[WN] draw reins nodig maak ze gewoon zelf

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Wetsernfriek

draw reins nodig maak ze gewoon zelf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-04 12:30

ik had draw reins nodig en heb die van onze trainer zitten te bestuderen en ben het gewoon zelf gaan maken heel simpel hoor. ik ben naar de brico geweest voor touw dat niet snijdt zo blauwe met rode en gele lijntjes in precies om berg te klimmen. van 5m50cm en dan heb ik clips gezet zoals aan een haalstertouw aan beide uiteinden. en dan heb ik een oud hoofdstel stukken leder afgesneden en die dubbel geplooid gaatje ingemaakt en daar vijsje door met stukje plastiek over het vijsje zodat het touw goed kan glijden. aan dat stukje leder zet ik ook een clips (twee maal maken) de stukjes leder met het vijsje schuif je over het touw en dan heb je teugels en voor geen geld. de clips die aan het stukje leder hangen aan je bit bevestigen en de andere clips die aan het touw hangen aan je single of aan je zijkant van je zadel hangt af waarop je wil werken.
en ze werken goed en is wel apart met blauwe drawreins hey kleur kan je kiezen en wil je helemaal mee met de trend doe er wat glitters of wat edelsteentjes op en je bent op en top mee met de trend.

gratis tip van de maffe belg Haha! Cool

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 12:31

De trend is volgens mij om GEEN drawreins te gebruiken Lips are sealed

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 12:42

Ik weet niet hoe een 'vijsje' er uit ziet, maar ik vond ingebouwde katrolletjes altijd wel handig. Die zelfbouwsels zijn mij al jaren bekend.
Gebruiken doe ik ze overigen niet Haha!

Jos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 12:48

leuk en handig topic OK dan! Knipoog
straks iedereen een drawrein aan het knutselen. en ja dan moet je er toch ook wel mee gaan rijden , anders is het zo zonde van je werk. Cool
en het ziet er zo leuk uit met die kleurtjes en die steentjes.

Waar gebruik je een draw rein eigenlijk voor Verward Knipoog

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 12:56

Het is de westernvariant van de slofteugel...

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-04 12:57

gewoon om hem wat beter te verzamelen is makkelijker en hoef je geen strengere bitten in de mond te steken.

gebruik dat is af en toe tot hij weer wat beter geeft das al en zijn voldoende lang dat ik kan werken met losse teugel en zo min mogelijke correcties

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 12:59

Ik denk dat Jos écht wel weet wat draw reins zijn Haha!
Overigens klopt de vertaling ook, volgens het woorden boek betekent 'draw' trekken Haha!
De nederlandse vertaling: geen gel.l, in de krul.
Maar met steentjes en glitters ziet het er wel gaaf uit natuurlijk Lachen

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 13:08

cornelie schreef:
Ik denk dat Jos écht wel weet wat draw reins zijn Lachen

Ja maar ik dacht ik zeg het toch even! Tong uitsteken
Drawreins klinkt heel stoer, maar met een gewone slof heb je precies hetzelfde.... voor zover je dat dan nodig meent te hebben.
Maar met steentjes en kleurtjes moet je em haast wel gaan gebruiken!! Haha!
want verder is western niet kitscherig ofzo.... Cool
Laatst bijgewerkt door Cer op 29-11-04 13:09, in het totaal 1 keer bewerkt

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 13:10

Wetsernfriek schreef:
gewoon om hem wat beter te verzamelen is makkelijker
Verzamelen doe je met je benen, minder met je handen Haha! ,
wie zei ooit dat paardrijden ''makkelijk was Haha!

(heerlijk WN een eigen slofteugel item Haha! )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 13:18

Ik heb een nog goedkopere tip:
Goede les halen en zelf leren rijden en probleempjes oplossen. Bespaart je veel meer; hou je je paard mee heel.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 13:59

Mildere variant is de thiedeman (german martingale)
Die is helaas wat minder makkelijk in elkaar te zetten.
Het houden van paarden kost al een vermogen, moet het dan op de kosten van een german martingale stuklopen?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 14:05

Maar volgens mij zijn beide hulpteugels niet de juiste oplossing voor een verzameling...

Een Thiedeman rijdt idd makkelijker, maar als je die te strak afsteld, heb je hetzelde euvel (geen gel*l, in de krul) en kan je nog makkelijker doortrekken omdat je maar 1 teugel ipv dubbele teugel in je handen hebt.

T is ook allemaal niks... Cool

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 17:40

Met die hulpteugels an sich is helemaal niks mis. Ze zouden alleen een regel moeten hebben dat die dingen alleen gebruikt mogen worden door ruiters die ze niet nodig hebben Haha!

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 18:04

Zeg, creatieve maakster van de reins, laat es zien hoe het eruit ziet? Haha!

banish

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 08:49

Sonja schreef:
Met die hulpteugels an sich is helemaal niks mis. Ze zouden alleen een regel moeten hebben dat die dingen alleen gebruikt mogen worden door ruiters die ze niet nodig hebben Haha!
OK dan!

