Sinds 2 jaar ben ik van klassiek rijden op westernrijden overgestapt en ik heb er nog geen seconde spijt van gehad!

In het eerste 1,5 jaar had ik met mijn eigen haflinger privéles, daar we allebei moesten omdenken. Dat ging prima.
Sinds oktober 04 ben ik in een andere stal waar geen piste is en waar ik dus niet de mogelijkheid heb om lessen te volgen. Dus rijd ik sindsdien naar mijn instructrice om daar op haar paarden privéles te volgen. Ook heel leuk en leerrijk!
Nu heb ik vanmiddag weer les gehad en zoals dat dan gaat komen de vragen dan pas als je al naar huis aan het rijden bent
Maar jullie kunnen er misschien ook op antwoorden:Ter info vooraf: Mijn lesgeefster is opgeleid volgens het duitse systeem en heeft een diploma "Trainer C Westernrijden". Ze studeert momenteel voor haar "Trainer B" diploma.
Ik rijd tweehandig met snaffle en teugelbrug.
Het viel mij op, dat ze me heel vaak vraagt om mijn handen op 2 hoogtes te houden: de begrenzende hand minstens een handbreedte boven de handhouding in rust, en de stellingvragende of richtingwijzende hand neer- en binnenwaarts.
Zou bij mijn vroegere (klassieke) lesgevers absoluut uit den boze geweest zijn!
Ik heb er dan ook veel moeite mee om dit goed om te zetten.
Nu vroeg ik me af of dit algemeen bij westernrijden gebruikelijk is en wat er precies de inwerking van is. Of misschien anders: waarom zijn de klassieke ruiters er zo tegen?
!