Op een paardenbeurs zijn er tal van standjes hierover. Bijv. de Jaarbeurs in Utrecht (in December), of Western Experience in de Brabanthallen in Januari.
Als je het wat specifieker wilt, ik heb geloof ik ergens een boekje liggen hier. Moet ik eerst opzoeken, anders kan je me emailen. marit_bos_@hotmail.com

westernworld

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 20:50

Jannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 23:28

In Frankrijk: www.ranch.nl

Heel erg leuk en gezellig en het zijn ook nog Nedelanders (ik spreek geen Frans Knipoog )
Prachtige omgeving, je kan er kilometers rijden zonder iemand tegen te komen!

Glimworm

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 15:50

Je kunt ook op de EQUITANA in maart in Essen (Duitsland) kijken. De Halle7 is meestal de "Westernhalle". Er zitten ook wat stands van mensen die trektochten gaan organizeeren als je zoiets leuk vindt.
Ik zelfs heb een paar keer wat trektochten gedaan in het "Sauerland" op western gereden paarden. Was geweldig. Niet zo ver maar wel super mooi omgeving. Kijk maar op Suerland Ranch. De bedrijf is wel verhuizd zins dat we er zijn gewest. Maar ik denk het is nog steeds leuk bij hun.

ilseb

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 09:03

Die ranch in Zuid-Frankrijk is inderdaad geweldig; ik ben er in augustus geweest. Heerlijke buitenritten en lekker met koeien werken! Alleen dat Nederlandstalig zal volgend jaar niet meer zo zijn. De ranch is verkocht aan Fransen, omdat de vorige eigenaar (een Nederlander) een ranch in Hongarije gaat opstarten. Ik weet niet hoever hij daarmee is, want het moest nog helemaal gebouwd worden... De meeste paarden blijven wel, dus als je Frans spreekt is het zeker een aanrader.

banish

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 10:11

In Oostenrijk zit ook wel wat leuks.
Ik moet even denken hoe het ook alweer heet. Ik heb daar een rit van 3 uur gemaakt, maar ze hebben ook arrangementen met meerdaagse ritten en overnachtingen op de berg ergens enzo. En de paarden zagen er goed uit. Wel afgeknipte staarten, maar dat waren de paarden die "nieuw" uit argentinie waren gekomen. Ze rijden daar voornamelijk met Criollo's namelijk.
Ik ga even voor je denken en zoeken en dan post ik het nog wel hieronder.

[Edit: Typo]

banish

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 10:23

Jac

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 00:15

Absolute aanrader is de Horse Creek Ranch in Alberta, canada. Je kunt er Nederlands spreken, want de eigenaar is een oerhollandse Fries. Ik heb er afgelopen zomer gewerkt en het is er toppie.
Wil je meer weten, Pb me maar.
www.horsecreekranch.ca

Jac

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 00:18

Citaat:
Het heet dus officieel: Kröller Ferienranch en ze zitten in Gerlos, Oostenrijk.

en ook leuk in de winter. Wij zijn er al 3 x wezen rijden tijdens onze wintersport vakanties. Tis een lekkere afwisseling tussen het skieen door. De omgeving is prachtig en de paarden goed! Leuke eigenaar ook.
Ik denk dat het er in de zomer absoluut prachtig rijden is.

banish

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 08:24

Jac schreef:
en ook leuk in de winter. Wij zijn er al 3 x wezen rijden tijdens onze wintersport vakanties. Tis een lekkere afwisseling tussen het skieen door. De omgeving is prachtig en de paarden goed! Leuke eigenaar ook.
Ik denk dat het er in de zomer absoluut prachtig rijden is.

Precies! Zo heb ik dat ook gedaan. Wij gaan vaak ZomerSkiën op de gletscher in Kaprun en op een dag ben ik door man-lief naar Gerlos gereden en heb ik een enorm mooie rit gemaakt. Dwars door de bergen en door een beekje met allemaal stenen. Paarden allemaal lekker even gedronken. Tussendoor bij een berghut hebben wij ruiters ook wat gedronken en toen zijn we weer teruggereden. Absolute aanrader!

De laatste keer dat wij er waren, stond er een quarterveulen van een paar dagen op stal. Wat een poepie was dat zeg. Mooie bloedlijn ook (ik ben het vergeten, maar was wel onder de indruk) Die man ook helemaal vragen naar mijn eigen paard en wat dáar dan inzat enzo. Was echt heel leuk.

Hollybollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 15:01

Hoi,

Wij zijn ook deze zomer in Frankrijk op "westernvakantie" geweest. De ranch is idd verkocht maar ik denk dat de opzet wel een beetje hetzelfde zal blijven.

Ik vond vooral het werken met de koeien geweldig leuk!

Hier onze vakantiefoto's:

http://nl.msnusers.com/VakantieFrankrijk2004/shoebox.msnw

Groetjes,

Bianca

Jannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 16:31

Leuke foto's Bianca, het is daar in twee jaar tijd wel veranderd zeg!
Ik heb zelf op het paardje van foto 96 gereden, waar het meisje met de zwarte hoed op zit.

twistfanc

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 17:15

weet er iemand ook in nl een leuken gebied om je paard mee te nemen en te kunnen longeren
darryl.