[WN] NIeuwe zadel van Chiane

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sablou

NIeuwe zadel van Chiane

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-04 19:26

Ik kon het toch niet laten om jullie even het nieuwe zadel van Chiane Best of Both te laten zien.

MVG Louis

Afbeelding

Afbeelding

loekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 19:30

Wauw, ziet er weer toppie uit!! OK dan!

NotNice

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 19:56

zit het lekker?
Het lijkt mij dat de overgangs-naad tussen zwart en bruin misschien, uhm, ietwat pijnlijke plekken kunnen geven (ik voel de naad van een bepaald zadel nl nu nog op mijn achterwerk, ben een beetje paranoia met naden midden op zadels...)

sablou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-04 21:05

Als je correct zit en geen dikke bovenbenen hebt, zal je op die plaats geen zwaar contact met de seat hebben en dus die naad niet voelen.

Ik, Sabine (en vele ruiters met gelijke seat) voelen deze naad niet (ook niet na 6 uur in het zadel).

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 21:22

Wederom een kunstig stukje handwerk, al zou ik persoonlijk voor een anders gevormde knop gekozen hebben.
Deze doet wat Podium-achtig aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 10:33

Het zal wel een onwijs blonde vraag zijn, maar welk type zadel is dit? Waar is het bij uitstek voor bedoeld? Vind het heel anders ogen, dan wat ik tot nu toe allemaal heb gezien Lachen Dus ik ben nieuwsgierig Haha!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 10:35

Wat vind je er 'anders' aan Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 10:46

Jeutje, dat is lastig uit te leggen... Ik zal t toch proberen. Als je de zit hebt, dan zie je eerst die knop, dan de zitting, en dan eeh... dat uitsteeksel vanachteren, wat achter je kont zit. Ik vind het voorste stuk, hier zo stijl ogen. Ook is de zitting imo een soort van kommetje, terwijl wat ik gezien heb, de zittingen vaak groot, breed en open zijn.

Is het soms een voor een paard met een enorm hoge schoft? Hij lijkt mij heel schuin en omhoog te lopen. Dus dat je voorbenen hoger op het paard zit, dan de kont. (mja, enorm vage beschrijving)

Voor de rest, sja in lengte kort, maar in breedte weer zo lang, maar in het geheel komt hij me toch "anders en apart" over.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 10:47

He verdorie Louis, waarom zet je nou niet effe dat paard eronder? Tong uitsteken Die wil ik ook wel weer eens zien! De laatste keer dat ik daar foto's van zag dronk het nog bij mams Haha!

Mooi zadel weer hoor Tong uitsteken

Bonnigje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 11:14

Zoals ik al eerder zei.... Wat een prachtige Friemels en Frutsels!
Complimenten voor dit exemplaar!!!

sablou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-04 11:35

Maya schreef:
Jeutje, dat is lastig uit te leggen... Ik zal t toch proberen. Als je de zit hebt, dan zie je eerst die knop, dan de zitting, en dan eeh... dat uitsteeksel vanachteren, wat achter je kont zit. Ik vind het voorste stuk, hier zo stijl ogen. Ook is de zitting imo een soort van kommetje, terwijl wat ik gezien heb, de zittingen vaak groot, breed en open zijn.

Is het soms een voor een paard met een enorm hoge schoft? Hij lijkt mij heel schuin en omhoog te lopen. Dus dat je voorbenen hoger op het paard zit, dan de kont. (mja, enorm vage beschrijving)

Voor de rest, sja in lengte kort, maar in breedte weer zo lang, maar in het geheel komt hij me toch "anders en apart" over.
Dames (en heren),

Dit zadel is opgebouwd op een standaard Ralide (kunsstof) A-fork tree, “Full Quarter”. De fork is aan de voorzijde gemodificeerd tot een Cliff Wade (+ 3 cm), zodat de typische Oldtimer fork look ontstaat.

De seat is voor +/- 2,5 cm opgehoogd. Doordat de seat doorloopt tot op de fork (vastgezet met 2 silver conchos) oogt het geheel hoog, maar is niet hoger dan een normaal Reining zadel.

De knop en de stijgbeugels (op de fotos niet te zien) hebben we speciaal in USA laten gieten en zijn van White Brass.

Dat uitsteeksel achter de seat is onze (standaard) name-plate. De achter jockeys en de leather-plate rigging zijn uit 1 deel. Daarin zit achter een gemodificeerde riggingplate, voor de back-cinch.

Ik zal binnen kort onze kleine duivel (Chiane) met zadel en al op de foto zetten en plaatsen.

MVG Louis

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 12:27

mooi zadel weer. Ziet er erg comfortabel uit.

misterious

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 18:26

mooi zadeltje Lachen zit als een sofa denk ik

Odi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-04 11:38

Wow! Supermooi