[WN] rare staleigenaar!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

rare staleigenaar!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 15:03

Omdat ik nu best ver moet rijden naar mijn paard (25km) was ik gewoon een beetje aan het rond kijken voor een plekje dichterbij... Had er geen haast mee, want waar ze nu staat is t prima voor haar OK dan! en ik heb het er ook erg naar mn zin , maar ach ik dacht, informeren kan altijd...
Bel ik net een eigenaar op van een stal hier niet zo ver vandaan...
Ik gevraagd wat t kost: 206 euro, exclusief arbeid en weidegang ( Scheve mond daardoor al geen optie), maar oke, verder informeren... Ik zei nog dat ik het belangrijk vind dat mijn drachtige merrie veel buiten komt en ik zeg dat ik [discipline] rij, krijg ik dit:

"Wij zijn zeer terughoudend met wie we als pensionklant aannemen. De pensionklant moet bij ons wel wat toe te voegen hebben aan het bedrijf. Als zijnde westernruiter heb je niets toevoegen aan ons bedrijf. Verward Dus nee, nu ik er zo over nadenk, nee ik neem er geen westernpaarden meer bij. er komt van de week 1 westernruiter kijken naar de stallen en daar wil ik het bij houden, dus ik neem er geen westernpaarden meer bij! We willen ook een beetje van het westernimago af."

Nou goed, ik ga hier verder geen namen noemen over welke stal dit is, maar ik vind het wel belachelijk!!! Boos!
Informeerde hij nog of ik wilde blijven rijden op mijn drachtige merrie. Ik geloof dat ik uit zijn manier van vraagstelling kon opmaken dat er, wanneer ik niet meer zou rijden (ze is half maart uitgerekend, dus nog 5 maanden te gaan!!! Verward ), nog wel iets mogelijk zou zijn...

Nou niet dus he!? Hier wil ik niet eens meer staan Boos! Misselijk
Mijn paardje blijft lekker bij haar vriendjes en vriendinnetjes! En bij een heleboel mensen op stal die haar erg lief vinden en reuze benieuwd zijn naar haar veulentje!!!

joepy46

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 15:19

Die mensen houden dus niet van paarden en ws ook niet van mensen. Alleen van vooroordelen. Lekker laten gaan!

NotNice

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 15:21

wat een eng-nek, bleg!

groot gelijk, lekker daar waar je het naar je zin hebt blijven hoor!
en vast veel veulen-plezier gewenst!

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 15:26

Ik reageerde laatst op een advertentie van een pensionstalling: gezelschap voor hengstveulen.
Dit was (een deel van) het antwoord:

De kosten bedragen 125,= euro per maand en dat is voor
de winterperiode, maar naar mate ze groter worden gaan de kosten uiteraard iets omhoog omdat ze dan ook meer gaan eten. Je mag komen wanneer je maar wilt maar je bent niet verplicht om iedere week te komen, wij verzorgen ze volledig, en zijn er erg zuinig op.
Het moet echter wel een KWPN veulen
zijn, want tinkers of andere ponies hebben wij liever niet.

Nou laat maar zitten! Doei, doei

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 15:31

Haha, wat een kortzichtige mensen heb je toch he!? Echt belachelijk hoor, dat soort eisen...en "wij" als westernruiters niets toe te voegen...Hij weet niet wat ie mist! Knipoog
Bovendien vond ik het bedrag dat ie vroeg ook erg hoog, 206 euro, zonder weidegang en zelf de stal doen... voor datzelfde bedrag (okee ietsje meer) staatze nu compleet verzorgd...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 15:37

Wat een sukkels! Bij ons op stal (Engelse manege) vinden ze het juist hartstikke leuk en verfrissend dat er een stelletje westernruiters bijgekomen is!

fritsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 16:09

ik heb toen bij ons op stal gevraagd of er een groninger op het land mocht, zie je het voor je, allemaal quarterveulens en dan een groninger veulen er tussen haha.

en we hebben ook een keer een shirejaarling tussen de jaarlingen gehad. is misschien geen gezicht. maar ja, we zeggen tenminste geen nee tegen andere rassen. een paard is een paard toch?

maar vind het echt geen stijl van die mensen, zeg desnoods als je geen westernruiters wil ofzo dat je vol zit. misschien niet eerlijk, maar dit is ook niet echt beleefd. of breng het op een andere manier. maar ja. en is inderdaad best wel een hoog bedrag.

