Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Ik heb ooit eens een plaatje gezien van zadels van heel lang geleden. Die hadden een opbouw van metaal, zoals je nog wel eens op een slee ziet. Veiligheidsgordel om en je zit als een dijk
Wel goed aansingelen natuurlijk anders hang je met het hele spulletje op zijn kop
Elk zadel zit gewoon anders, je kan denk ik niet zeggen dat een westernzadel een 'vastere' zit heeft dan een engels zadel. Neem anders eens wat zitlessen ofzo

Mijn benen willen niet stil liggen en ik glij heen en weer. Inderdaad kon dat ook wel eens aan mijn zit liggen maar het westernzadel is niet voor niets uitgevonden. Het zit gewoon veel fijner en stabieler. Het enige nadeel vind ik het gewicht met het opzadelen, vooral omdat mijn paard boven de 1.60 is en ik het dus hoog op moet gooien. Citaat:Op 2001-12-09 19:58, schreef Cowgirl:
Gewoon zonder zadel gaan rijden 2x in de week.
Beginnen met wat stapwerk en dat langzaam aan opbouwen. Voor je het weet gallopeer je zonder zadel in de ronte en krijg je een super goede zit.
Ik moet het zelf ook nodig weer een paar keer gaan doen.