[WN] Ervaring met Lamicell-dekens?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kitty1

Ervaring met Lamicell-dekens?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-04 19:20

Ik heb voor mijn haf een Lamicell deken gekocht. Hiervoor heb ik tig dekens gekocht die haar niet pasten. Nu hoop ik dus de perfecte deken gekocht te hebben. Wie heeft ervaring met deze dekens, hoe bevallen ze en welke modellen zijn er allemaal? Ik heb nu een waterdichte, bordeaux rode met inham op schoft voor de manen te beschermen en 1 buiksingel en 2 beensingels (139 euro).

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 19:21

Had je die vraag niet beter kunnen stellen (hoe ze bevallen) voor je deze deken kocht ?? Haha!

Is dit trouwens een specifieke western deken ??

Kitty1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-04 19:34

Ik mag de deken 1 dag uitproberen en hij lijkt goed te liggen. Vandaar mijn vragen!

Kitty1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-04 19:35

Of het een specifieke westerndeken is weet ik niet. Ik weet wel dat veel quarterhorses deze dekens dragen omdat de pasvorm goed is voor dit soort paarden. En ik heb hem in de westernstore gekocht.

jackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 20:27

ik heb er vorig jaar eentje gekocht en was er erg tevreden mee. pasvorm is uitstekend en over de waterdichtheid heb ik ook geen klachten.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 20:50

Ik heb dezelfde in het bordeaurood en blauw. Mooie pasvorm, ik vind het erg lastig worden dat ze over het hoofd op moeten, dus ik heb gister een andere gekocht. Maargoed, het zijn mooie degelijke dekens, ik vind ze alleen net iets te koud voor in de winter. Maar dat kan ook omdat de mijne al 2 jaar oud is. 139 euro is overigens een hoop geld, ik weet niet waar je hem gekocht heb, maar die van mij was maar 89 euro.

Willeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 21:18

Ik vind het ideale dekens *LOL* heb eigenlijk alleen maar Lamicell nu ik er over nadenk

Trinity

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 21:43

ik vind het SUPER dekens.
Ik heb er nog een paar van een ander merk maar dat was voordat ik lamicell ontdekte echt super de zweet dekens de winter dekens de zomer sheets alles echt super dinguh.
Een absolute aanrader!!!

Henriette

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 08:33

Ik heb ook een Lamicell deken (niet waterdicht) voor m'n Quarter en die is nu 3 jaar oud.
Pasvorm is perfect en erg sterk, ik ben er erg tevreden over.
Alleen als het erg koud is, vind ik em wat te dun.
Je kunt er dan nog een onderdeken bij aan doen, maar omdat ik dat toch wel een gedoe vind Clown , heb ik dit jaar voor de koudere periode een Bucas Smartex all in one gekocht.
Ligt mooi op m'n paard en is super qua warmte, maar toch niet snel TE warm. (fabrikant zegt: + 12 C tot -25 C) OK dan!

Mercy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 08:48

Henriette schreef:
Je kunt er dan nog een onderdeken bij aan doen, maar omdat ik dat toch wel een gedoe vind Clown , heb ik dit jaar voor de koudere periode een Bucas Smartex all in one gekocht.
Ligt mooi op m'n paard en is super qua warmte, maar toch niet snel TE warm. (fabrikant zegt: + 12 C tot -25 C) OK dan!

Met Lamicel heb ik geen ervaringen. Scheve mond Ik gebruik het hele jaar door Bucas. In de zomer de vliegendeken, herfst en lente de regendeken en 's winters natuurlijk de winterdeken. Ik heb twee verschillende typen quarters en op beide paarden liggen deze dekens perfect! OK dan!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 09:05

Zullen we het speciofiek bij Lamicel-ervaringen houden, anders wordt het zoveelste deken-topic op Bokt Lachen

Redneck

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 09:37

Wij hebben sinds kort de Lamicell winter(stal)dekens met buikflap voor onze quarters. Geweldige dekens met een prima pasvorm. Door de buikflap blijven ze overigens nog beter liggen, volgens mij! OK dan!