Kornelius

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 16:16

Tja, er zijn veel stalhouders en niemand heeft een monopolie. Dus laat elke stalhouder fijn zijn/haar eisen stellen, en kijk weer verder. Niet de moeite waard om je over op te winden vind ik. Iedere stalhouder krijgt zo de klanten die ie verdient. Haha!

carmella

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 16:29

Ik keur het wel degelijk af die reaktie van die staleigenaar.
Maar helaas heb je Western ruiters EN Western ruiters.
Je hebt liefhebbers zoals jullie en je hebt uitgesproken nurken ( ook bij de engelse ruiters hoor)
Bij ons op stal heb je ruiters die uren verzorgen , paard na verzorgen enz. Wij hebben 1 Western amazone. Je gelooft het niet , komen, niet poetsen , rijden , 1 kwartier galoperen , direkt vanuit de stal , bezweet op stal en zij naar huis , altijd schelden en zeer minachtend tegen haar "paardje" een dreumis van 2 1/2 jaar oud. Weer niet echt een voorbeeld vind je wel. Zij heeft nog meer paarden maar die staan in Brabant op een grote Western stal in <a href="http://www.ntsearch.com/search.php?q=training&v=56">training. Je zou mogen aannemen dat zij wel zou weten hoe het moet !!!!!!!!!!!!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 16:32

Offtopic, maar Carmella, wat een rare link staat er in je bericht Verward

Redneck

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 16:56

Natuurlijk kan een staleigenaar wel eisen stellen aan zijn klanten. Ik sta zelf op een westernranch, dus voornamelijk western-klanten. Het is alleen wel vreemd dat als je niet meer zou rijden, het eventueel wel zou kunnen. Als het veulen er is, ga je toch weer rijden! Vreemd verhaal......

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 17:27

Als iemand een bepaald imago wil hebben, of van een imago af wil, is hij vrij in het maken van keuzes in wat hij aanneemt. Dat gebeurt toch eigenlijk op elk bedrijf, ook als het bv om personeel gaat. Ergens mag het natuurlijk niet, want het IS discriminatie, en als zodanig kun je het aanhangig maken, maar ik neem aan dat je toch al niet bij zo´n man wilt staan, dus waarom zou je dan die moeite doen. Eigenheimers kom je overal tegen. Ik zou niet bij zo iemand willen staan.

piggeljay

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 18:29

het enigste dat ik hier aan toe wil voegen is het volgende, en ik wil graag jullie reactie daarop horen want ik sta open voor sugesties.
ik zelf wil pensionstalling beginnen en ik heb al een veulen opvang.
in de veulen opvang wil ik eigenlijk alleen maar westernveulens hebben niet omdat ik neer kijk op andere rassen, maar ik heb vorig jaar een nare ervaring gehad in de stal met veulens van: en ik zal het maar bij naam noemen. en tinker en een wpn'r ik had ze in de stal lopen samen met mijn eigen en opvang quarter veulens, op land ging het wel maar zodra ze samen in de stal stonden werden de "western"veulens in alle hoeken geslagen die er maar waren, en dat ging 2 weken lang zo. uit eindelijk heb ik de tinker en de wpn'r er maar uit gehaald en in een aparte stal gezet en toen pas kwam de rust op de stal terug. vandaar dat ik terug houdend ben geworden met andere rassen bij elkaar te zetten.
in de pensionstalling wil ik ook alleen maar western paarden hebben en kleinere ras paarden, omdat ik de stallen gewoon te klein vind om er een paard van 1.80 in te zetten. ik vind dat een paard voldoende ruimte moet hebben om zich ook op de stal te bewegen.
zeg ik dit tegen klanten die mijn bellen wordt ik meteen uitgemaakt voor alles wat mooi en lelijk is.
ik kijk neer op dressuur paarden en ik moet niet denken dat die western ponies zo lief zijn etc. etc.
ben ik nu echt bezig om een eigen imago op te bouwen of mag je niet eerlijk maar zijn tegen je toekomstige klanten?
ik persoonlijk vind het welzijn van de dieren belangrijker dan het ontvangen van het pensiongeld

