ja het is misschien een rare vraag maar een dressuur ruiter merkte dat gisteren ook al op en vroeg dat aan mij,maar ik wist het antwoord ook niet! Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
ja het is misschien een rare vraag maar een dressuur ruiter merkte dat gisteren ook al op en vroeg dat aan mij,maar ik wist het antwoord ook niet! Uriah schreef:Het valt me op dat de bitten waar ik vroeger engels mee reed veel dikker zijn dan mijn western bitje ,waarom is dat? of zijn er ook dikke western bitjes?ja het is misschien een rare vraag maar een dressuur ruiter merkte dat gisteren ook al op en vroeg dat aan mij,maar ik wist het antwoord ook niet!
. Misschien zijn ze dunner omdat het bit dan duidelijker doorgeeft aan het paard dat er verschil zit tussen "niks doen" en "wel iets doen" van de ruiter. Is een bit namelijk te dik, dan ervaart het paard altijd een zekere mate van druk in zijn mond en kun je dus minder makkelijk een verschil aangeven en zal er geen moment van totale "rust" zijn in de mond van het paard. PeppySan schreef:Een bit is zo scherp als de ruiterhand is!!!!

Roos1 schreef:Begrijp ik het dan goed als je zegt dat je met een niet-toegestaan bit wedstrijden rijd?
Alhoewel het een zeer opvallend bit is ( zeker voor de dressuur ) heb ik mij maar 1 x hoeven melden en werd e.e.a. nagemeten.