[WN] paspoort aanvragen quarter zonder papier,waar?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Uriah

paspoort aanvragen quarter zonder papier,waar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-04 12:50

Vanmorgen mn quarter zonder papieren laten chippen ,toen de chip er in zat vroeg de DA of ik ook een paspoort had ,nee want ze heeft geen papieren ,waar kan ik een paspoort aanvragen voor haar? NRPS?

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 12:53

Niet bij het NRPS iig denk ik... dan moet er een scheut arabisch bloed in zitten (ik meen 12.5 % bij paarden en 25% bij ponies). Ik durf helaas niet te zeggen waar wel...ik heb geen idee.

Dancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 13:21

Die moet je dan aanvragen bij de KNHS, voor het adres moet je dan even op de site kijken.

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 14:31

Je moet inderdaad bij het KNHS zijn, ik heb zelf mijn jaarling merrie zonder papieren ook gechipt en het paspoort bij het KNHS opgevraagd. Heeft de dierenarts die jouw paardje gechipt heeft geen inschrijfpapieren achtergelaten dan?

Uriah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-04 14:41

MightyMike schreef:
Je moet inderdaad bij het KNHS zijn, ik heb zelf mijn jaarling merrie zonder papieren ook gechipt en het paspoort bij het KNHS opgevraagd. Heeft de dierenarts die jouw paardje gechipt heeft geen inschrijfpapieren achtergelaten dan?

Jawel hij heeft wel papieren achtergelaten alleen hij wist zelf het ades niet voor dit paard ,omdat hij meestal met kwpn'rs te maken heeft denk ik.

knhs dus! OK dan!

PridesRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 14:54

Yep, tenzij je met een DNA-test alsnog wil achterhalen waar je paard vandaag komt maar da's duuuuuuuuuuur.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 15:47

Bij de BJS is er iemand via de NQHA geweest om quarters en paints te chippen. Hij heeft ook 2 shetlanders zonder papieren gechipt en een paspoort voor gemaakt. Ik weet niet of hij die er dan "bij" doet en of hij ook voor alleen paarden zonder papier komt.

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 15:51

Uriah schreef:
Vanmorgen mn quarter zonder papieren laten chippen ,toen de chip er in zat vroeg de DA of ik ook een paspoort had ,nee want ze heeft geen papieren ,waar kan ik een paspoort aanvragen voor haar? NRPS?

Heb je van je DA geen papier gekregen die je in moest vullen?

Toen wij hier eentje zonder papier gechipt hebben kregen we een formulier (hetzelfde formulier als bij die met papier), invullen en ondertekeken, en dat werdt dan door de DA naar Holstud gestuurd, die overigens alle paspoorts maakt, ook die van de NQHA en die van de KNHS.
Als je ze belt, nummer te vinden op www.holstud.nl dan kunnen zij je ook verder helpen.

Steaming

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 16:09

Bij holstud hbben we met de appies ook gedaan.

banish

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 17:10

Die van mij heeft wel een nrps paspoort. Is een breeding stock zonder papier

Cilian

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 09:06

Ik heb de mijne bij de NRPS aangevraagd. Er zit wel 50 % arabier in, maar dat weten ze niet omdat de vader (arabier) niet geregistreerd stond. Hij is dus geregistreerd met vader en moeder onbekend. De NRPS was de goedkoopste van de instanties die een paspoort mogen afgeven.

Uriah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-04 09:45

jeddah schreef:
Heb je van je DA geen papier gekregen die je in moest vullen?

Toen wij hier eentje zonder papier gechipt hebben kregen we een formulier (hetzelfde formulier als bij die met papier), invullen en ondertekeken, en dat werdt dan door de DA naar Holstud gestuurd, die overigens alle paspoorts maakt, ook die van de NQHA en die van de KNHS.
Als je ze belt, nummer te vinden op www.holstud.nl dan kunnen zij je ook verder helpen.

ja ik heb wel een papier gekregen maar die moet ik dan naar het kwpn sturen ! of is dat niet erg?

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 11:13

Als het goed is kan die ook naar het KNHS gestuurd, of misschien zelfs direct naar Holstud. Waarom bel je niet met Holstud? Vriendelijke mensen die antwoord kunnen geven en dan weet je het zeker!

moniza

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 14:58

Mag ik je ook een tip geven? Vraag op voorhand even na wat je aan kosten kwijt bent. Ik heb 3 weken geleden 4 paarden laten chippen van verschillend ras met stamboekpapieren en moet nu tussen € 12,50 en € 93,00 betalen voor eenzelfde paspoort.