Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
sil schreef:opstappen gaat dus niet!!! zadel gaat telkens opzij hoe strak ik ook aansingel.
sil schreef:Bekend probleem bij 'ronde' paarden. Opstapje gebruiken, voor het paard ook prettigeropstappen gaat dus niet!!! zadel gaat telkens opzij hoe strak ik ook aansingel.

Bij een 'eigen' zadel wordt dit op maat gemaakt als je je eigen lengte opgeeft.Citaat:Vind het naar dat de beugels niet korter kunnen, de onderste stirupp moet bij mij duidelijk korter, maar dat is niet raar he?! haha.
De singelriem is anders opgehangen als bij een normaal zadel, vandaar dat een andere ring nodig is. Persoonlijk vind ik hem niet veel kleiner hoor (hij is B7 bij H6), je kunt er met gemaak 2 a 3 x je singelriem doorhalen.Citaat:vind het ringetje waar je je singel door haalt klein en vraag me af waarom die niet gewoon als bij een westernzadel uit 1of 2 grote ringen kan bestaan??
Doordat de singelpositie verder naar achteren zit als bij de meeste standaard zadels krijg je idd dit verschijnsel. Maar die riem loopt toch achter de fender door, dan zit je er met je knie toch niet tegenaan ?? Maar misschien heeft dit ook te maken met de korte fenders die jij nodig hebt.Citaat:verder zit er een mooi flapje om je singel stoot op te bergen zoals ik dat gewent ben maar dat funtioneert niet want die stoot loopt dan tussen je knie en het zadel omhoog!
Stel het eens voorCitaat:dat flapje moet volgens mij dus gewoon onderaan het zadel gemonteerd worden.

Of die warme kont 's zomers ook zo 'lekker' is moet ik nog even afwachtenCitaat:snel een zeer warme kont, wat bij dit weer erg prettig is!
het zadel is zeer zacht en je voel nergens iets naars
het zadel kan kwa pasvorm dus snel op elk paard.

Je benen zijn minder snel aan je paard omdat je iets breder zit. Ik ben benieuwd of je ook spierpijn in je bovenbenen gaat krijgenCitaat:verder vindt ik het nog apart dat je benen minder snel aan je paard zijn maar de verhalen dat je je houding kwijt bent kan ik niet beamen!!

Ik hoor van veel mensen dat ze hun evenwicht weer even moet zoeken, omdat het blijkbaar zo 'anders' zit. Iets waar ik geen last van heb gehad.
:sil schreef:heb vandaag voor het eerst gereden met een boomlooswesternzadel van b.m.
Bne begonnen met mijn 2 en half jarige, die al onder een maat full quarter loopt en dus ROND is en nog lekker wiebelig zoals een jong paard is.
opstappen gaat dus niet!!! zadel gaat telkens opzij hoe strak ik ook aansingel.
Met behulp er op gekomen en gaan rijden.
Zadel blijft goed liggen in [b],stap ,draf en galop[/] en het is helemaal niet wiebelig.
Citaat:Ik weet dat dit off topic is maar.....
Stap, Draf en Galop op een 2 1/2 jarige
Vind je dit niet een beetje te veel van het goeie?
Citaat:Daarbij komt dat Sil er duidelijk achter staat, anders zou ze het neem ik aan ook niet zo openlijk op bokt zetten, dus ik kan me ook niet voorstellen dat ze het erg vindt als men erover discuseerd, al is het zeker geen nieuwe discussie, het is absoluut wel een hedendaags discussie, gezien de topics de laatste tijd, de NG awards en beste trainer "polls" enz.
cornelie schreef:Tja, ik bekijk liever de binnenkant dan de buitenkant.