[WN] Wie raden jullie aan?(clinic)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

bleuberta

Wie raden jullie aan?(clinic)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-04 16:24

Ik zou graag willen weten wie jullie aanraden voor een clinic?
Het is de bedoeling dat deze clinic voor bijna iedereen intressant is.
Dus voor de wedstijd ruiter maar ook voor de receatie ruiter( op nivo).
dingen die er zeker in moeten zitten zijn:
* De basis van het western rijden
* Wat er verwacht op een wedstrijd
* Waar word erop gelet in de shows (reining,pleasure,horsmanship en trail)
Ook moet de prijs leuk zijn Bloos Ik wil als er animo voor is gaan proberen of het mogelijk is om een clinc te gaan organiseren.
Dus heb je tips intresse of iets anders te melden graag Haha!
Via pb kan ook!!!!

Klaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 17:03

Jean-Claude Dysli! Hij komt elk jaar op de manege waar ik rijd (WesternStable Westerkwartier) en rijst door heel Europa.
Als je wat meer wil weten, over wanneer hij weer komt e.d. moet je even een PB'tje sturen
Knipoog OK dan!

Klaas

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 17:09

Irene K.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 17:09

Chris Knol geeft hele leuke clinics en is all-round .....
Succes, Irene

johanna29

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 17:11

Hallo,

Wij hebben bij de DAWRA al enkele jaren hele goede ervaringen met de clinic's van Chris knol. In deze clinic's wordt veel aandacht besteed aan het regelboek van de DAWRA/WRAN en aan de basis van de onderdelen pleasure, trail, horsemanship en reining. Vaak wordt een clinic afesloten met een oefenwedstrijdje om het geleerde meteen in praktijk te kunnen brengen en te leren hou je je wedstrijdzenuwen het beste in bedwang kunt houden. De DAWRA probeert deze clinic's bewust laagdrempelig te houden, zodat beginnende wedstrijdruiters op een leuke en ontspannende manier kunnen kennismaken met de wedstrijdsport.
Op dit ogenblik loop er bij de DAWRA een serie clinic's met Barry Schuurman. Deze clinic's worden worden in het voorjaar afgesloten met een oefenwedstrijd. Voor meer inf. kijk op de DAWRA Site www.dawra.nl

met vr.gr. johanna vellinga

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 17:22

Hardy Oelke, een duitser. Lijkt mij zeer leuk om daar eens een clinic van te zien.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 17:43

Idd Jean Claude...
Alleen hij is wel meer op de koeien gericht...

Maar toch vond ik zijn basis clinic ook geweldig leuk en leerzaam!
Met Chris Knol heb ik zelf geen ervaring, maar heb er wel zeer positieve
verhalen over gehoord, dus als ik eens een keer tijd teveel heb... Lachen

Klaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 17:49

Jean-Claude doet idd meer met reining en koeien, maar de basis doet hij ook...

piggeljay

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 18:34

Tom Calie komt regelmatig bij ons een clinic geven. 1½ dag pleasure en 1½ dag reining.
hij gaat dan ook in op alle regels die er gelden, en let vooral op je lichaams houding.
plus dat je altijd een afspraak kan maken om met koeien te werken. dat is eigenlijk elke dag mogelijk hier maar dan moet je wel eerst een afspraak maken van te voren.

Skuye

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 18:50

JP Koopman misschien ??

Rhaia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 19:04

vrolijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 19:15

Whiz schreef:
JP Koopman misschien ??

lijkt me ook wel wat

_Vanes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 19:44

bleuberta schreef:
* De basis van het western rijden
* Wat er verwacht op een wedstrijd
* Waar word erop gelet in de shows (reining,pleasure,horsmanship en trail)
Ook moet de prijs leuk zijn Bloos .!!!!

Zo'n clinic heb ik inderdaad al eens bij Chris Knol gevolgd,met deze inhoud.

PridesRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 22:35

jessiejanes schreef:
Zo'n clinic heb ik inderdaad al eens bij Chris Knol gevolgd,met deze inhoud.

Chris Knol; de ClinicKoning! Tong uitsteken

bleuberta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-04 00:43

De meeste van jullie kiezen voor Chris Knol dat is duidelijk.
Maar hij geeft al veel clinics zou het niet eens leuk zijn om een ander uit te nodigen?
Ik weet het ook niet het is maar een idee?
Of zeggen jullie echt Chris Knol; de ClinicKoning! ?

