Al weken had ik zitten broeden op een heel lijstje met dingen die ik wilde weten, doen, vragen, laten zien etc. maar ja, niet alles past in 1 uurtje he….

Milena maakte het me nog een soort van 'makkelijk' door de weken voor de les kreupel te staan, dus alle reininggerichte oefeningen vielen al meteen af. Met de les zat ik er nl. voor het eerst weer eens op, (en ja ze gedroeg zich zowaar keurig
) dus ik wilde niet meteen teveel actie van d'r vragen.We hebben gewerkt aan de trail, en owwwww wat is er nog veel werk aan de winkel! En wat is dat leuk om te doen! (Mileen is het nu niet helemaal met mij eens trouwens
) We hebben gewerkt aan houding, aan slow-motion-stappen (maar dan toch taktzuiver, pfffff dat wordt werken!), aan zo onzichtbaar mogelijk pom-pom-pom-pom-pompend remmen ipv hard op de handrem, aan hoe aan te rijden op de balkjes voor walk- en jogover, wat boven de balkjes te doen en hoe een oefening af te werken ("Jaaaaaaaaa maar je zat er weer aan he", hoorde ik steevast na elke 'klonk' van een hoef tegen een balk…..) en ze hebben zelfs op een centimetertje of 40 van elkaar gelegen. (2 balkjes hoor, dat was al genoeg voor dit stadium
).En daarna hebben we nog de L en het vierkant behandeld.
In de L bleek dat ik veel te veel met m'n benen doe om achteruit te gaan; die moet ik meer bewaren om in de bocht mee te sturen. En in het vierkant moet ik veel meer met m'n teugelhand aangeven waar ik het voorbeen wil hebben; dan kruip ik niet steeds terug tegen de balk achter me.
Dick heeft de hele les opgenomen op de videocamera en ik heb 'm al 2x af zitten kijken. Ik kan niet wachten om weer te gaan rijden (maar de dag na een wedstrijd longeer ik liever dan dat ik rij dus gisteren heb ik me vreselijk ingehouden) en te gaan oefenen.
Ik heb een berg huiswerk waar ik nog lang mee vooruit kan!
Na de les hebben we nog lekker koffie met kerstbrood verorberd bij Johanna (daar hebben we de les gedaan en zij heeft ook een uur les gehad) en gezellig gebept. Was erg leuk en gezellig, en vooral heel erg leerzaam. En op zo'n dag kom je er achter dat zo'n jury eigenlijk net een gewoon mens is
Chris, hartstikke bedankt voor de hartstikke fijne les, en Johanna bedankt voor het gebruik van de accommodatie van Arabah Arabians!
op je...
Doet ze anders noooooooit....
En uiteraard komt ook het serieuze werk aan de beurt.