[WN] Westernpolypads, iemand ervaring?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

hobbelheks

Westernpolypads, iemand ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-04 18:15

Is er iemand die ervaring heeft met de westernpolypads?
oa verkrijgbaar bij www.goedhard.nl
ze lijken me ideaal omdat ze gewoon in de wasmachine kunnen en eerder drogen dan gewone een gewone (wollen?) pad
ik wil mij westernzadel vooral gebruiken voor buitenritten en endurance dus zweet opname is ook belangrijk.
maa hebben ze een net zo goede drukverdeling als een gewone pad?
oftwel wie heeft er ervaring, wil graag goede en slechte dingen horen Lachen
en welke andere pad raad je me aan?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 18:33

Leuk dat Goedhard zegt dat ze uit Engeland komen, terwijl de firma Lamicel in België zit Haha!

Als ik zie dat de dikste 8 cm is ?? lijkt me iets 'overdone' .

Er zit een kunststof vulling in dus qua zweetopname ben je beter af met een natuurprodukt als vilt/wol.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 18:56

8cm dik, dat is ook niet normaal meer Haha!

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-04 18:57

welke dikke is wel normaal dan? ben een echte leek wat dat betreft dus ook graag advies Lachen

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 18:59

Een neopreenpad is ongeveer 2,5cm dik. Ter vergelijking Knipoog

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 18:59

2 a 2,5 cm is een normale dikte voor een pad. Als je hem samendrukt mag er natuurlijk geen flinterdun laagje overblijven Haha!

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 19:02

Sugarmiss schreef:
2 a 2,5 cm is een normale dikte voor een pad. Als je hem samendrukt mag er natuurlijk geen flinterdun laagje overblijven Haha!

Als ik de foto zie van de polypad in westernuitvoering, krijg ik toch het idee dat het maar een vodje is...waarschijnlijk een slechte foto, hoop ik Knipoog

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 19:06

Ze gaan van 4 via 6 naar 8 cm. Dus die van 4 cm zal bij samenknijpen idd niet veel van over blijven. Die polyvezels is allemaal lucht tussen de gaten Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 19:12

Met die specifieke pads heb ik geen ervaring. Ik heb nu zelf o.a. een coolback pad van Toklat, zal zo even de link ergens gaan opzoeken. In diverse kleurtjes te verkrijgen (heb zelf navy, maar ze zijn er ook in t paars Haha! ), je doet ze in de wasmachine, en ze zijn al bijna droog als ze eruit komen, uurtje aan de waslijn, en weer klaar voor gebruik. Superhandig Sflj heeft deze ook, wellicht dat je hem kan vragen hoe hij ze vind in het gebruik bij endurance wedstrijden?

Afbeelding

Ik heb ze hiervandaan: http://www.oregontrail.nl/shop/nl/dept_14.html

De polypads in westernuitvoering, zoals op de site van Goedhard moet staan kan ik niet zien, site ziet weer raar te doen helaas.

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-04 20:14

bedankt voor de link maya, die zien er ook erg interessant uit Lachen
alleeen nu weer uitzoeken welke maat ens Nagelbijten / Gniffelen

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 10:04

Maya schreef:
Sflj heeft deze ook, wellicht dat je hem kan vragen hoe hij ze vind in het gebruik bij endurance wedstrijden?

Riep iemand? Haha!

Ik heb de mijne van dezelfde winkel als Maya. Bevalt super! Heb 'm nog maar 1x tijdens endurance gebruikt (Ommen) daar was het niet zo warm als in Holten maar ik denk dat 'ie me dan ook best bevalt! Hij is lichter dan mijn 'alledaagse' western pad die ik daar nog gebruikte. Zeker na een uurtje draven bij 30 graden, 'lekker' zweten en liters koelwater! Mijn prof. choice pad woog bij de PA wel 10 kilo, schat ik!

Die jij bedoelt zie ik ook niet maar de toklat / cool back is echt een aanrader! En inderdaad, ook in het paars! Haha! Ik weet niet of er ook verschillende maten van te krijgen zijn.

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 10:10

sflj schreef:
En inderdaad, ook in het paars! Haha!

hihihi *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 11:09

Voor maten, je hebt een roundskirt in 30*30 inch. En squareskirt heb je 28*28 inch en 30*30 inch en 32*32 inch. 1 inch = 2,54 cm, maar ik denk dat je kabouter je daar wel mee kan helpen. Ik heb zelf de laatste 32*32 inch, omdat ik liever wat ruimte over heb, dan dat het precies past.

Hier nog een foto van mijn pad in gebruik is niet zo heel duidelijk maar goed... Bloos