[WN] WOEST!!! (hicky weg)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sandra_H

WOEST!!! (hicky weg)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-04 18:27

Dit wordt een heel lang verhaal ben ik bang, hoop dat ik het een beetje in samenhang op "papier" krijg...want ik ben over de rooie en het verhaal is op zich al vaag en onbegrijpelijk genoeg.
Vanmorgen om 9 uur werd rob gebeld door de eigenaar van Hicky. Die wilde weten waar z'n paspoort was. Op de vraag van Rob waarom hij dat dan nodig had (pp ligt bij ons, dat wist ie trouwens...) kwam er in eerste instantie een vaag verhaal dat hicky op vakantie moest lekker op de wei met andere paarden om paard te zijn. Op zich een heel nobel streven, maar je gaat a. geen paard ineens de wei opknallen in november die al een tijd onder een deken staat en sowieso al niet gewend is om de hele dag buiten te staan, en b. gaat het hier om een hengst van 10 die al jaren niet meer met andere paarden samen heeft gestaan behalve dan als ie een merrie mocht dekken.
Daarna was het dat ie niet de hele dag naar buiten zou gaan alleen met mooi weer, en dat ie naar iemand toe zou gaan die blokkades in een paard(enhoofd) opspoort en kan laten verdwijnen??? Op rob z'n vraag WIE dat was, WAT diegene precies deed met evt WELKE methode en WAAR kwam geen antwoord, hij zei dat ie dat niet wist. Vond het ook raar dat rob er niet blij mee zou zijn als hick zomaar weggehaald zou worden zodat "iemand" die we niet kennen etc aan hem zou gaan sleutelen of wat dan ook. Afspraak was dan ook dat de eigenaar zou achterhalen om wie het precies ging en nog eens terug zou bellen.
Al met al hadden we er een raar gevoel over maar hadden zoiets van we zien wel, hij zal wel iets verkeerd begrepen hebben ofzo (het is zelf absoluut geen paardenman, hij komt ook amper kijken, rijdt zelf niet, aait hem nog eigenlijk niet eens).
We hadden trouwens altijd een goed contact met hem, en hij heeft nooit de indruk gegeven dat ie ontevreden was (integendeel). We zijn er 3 weken terug nog geweest en hebben het gehad over onze plannen voor volgend seizoen.
Hij had het wel over het gat in z'n tong (zal straks de link naar het topic hierover op medisch ff opsnorren) maar wat dat er mee te maken heeft.....
Vanmiddag zaten we op de manege hierover te vertellen tot de telefoon ging. Even later komt de eig. van de manege de keuken uit met de mededeling dat de eigenaar van Hick aan de foon was die zou hem vandaag nog weg komen halen Verward Verward Ehh.. op dat moment weet je niet wat je hoort....(detail: normaal gesproken zijn we er nooit op zaterdag, dat weet de eigenaar, maar omdat we morgen in Apeldoorn wilden gaan kijken waren we er vandaag wel)
Nog geen 5 minuten later staat er een grote vrachtwagen voor het erf.
Nogal wat geharrewar want hij had bijv. nog achterstand in z'n stalling dus de staleigenaren lieten hem niet zo gaan. Heel gedoe, al met al is hij weer onverrichterzake teruggegaan want de transporteur had niet zoveel tijd Haha!
Nouja het is allemaal gewoon niet te geloven, niet het WAT niet het WAAROM helemaal niks. Hick staat er dus nog wel, maar dat zal wel niet lang meer duren. We weten inmiddels wel dat hij ergens richting zuid-limburg gaat, maar meer niet.

Kortom wij zijn WOEST, en buiten het feit dat het vreselijk is dat ie weggaat vooral ook HEEL BEZORGD om Hick. Het is een paard waar al het nodige mee gebeurd is, heeft al 11 verschillende eigenaren gehad (hij is 10), hij zat nu prima in z'n vel, en ging lekker. Waar komt ie terecht?

Dit is dus ook tevens een oproep voor iedereen uit Zuid-Limburg: Als iemand Hick straks (als ie bij ons weg is) tegen komt, WAAR staat ie en HOE gaat het met hem?? Wie kent iemand die iets zweefachtigs als paardenhoofden "leeg en vrij maken"doet of zoiets beweert??

PFFFFFFFFFFFFFFFFFF Huilen

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 18:30

Ik dit de zelfde eigenaar als van die bonte een tijd teug ??
Die ging toch ook nogal 'vreemd' weg ??

Sandra_H

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-04 18:34

Nou dit was toendertijd idd haar vriend (inmiddels niet meer hoewel we dit alles een typische valse actie van haar vinden zij was het er helemaal niet mee eens dat hick bij ons bleef gezien het hele verhaal hoe dat toen is gegaan) en hij heeft hicky toen van haar gekocht.

Overigens ff de link naar medisch (hoewel het op zich met dit hele gedoe niks te maken heeft maar hij begon daar over.....)
[MD] kwijlend paard met koorts?

Jos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 18:34

he Verward dat kan toch niet zomaar Boos!
jullie hadden toch ook een kontrakt.

doet me denken aan toen met die paint van hun

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 18:40

Gloeiende gloeiende gloeiende..... En dat na ALLES wat Rob voor dat beest gedaan heeft?????? SCHANDALIG!!!!!!!!!!
Dat kan hij toch niet maken? Dat beest is weer paard geworden bij jullie, die heeft weer geleerd dat werken best leuk kan zijn etc etc....
Hoe kan die eigenaar dit in hemelsnaam maken?????????????

