Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

) Als dat goed blijft gaan, kun je de 'wegstaptijd' gaan verkleinen en de omstaptijd gaan vergroten.piggeljay schreef:in plaats van met het "rokje" omlaag om de hoef doe je hem nu met het "rokje"omhoog om de knie ( sorry ik weet geen andere manier om het uit te leggen dus niet lachen of er iets anders bij denken a.u.b.)

Wanneer krijgen we actiefoto's van de papa van mijn paardje, wildwestwill?
Jos schreef:grote circels zijwaarts stappen en dan in een spiraal kleiner maken.
wel door laten stappen in een vlot tempo.
op het moment dat het fout gaat weer terug naar het punt waarop je paard het wel kan en dan weer verder gaan.
het is een 'huistuinenkeukenmanier' , maar bij mijn paardjes werkt het.

Uriah schreef:wat bij mijn paard helpt is een pasje backup als de linker schouder naar achteren gaat dan een 1/4 draai maken en er weer uit ,doe dat een paar keer achter elkaar en ga dan weer op de cirkel en probeer het weer , in mijn geval gaat het dan wel goed!
En voor het eerst gaat hij goed draaien (op het binnenachterbeen). We zijn er nog lang niet, maar het begint er aan te komen
Altijd goed voorwaarts stappen (ook binnenbeen erbij), paard in buiging brengen en op een gegeven moment erin duwen met je been (dus niet met je hand trekken!). Wanneer je paard gaat smokkelen er meteen voorwaarts in uit. Houd je paard gedurende deze oefening constant nageeflijk. Laat hem niet tegen het bit duwen. Eerst dat rustig doen, op een gegeven moment gaat het makkelijk. Daarnaast doe ik nog heel veel oefeningen om het paard goed soepel te houden in de schouders en sterk in de achterhand te krijgen (nu is dat sowiezo belangrijk natuurlijk).