[WN] ben ik nou de enige?? :-(.....

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ingeo

ben ik nou de enige?? :-(.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-04 18:21

.....die zó erg last heeft van haar zitbeenknobbels in een westernzadel Verdrietig ?? ik heb al vanalles geprobeerd : seatsaver, speciale dure fietsbroek, ander (zogezegde 'zachte-zit-)zadel, maar nee hoor . ik heb er zoveel last van dat het heel slecht werkt voor mijn zit; ik kán eigenlijk niet goed zitten, ga dus automatisch teveel 'op m'n kont' zitten, waardoor ik niet mee kan bewegen in mijn bekken => rotslechte zit!

heb ik gereden, dan hoef ik de dag daarna niet weer, of het wordt steeds slechter. fietsbroek helpt iéts, maar in de zomer ook weer niet ideaal, want daar krijg ik dan weer doorzitproblemen mee door de warmte Frusty .

ok, ik ben niet dik, maar ook niet supermager. wat dat betreft dus ook niks speciaals eigenlijk.
en ik zou natuurlijk heel graag kijken wat het resultaat is met een boomloos, maar ben op zich eigenlijk wel heel tevreden over mijn zadel, dus om er 'zomaar' één bij te kopen Verward .

ben ik nou echt de enige met dit probleem Huilen Huilen ?

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 18:29

Oh, dat klinkt niet echt lekker..

Sorry, ik kan je niet helpen, ik zit altijd heerlijk en heb ook nergens last van!

En als je wat meer gaat lichtrijden ipv alleen door te zitten? (ik weet niet
of je dat al doet? )

ingeo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-04 18:41

yvvv schreef:
Oh, dat klinkt niet echt lekker..

Sorry, ik kan je niet helpen, ik zit altijd heerlijk en heb ook nergens last van!

En als je wat meer gaat lichtrijden ipv alleen door te zitten? (ik weet niet
of je dat al doet? )

bij lichtrijden heb ik er idd het minste last van (op het ogenblik zelf dan tenminste) - maar als ik 2 -3 uur ga rijden moet ik ook stappen/galoperen natuurlijk Tong uitsteken .

nou, ik kan alleen maar hartstikke jaloers op je zijn Party!! !

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 18:47

Ik ben zelf eerder te mager dan te dik, maar ook ik heb er geen last van. Op sommige zadels voels ik ze wel meer dan bij andere zadels, maar niet zodanig dat het pijnlijk wordt. Misschien moet je gewoon wat eelt kweken op je zitbeenknobbels?

Quarterh0rse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 18:50

ligt het niet gewoon aan je zadel?
Op een pony die ik rijd ligt ook een westernzadel en die zit ook niet zo super lekker (het is toevallig een erg goedkoop western zadel) en bij 2 andere paarden die ik rijd ligt een redelijk duur zadel erop en daar zit ik heerlijk in en heb nergens last van. Lachen
misschien ligt het dus ook aan de kwaliteit van zo'n zadel en de prijs

Spotty

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 19:00

Gel pad of een schapen vacht kan nog weleens helpen en ik denk dat als je aangeeft waar je last van hebt je er ook wel mee mag starten op wedstrijden ( in overleg met de Jury.. ) en je bent niet de enigste hoor ik ken er ook 1

Spotty

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 19:01

en nee niet ik zelf

ingeo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-04 19:09

Quarterh0rse schreef:
ligt het niet gewoon aan je zadel?
Op een pony die ik rijd ligt ook een westernzadel en die zit ook niet zo super lekker (het is toevallig een erg goedkoop western zadel) en bij 2 andere paarden die ik rijd ligt een redelijk duur zadel erop en daar zit ik heerlijk in en heb nergens last van. Lachen
misschien ligt het dus ook aan de kwaliteit van zo'n zadel en de prijs

nee, lag het maar aan het zadel - het is een zeer behoorlijke kwaliteit, en ook als ik met een ander zadel rijd heb ik het. ik reed vroeger met een normaal engels zadel, en zelfs dán was het niet probleemloos, maar wel niet zo erg als met een western, terwijl ik verder in een westernzadel wel veel beter zit.