Sandra_H

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-04 18:40

Ja idd er is een contract. Dat wordt dus nu verbroken....
Dus nee dat kan niet zomaar. Het is zo ontzettend out of the blue (tenminste voor ons, voor hem blijkbaar niet). Ik bedoel als hij niet tevreden was of wat dan ook of gewoon iets anders met hick wilde had hij dat ook op een nette manier kunnen doen.
Kijk het was natuurlijk niet robs eigen paard, al voelt dat wel zo. Dus ergens in je achterhoofd hou je altijd dat hij weleens weg kan gaan. Maar zo......????

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 18:52

Jezus Sandra. Ik herhaal Sonja maar even: gloeiende, gloeiende. Dit mag niet. Niet met en zonder contract. Zo ga je niet met mensen en dieren om. Ik weet ook even niet wat je nog zou kunnen doen...

Voor Rob en jouzelf: heel veel sterkte!!!

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 18:57

Ik zal het hier in de gaten houden, maar zo 1,2,3 ken ik niet zo'n zweverig figuur.

Veel sterkte in ieder geval Ach gut

Chantalleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 19:12

Djiezus. Je ziet so'n paardje opknappen en nu halen ze hem weg Verward Waarom? Voor jullie alle twee sterkte! Meer weet ik niet even te zeggen!

Je heb van die mensen Boos!

FlyingHigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 21:17

Wat een verhaal!! Snotverdikke, wat zullen jullie je extreem machteloos voelen..............hou je taai!!!! Rij eventueel maar achter de vrachtwagen aan als Hick wordt opgehaald, dan weet je direct waar hij heen gaat?!? Sterkte beiden, dit is zwaar kklote!

kjcm

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 23:28

nou jaaaaaaa zeg, te belachelijk voor woorden Boos! . van het een op het ander! sterkte, ik hoor 't allemaal weer een keertje.

namara

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 23:47

wat een rotstreek.
kun je niet gewoon vragen waar hij heen gaat of kunnen jullie niet meer met elkaar praten.

Freckles

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 01:27

Dit is toch te gek voor woorden gaat het goed met Hicky gebeurt zoiets weer
En voor jullie natuurlijk ook sterkte want het zal best heel zwaar vallen

Sandra_H

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-04 07:29

Thnx allemaal!!
Voor ons is het idd niet leuk (zacht uitgedrukt) niet alleen het feit dat ie weg moet, maar we voelen ons ook gigantisch in de maling genomen.
Maar Hick zelf is belangrijker, er is al veel teveel met dat beest gesold.

RedKing

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 09:52

Wat een rotstreek zeg. Ik leef met jullie mee en hoop dat het uiteindelijk allemaal goed gaat aflopen. Heel veel sterkte.

Halloway

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 10:03

Hoi.

Eigendomsrecht en gebruiksrecht.
Ik weet niet wat jullie contractueel hebben vastgelegd, maar het is niet zelden dat deze problemen zich voordoen als gebruiker en eigenaar niet een persoon zijn.
Het gaat in bepaalde gevallen zover dat het eigendomsrecht door de rechter kan worden overgedragen aan de gebruiker, al naar gelang de omstandigheden natuurlijk.

Trouwens ik denk dat de holospaceman janik is, misschien gaat je paard wel naar pws als janik daar nog komt tenminste.

Sterkte and keep in touch.

jeanette

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 16:10

Wat een verhaal. Die eigenaar lijkt wel niet goed bij zijn hoofd. Heeft het dier het eindelijk een keer naar zijn zin en hij haalt hem er weg. Misschien moet die eigenaar naar die persoon en zijn hoofd leeg en vrij laten maken. En mag hij dit contractueel gezien zo maar doen?

calemity_jane

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 16:17

jeetje mensen zeg veel sterkte allebei Verdrietig

ikisik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 19:15

Nou mensjes.. Hou je taai!!! En vooral Rob dan.... Gelukkig heb jij Sam nog, San... Maar het neigt mij te veel naar de C*** wijf!!!!

Succes!

Emmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 19:45

Nou, Sandra en Rob, veel sterkte morgen als hij weggaat, ben inderdaad benieuwd waar hij dan nu terecht komt.
Dus hou je taai morgen!!!!

Sandra_H

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-04 19:53

Inmiddels weten we wel dat hij naar Echt (zuidlimburg dus idd) gaat. Iemand enig idee?
Waarschijnlijk wordt hij morgen opgehaald. We snappen er nog steeds helemaal NIKS van, maar we krijgen steeds sterker het vermoeden dat z'n ex (tevens vorige eigenares van hick) erachter zit. Het voert echt te ver om hier nu op door te gaan maar we hopen wel duidelijkheid te krijgen.....
Een ding: degene die hier het meest de dupe is is hicky Scheve mond

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 20:00

Ik ben de contacten in Zuidlimburg aan het aanboren... Zodra ik wat weet meld ik dat.

LisetteSugar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 20:15

Ik wens jullie ook heel erg veel sterkte... Vriendjes zijn?
Frustrerend dat er helemaal niks is dat jullie kunnen doen... Frusty En kun je Hicky niet overkopen? Verward (Misschien hebben jullie dat al lang geprobeerd..)

Nanouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 11:03

Wat een bizar gedoe allemaal zeg. Ik hoop dat die eigenaars bij hun positieven komen en besluiten dat dit echt geen goede actie is zodat Hicky gewoon bij jullie kan blijven. Is er echt geen normaal gesprek met ze te voeren? Blijf wel proberen om tot de eigenaars door te dringen dat Hicky bij jullie nu het beste af is! In ieder geval heel sterkte!

Jester

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 11:20

Rob, Sandra,

Heel veel sterkte hiermee. Wat een ellende voor jullie, maar vooral voor Hick. We hopen dat er een goede oplossing komt.