Ik zat al te denken: Hoe verwoord ik dat, maar je hebt me de woorden zowat uit de mond genomen. Alleen je hebt het nog mooier geformuleerd dan ik in gedachten had Schijnheilig

Jos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 09:27

Sonja schreef:
sterker nog.

paarden zouden alleen gebruikt moeten worden door mensen die ze niet nodig hebben.

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-04 09:28

neem al jaren les en nog steeds en pik vaak clinics mee het is ann poels die het me aan geraden heeft om hem wat beter rond te krijgen heb dat nu twee keer gebruikt en baf hij heeft het gesnapt en derbij ik ben niet hard in het rijden. ik mishandel mijn paard niet of klop het niet neer tot hij het doet in tegenstelling tot sommige ruiters dus voor je iets zegt denk na

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 09:39

Westernfriek, om te beginnen zou je met interpuncties kunnen werken om het door jou geschreven woord wat beter toegankelijk te maken.
Ten tweede kan het me dan toch echt niet schelen wie je dat heeft aangeraden, het feit blijft dat ik draw reins ondingen vindt, die in de verkeerde handen meer goed dan kwaad doen. En ja, over deze opmerking heb ik goed nagedacht. Haha!

En jou opmerking over trendy zijn impliceerd indirect dat je de draw rein alleen maar gebruikt omdat het trendy is (en meer dan een of twee keer)...en alleen al daarvan gaan mijn haren recht overeind staan. Dus val ons niet aan op onze reacties op jou bericht, over jou formulering was duidelijk niet goed nagedacht. Lips are sealed
Laatst bijgewerkt door Cassidy op 30-11-04 09:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Redneck

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 09:41

@ Cassidy. Misschien heb je het dan toch niet goed gelezen. De TS zegt niet dat de draw reins trendy zijn, maar de kleurtjes en glittertjes!

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-04 09:42

zeg hola nu geef je duidelijk teken dat jij niet nadenkt.
ik gebruik ze gewoon als het nodig was en onder begeleiding en heb er gewoon gemaakt voor als ik ze is nodig had das al.

ik maakte gewoon een grap omdat jullie allemaal in de ban zijn van al die glitters en stenen op showzadels, hoofdstellen, teugels enzo en dermee zei ik dat als grap als je dat niet doorhebt sorry dan geef je duidelijk teken van ....

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-04 09:44

dan wil een mens is een tip geven en mensen helpen om geld uit te sparen en krijg je een hele resem kritiek dat ik niet kan rijden en wat dan ook amaai ze zal nog eens helpen tsssssssssssss Verdrietig

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 09:46

Westernfriek, als dat een grapje was dan mis ik een smilie...Clown Haha! . En verontschuldig ik mijzelf.

Maar een vraag aan jou: maken glitters en stenen een martelwerktuig minder erg?

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-04 09:51

als dat een martel tuig is wat is dan een correction bit een neusriem en al die sporen dat meer scheermessen zijn? ik hou het nog bij natuurlijk en gebruikte dat gewoon effe omdat hij niet wou plooien heb ik twee keer gebruikt en derbij die zijn super lang kan ik werken met super losse teugels, ze zijn eigenlijk te lang maar ja liever te lang dan te kort dan kan ik los werken en van die stenen neen maakt het niet minder erg, maar maken van die prachtige bitten en sporen in sterling zilver met edelstenen en diamanten het zachter en maken ze het paard aangenaam? stel die vraag alvorens iemand een tip geeft en ik neem tenminste les en begeleiding en dat heeft geholpen ik heb al andere zaken zien gebeuren bij paarden enzo en op wranwedrstrijden aqha nog erger enzo zogezegd trainers met jaren ervaring enzo dus geef niet alle schuld op mij maar kijk rondom en denk dan aan wat een tip betekend.

Redneck

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 09:52

Heb dit topic met stijgende verontwaardiging gelezen. Ook in andere topics valt het op dat mensen afkraken een nieuwe trend is.....

Ook hier weer. Iemand geeft een tip om een, af en toe noodzakelijk, hulpmiddel zelf te maken en meteen begint men over martelwerktuigen en het feit dat TS dan waarschijnlijk niet kan rijden, enz., enz., enz....... Boos!

Een hulpmiddel in welke vorm dan ook is geen probleem zolang dit op de juiste manier wordt gebruikt. Aan een topic op dit forum kan niemand zien of dit het geval is, dus waarom zou je ervan uitgaan dat het fout gebruikt wordt? Is het niet makkelijker om aan te nemen dat er wel correct mee om wordt gegaan? Scheelt een hoop discussie.

Overigens kun je met een gewone watertrens ook een paardenmond tot bloedens toe beschadigen.........Als je het dan echt diervriendelijk wilt doen, dan haal zadel en hoofdstel er maar af en zet je paard in de wei....

Roos1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 09:54

Citaat:
Maar een vraag aan jou: maken glitters en stenen een martelwerktuig minder erg?
Volgens mij is het voor Westernfreak een hulpmiddel en geen martelwerktuig. Of kan jij vanachter je pc beoordelen dat hij/zij ermee d'r paard in de krul trekt?? Ik vind dat je snel een oordeel hebt over iemand, tenzij je iets met ogen gezien hebt, dan heb ik niets gezegd.