en, Xono, eelt kweken biedt vrees ik ook niet de oplossing; ik heb op de site van heather moffett gelezen dat zij het ooit zo erg had dat ze máánden niet heeft kunnen rijden door slijmbeursontsteking in de slijmbeurzen onder de zitbeenknobbels Bloos! . eelt krijg je op de huid en kan dié dus wel beschermen, maar de diepere structuren zijn daar niet mee gebaat.

heather verkoopt ivm. dit probleem ook speciale seatsavers, met een soort memoryfoam geloof ik, en die heeft ze ook in westernversie. alleen staat daar op haar site geen info over, en om wéér maar eens iets te kopen dat dan misschien niet werkt Verward ?

ingeo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-04 19:11

Spotty schreef:
Gel pad of een schapen vacht kan nog weleens helpen en ik denk dat als je aangeeft waar je last van hebt je er ook wel mee mag starten op wedstrijden ( in overleg met de Jury.. ) en je bent niet de enigste hoor ik ken er ook 1

bestaat zo'n gelpad ook voor een westernzadel? had ik nog niet gezien.
wedstrijden rijd ik overigens niet hoor, vooral (liefst lange Tong uitsteken ) buitenritten!

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 19:11

kun je zelf niet iets fabrieken dan? Onder je seatsaver een stukje schuim doen? In je broek mag ook, maar dat staat zo stom als je afstapt Tong uitsteken

ingeo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-04 19:25

XoNo schreef:
kun je zelf niet iets fabrieken dan? Onder je seatsaver een stukje schuim doen? In je broek mag ook, maar dat staat zo stom als je afstapt Tong uitsteken

ja, lijkt me uiteindelijk misschien nog de enige oplossing. ik heb hier al stapels (nou, een klein stapeltje toch Haha! ) verschillende materialen liggen die ik in het zitvlak van een broek zou willen vastnaaien. jammer genoeg zijn dit meestal materialen van een soort waar je al heel speciale naaikwaliteiten/-machines moet voor hebben om ze een beetje betrouwbaar te verwerken. schuiven en rimpelen mag natuurlijk ook weer niet .

dus dacht ik, voor ik daar aan begin laat ik nog maar even op bokt zeuren, leer ik misschien toch weer iets nieuws kennen Haha! !

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 20:03

ingeo schreef:
bij lichtrijden heb ik er idd het minste last van (op het ogenblik zelf dan tenminste) - maar als ik 2 -3 uur ga rijden moet ik ook stappen/galoperen natuurlijk Tong uitsteken .

nou, ik kan alleen maar hartstikke jaloers op je zijn Party!! !

Oh, ik dacht dat het alleen een draf-probleem was...

Tsja, dan ik het errug klote...

Ik zou graag willen helpen, want het lijkt me totaal niet fijn rijden zo, maar
ik weet gewoon niet hoe Verward
Succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 20:06

XoNo schreef:

*LOL* *LOL* *LOL* Maandverbandje op je kont *LOL* *LOL* *LOL*

Lastig probleem; seatsaver lijkt me de enige oplossing?

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 20:10

Sonja schreef:
:)) *LOL* *LOL* Maandverbandje op je kont *LOL* *LOL* *LOL*

Lastig probleem; seatsaver lijkt me de enige oplossing?

Lijkt me banketstaaf als je alleen tampons gebruikt Tong uitsteken

Hoeveel pakjes maandverband heb je wel niet nodig dan Schijnheilig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 20:11

Ik weet niet hoe het voelt, zitbeenknobbelpijn, bij mij zitten ze lekker zacht verpakt in mn spekkies Haha!
Maar met zo'n dikke ouwerwetse lap moet het toch te verhelpen zijn? Tong uitsteken

ingeo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-04 20:17

Sonja schreef:
Ik weet niet hoe het voelt, zitbeenknobbelpijn, bij mij zitten ze lekker zacht verpakt in mn spekkies Haha!
Maar met zo'n dikke ouwerwetse lap moet het toch te verhelpen zijn? Tong uitsteken

die moet je dan wel dwárs in je broek zien te krijgen.... Haha! .
dat kan eigenlijk zelfs geen probleem zijn, maar het moet er ook dwárs blijven zitten terwijl je kont beweegt, en dat zo'n uurtje of drie Schijnheilig - dat kunnen de maandverbanden die ik ken niet Haha! .