Kitty1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-04 09:46

Oh, ze zijn er dus ook met buikflap. Heb jij daar een foto van? De mijne hoef ik niet over het hoofd aan te trekken maar heeft 2 voorsluitingen. Maar welke modellen zijn er nu allemaal? Op die rglamicell site zie ik mijn deken niet terug...

Redneck

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 09:51

Kitty1 schreef:
Oh, ze zijn er dus ook met buikflap. Heb jij daar een foto van? De mijne hoef ik niet over het hoofd aan te trekken maar heeft 2 voorsluitingen. Maar welke modellen zijn er nu allemaal? Op die rglamicell site zie ik mijn deken niet terug...

Sorry, geen foto bij de hand. Maar het is wel een model zonder voorsluiting. Ik weet niet of de modellen met voorsluiting ook met buikflap geleverd kunnen worden.

Kitty1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-04 09:52

Hoe duur was jouw deken, en zit er een staartflap op, waar gekocht?

Redneck

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 09:58

Afbeelding

Toch een foto gevonden. Alleen de deken op deze foto heeft zo te zien een gewone singel in plaats van een buikflap. Er zit geen staartflap aan. Gekocht in Vorstenbosch.

Kitty1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-04 10:40

Mooie deken. Liggen de dekens niet zwaar op de schoft? Na de inham? Omdat daar een soort van zwaartepunt ligt? Ervaringen hiermee?

Redneck

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 11:27

De deken drukt niet op de schoft, door de schoft-uitsparing. Die is dus niet bedoeld om de manen te beschermen, maar de schoft!

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 11:53

Echt superdekens!
Dit is de enige deken die Digger goed past over zijn dikke billen.
Alhoewel ik moet toegeven dat we hem van de week hebben uitgelachen. Hij groeit zo hard dat zijn billen er aan de achterkant beginnen uit te komen en dat is een vreemd gezicht *LOL*
Volgend jaar krijgt hij een nieuwe!
Ik heb trouwens deze:
Afbeelding

Adrienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 11:55

Alle drie mijn quarters hebben zo'n deken van Lamicell. Ze liggen super!

Ik had eerst Harries horse buitendekens maar die blijven slecht liggen en van een van mijn paarden schuurde die de hele manenkam bij de schoft tot bloedens toe door

Sinds ik de dekens heb zijn een aantal van mijn stalgenoten ook over gestap op Lamicell en ze zijn allemaal super tevreden *LOL*
De laatste die er een heeft gekocht was voor een paard van dik 1.75 waarbij iedereen regelmatig de vorige dekens onder zijn buik vandaan moest plukken. Deze Lamicell ligt als een huis op hem, super gewoon OK dan!

Het zelfde geld trouwens voor de dekens van BMB die hebben de zelfde pasvorm als die van Lamicell!

Kitty1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-04 14:01

Wat een mooie Amerikaanse deken zeg! Een wat een mooi paard. BMBwat is dat voor merk?

Tenfold

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 14:09

Ik vind die dekens geweldig! Mooie pasvorm, aangenaam materiaal (niet zo platic-achtig), sterk en een prima prijs. Zonder buikflap en niet-waterafstotend heb ik er geloof ik ook 89 euro voor betaald. Als het echt koud word is een onderdeken wel aan te raden.
Van het zelfde merk vind ik de sheets wat minder, die pasvorm vind ik beduidend slechter. Bij de sheets heeft Big D een hele mooie pasvorm.

Adrienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 17:09

BMB is ook een amerikaans merk. Miijn paarden hebben daar een binnen deken van. De pasvorm is net zo goed als die van LamiCell. Wel zijn ze iets duurder geloof ik.

http://www.bmbtack.com

Kitty1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-04 18:08

Super dekens zeg, maar ik kan ze niet allemaal openen. Waar kan ik deze dekens kopen?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 18:31