[WN] Nav westernworld waar westernmanege

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

holly

Nav westernworld waar westernmanege

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-04 22:34

Westernworld vroeg een tijdje terug waar men graag een westernmanege zou willen zien.

Nu valt het mij op dat vele westernruiters eigen paarden hebben.
Stel dat een niet westernstal, op bv de zaterdag avond 2 uren vrij maakt voor alleen western lessen. Ruiters van buitenaf dus (instructeur van de stal, natuurlijk wel western)
Zou ook daar interesse in zijn?

Bonnigje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 09:14

Waar?
Wanneer?
Wie?
Ik ben er Sas!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 10:15

Bedoel je dan groepslessen of privelessen? Ik heb het niet zo op groepslessen meer. Voor privelessen zou het een idee kunnen zijn, maar ik ben een grote zeikerd en wil van lang niet iedereen les. Ik rij persoonlijk liever een uur met de veewagen voor les van de juiste persoon, dan dat ik daar consessies in doe om maar om de hoek te kunnen lessen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 11:34

Bij ons in de buurt (zuid-west brabant) zit er gewoon helemaal niks! Het dichtsbijzijnde voor mij is Manege Dorst, en dat is al gauw een half uur/ 3 kwartier met de auto.
Dan heb ik het dus over lessen op manege paarden.
Mijn instructrice (prive) komt helemaal uit Numansdorp, tja, je moet wat he....

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-04 12:29

Bonnigje schreef:
Waar?
Wanneer?
Wie?
Ik ben er Sas!

Het blijft gewoon bij een vraag bonnig Knipoog

Manege dorst heeft manege-western-paarden.
Mijn vraag is meer gericht op de thuis stallers.
Zouden deze afreizen naar een stal voor lessen?

K@rin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 13:04

Zeker wel. Gebeurt nu ook al veel dat thuis-stallers (zonder binnen/buitenbak) op pad gaan voor lessen of clinics. Niet iedere instructeur komt aan huis, en niet alles kan je op een weilandje leren.
Alleen al het regelmatig afhuren van een binnenbak is in de wintermaanden gewenst, maar dan wel graag één waar je juist die stops kunt oefenen, die thuis op het weiland ook al niet kunnen, en daar moet je vaak ook al heel wat kilometers voor op pad, voordat je zo'n ondergrond gevonden hebt.
Ik denk dus wel dat er interesse voor is, mits je een instructeur hebt staan die weet waar hij/zij het over heeft en die verder is dan alleen de basis. Hoe bekender de instructeur, hoe groter de interesse voor de lessen lijkt me.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 17:35

Citaat:
Bedoel je dan groepslessen of privelessen? Ik heb het niet zo op groepslessen meer. Voor privelessen zou het een idee kunnen zijn, maar ik ben een grote zeikerd en wil van lang niet iedereen les. Ik rij persoonlijk liever een uur met de veewagen voor les van de juiste persoon, dan dat ik daar consessies in doe om maar om de hoek te kunnen lessen.

idem! ben nu ook een uur onderweg voor (goede) les.
Overigens vind ik het wel een goed idee en ben zeker van de partij als de instructie me aan staat!

Jolande

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 09:29

holly schreef:
Het blijft gewoon bij een vraag bonnig Knipoog

Manege dorst heeft manege-western-paarden.
Mijn vraag is meer gericht op de thuis stallers.
Zouden deze afreizen naar een stal voor lessen?

Ik denk dat de grote meerderheid van westernrijdend Nederland naar een (trainings)stal reist voor les. Zeker als je een goede train(st)er wilt, en die zijn helaas dun bezaaid, dus zul je erheen moeten. Ik heb het bij ons min of meer op weten te lossen door maandelijks een clinic te organiseren gegeven door Wendy van Osch. Daar rijden dan zowel mensen van de pensionstal waar ik sta, en een aantal van buitenaf. Iedereen krijgt dan drie kwartier tot een uur priveles. Harstikke gezellig en harstikke leerzaam!