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 07:58

Fred Thorton

Mercy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 08:42

Blaze schreef:
Fred Thorton

Inderdaad ook een hele goede!!!
Maar waarom niet Mireille van Soldt? Ik heb ooit eens een clinic van haar bijgewoond, en dat was perfect!
Zij is goed op alle onderdelen van de westernsport en is een kenner bij uitstek! OK dan!

PridesRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 11:31

Ik is ook Mireille van Soldt-fan!

Jac

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 11:35

In Nuenen bij Eindhoven wordt er iedere maand een super-clinic van Wendy van Osch gegeven, voor alle niveaus...Ik weet niet waar je de clinic wil houden, Blueberta?
Tis een tipje?

Jolande

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 12:51

Jac schreef:
In Nuenen bij Eindhoven wordt er iedere maand een super-clinic van Wendy van Osch gegeven, voor alle niveaus...Ik weet niet waar je de clinic wil houden, Blueberta?
Tis een tipje?

Yep, en het mooie is, al die drie punten die door bleuberta gevraagd worden komen aan de orde Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 12:55

Sil die hier op Bokt zit, geeft ook hartstikke leuke clinics. Legt heel duidelijk uit, is heel geduldig EN kan het heel mooi voordoen. Toen ik een keer een clinic van haar reed, deed ze dingen voor op Sanwood Tong uitsteken

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 13:05

Sonja schreef:
Sil die hier op Bokt zit, geeft ook hartstikke leuke clinics. Legt heel duidelijk uit, is heel geduldig EN kan het heel mooi voordoen. Toen ik een keer een clinic van haar reed, deed ze dingen voor op Sanwood Tong uitsteken

Ik heb van dezelfde Sil een trailclinic gevolgd. Heel leerzaam en met hele handige tips en tucjes Tong uitsteken maar wat me vooral opviel was de kijk die ze op mijn paard had. Ze wist direkt hoe ze zou reageren en heeft haar ook even gereden zonder ergens in door te drammen.
Dat is ook heel belangrijk, dat iemand je de dingen laat doen zoals ze in je mogelijkheden liggen.

Heza_Yankee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 13:08

Ik ga ook voor Wendy van Osch *LOL* Goede, vriendelijke ruiter met veel geduld die weet wat je te wachten staat op een wedstrijd.

WSW

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 13:30

Ik wil even reageren op de adviezen over de clinics van Jean Claude Dysli, want blijkbaar snapt niet iedereen wat deze inhouden, er wordt gesuggereerd dat hij zich voornamelijk richt op working cowhorse en reining, maar dat komt omdat hij deze clinics veel geeft bij WSW.
Jean Claude Dysli is 70 jaar!!! Rijd ieder paard nog steeds zelf op de clinics en heeft een waslijst aan prestaties( voor wie dat altijd willen weten), alleen van ver voor ,de meeste hier op bokt, ooit van paarden hebben gehoord gebeurd. Hij baseerd zijn clinics allen op een solide BASIS! Zonder basis geen verdere resultaten.
Vanuit zijn basis clinic kun je al heel best western rijden, kijk maar naar de meeste ruiters die jezelf misschien kent. Zodra je CONTROLE hebt over hoofd, hals, schouder, middenrif en heupen en je deze ieder afzonderlijk kunt gebruiken en benutten, dan heb je een basis, en daar gaan zijn basis clinics over deze clinic is dus niet in één keer klaar, vandaar dat hij ieder jaar terug komt en nu zelfs twee keer per jaar. Dan snap je ook dat reining en working cowhorse weer verder ingaan op de diverse zaken met betrekking tot deze onderdelen, allen vanuit de basis!
Een goede clinic kenmerkt zich door een rode draad te geven vanwaar je kunt werken en waarop je altijd kunt terug vallen.
Vaak is een clinic heel interessant en leerzaam, maar eenmaal weer thuis weet je de helft ( soms nog minder) al niet meer. Dat is bij de clinics van Jean Claude niet zo, je krijgt hier een beschrijving mee van zijn basis oefeningen, zodat je thuis die rode draad weer kunt terug vinden.
Zo dat moest ik even kwijt.

Adrienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 13:52

Die Jean Claude Dysli is misschien wel leuk en aardig maar dat mag dan ook wel voor 250,00 tot 475,00 euro pp.
Ik geloof dat je met het aanraden van deze man een beetje het doel van Bleuberta voorbij streeft.

Ik weet ook nog wel een erg goede trainer "Dell Hendricks" bv ik heb hem aan het werk gezien en die is ook geweldig.

Maar laten we het hier wel bij voor iedereen betaalbare clinics houden graag. Cool