Steaming

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 20:23

yvvv schreef:
Lijkt me banketstaaflig als je alleen tampons gebruikt Tong uitsteken

Hoeveel pakjes maandverband heb je wel niet nodig dan Schijnheilig

Hangt er van af hoe groot je kont is Verward
Die kont van xono is met één maandverbandje volledig bedekt Schijnheilig

Maar die zere konten komt heel veel voor, heb hier op bokt nog een topic er over gezien.

ingeo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-04 20:31

Steaming schreef:
Hangt er van af hoe groot je kont is Verward
Die kont van xono is met één maandverbandje volledig bedekt Schijnheilig

Maar die zere konten komt heel veel voor, heb hier op bokt nog een topic er over gezien.

de meeste 'zere konten' die ik hier heb zien langskomen waren doorzit-konten Haha! - en daar heb ík dan weer weinig last van Tong uitsteken .

ik wou dat ik ook lokale spekkies kon kweken...maar dat lukt me niet. de spekkies op zich wel, maar ze gaan steeds ergens anders zitten, waar ik ze niét nodig heb Schijnheilig .

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 22:10

Hmm zo even een oplossing is er volgens mij niet. ik ken ditzelfde verhaal van iemand anders, die persoon heeft dat nl ook. elk westernzadel (zadel uberhaupt) veroorzaakt doorrijden.

misschien iets om te proberen, ik heb tijdens het NK quarters op het zadel van Alida van der hoff gezeten en even gereden. das een boomloos zadel. en ik moet zeggen ik was erg verrast hoe dat zit, heel zacht en je hebt geen hout wat tegen je zitbeen knobbels komt.
misschien moet je eens contact met haar opnemen en kijken of dat wat voor je is.

Malabarista

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 22:29

Het kan zijn dat als je je bekken iets meer kantelt je er geen last meer van hebt. Of denk ik te makkelijk? Bloos

FlyingHigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 22:49

Meid, we kunnen elkaar de hand schudden, ik heb het zelfde probleem als jij!!!!! Niets kan ik vinden wat de kwaal wegneemt, wel merk ik verschil in de paarden die ik rij...........op het ene paard heb ik aanmerkelijk minder last dan het andere paard! Ik heb als bijkomende kwaal ook nog de nasleep van zware bekkeninstabiliteit tijdens mijn laatste zwangerschap. Het kantelen van bekken en het meegaan in de gangen zijn al een groot probleem voor mij, zucht.
Ik blijf het topic met belangstelling volgen, Lachen....................

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 23:30

Had je al een gel seat saver geprobeerd? Die heb ik ook ooit gehad en ik vond het heel erg fijn.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 23:36

Ik heb dit gehad... het eindigde in een enorme slijmbeursonsteking. Ik heb weken niet kunnen zitten en later niet meer kunnen liggen ook. Ik was dan ook zo eigenwijs om dom door te rijden. Ik ben een maand lang gestopt met rijden om alles rust te geven en heb toen een gewone wollen seatsaver gekocht. En dat heeft bij mij afdoende gewerkt.

wildwestwill

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 23:42

Ik had op mn oude zadel ook het probleem heb een gelpad gekocht en dat werkte heel goed met een bontje erover anders bleef hij niet liggen er zijn namelijk nog geen gelpads voor westernzadels daarom de zijflappen erafgeknipt en omgezoomd daar zat toch geen gel in (dressuurmaat)

Maukb

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 00:31

Misschien is een tush cushion wel wat voor je. Op de site kun je zien hoe deze er uit ziet en als je google gebruikt kom je vast op een aantal sites waarop de werking van het tush cushion uitgelegd wordt (heb er wel eens wat over gelezen maar weet niet meer waar, het was in ieder geval goed voor mensen met rugklachten e.d.).

http://www.cashelcompany.com/w_ess.php#wtush