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 18:42

Gewoon zeggen dat je stallen te klein zijn en dat ze zich als niet westernruiter misschien niet zo op hun plaats zullen voelen en dat je moeilijkheden probeert te voorkomen doordat je daar ervaring in hebt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 19:30

Welzijn van de dieren boven alles hoor!!! Gewoon eerlijk zijn! Beter een paar blije veulens in een stal die bij ze past dan een paar die zich helemaal niet prettig voelen!!! En die eigenaars die daar niet open voor staan, tja... Verward

Nog even over die rare vent:
Overigens zou ik nog ongeacht dat gezwam van die rare kerel, toch niet bij die stal zijn gaan staan...mijn paardje moet lekker in de wei kunnen staan met andere paarden!!!
Maar ik vond vooral zijn opmerking dat [discipline] ruiters niets te bieden hebben voor zijn stal raar...Ik bedoel...het verschil zitten m in t rijden...ik denk dat we verder net zo goed de handjes uit de mouwen kunnen steken en net zo gezellig zijn etc. Die opmerking had naar mijn idee niets te maken met zijn "imago", meer met zijn ego... Boos!
Maar zoals ik al zei, zolang ik niets beters vind dan waar ze nu staat, blijft ze lekker bij haar vriendjes!!!
Trouwens wel jammer hoor, dat er zó weinig stallen zijn hier in de omgeving waar meer westernruiters staan...

fritsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 19:40

hoi piggeljay

ik vind niet dat je ongelijk hebt. tuurlijk mag je eisen stellen, en zeker als je zegt dat de stallen te klein zijn, dat is heel anders als hoe de meneer bij skippy dat heeft aangepakt.
en het kan dat die tinker en wpn'er de boel terrorisseert, maar dat kan ook gewoon met een dominant quarter veulen. hangt denk ik af van heel veel dingen. maar ja als het apart wel goed gaat is het toch goed? die tinker en wpn'er staan toch ook bij elkaar? of snap ik het verkeerd.

maar vind het heel reeel van je dat je zegt dat je geen grote paarden wil omdat je de stallen te klein vind, laat die mensen dan maar schelden, dieren welzijn gaat voor toch?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 21:37

Lusitana schreef:
Als iemand een bepaald imago wil hebben, of van een imago af wil, is hij vrij in het maken van keuzes in wat hij aanneemt. Dat gebeurt toch eigenlijk op elk bedrijf, ook als het bv om personeel gaat. Ergens mag het natuurlijk niet, want het IS discriminatie, en als zodanig kun je het aanhangig maken, maar ik neem aan dat je toch al niet bij zo´n man wilt staan, dus waarom zou je dan die moeite doen. Eigenheimers kom je overal tegen. Ik zou niet bij zo iemand willen staan.

Het is onzin om dit discriminatie te noemen. Een staleigenaar heeft het RECHT om zelf uit te maken wie en welk paard hij wel of niet in/op zijn EIGENDOM wil hebben.
Het is geen plicht van een pensionstaleigenaar om maar aan alles en iedereen zijn waren te verkopen, het is geen bakker of groenteboer nl.

Een staleigenaar heeft het volste recht om met zijn 'handel' een bepaalde richting uit te willen. Dat hij hiermee voor zichzelf een beperkte klantenkring/bron van inkomsten opbouwd is een keerzijde waar hij zelf voor kiest.

Jos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 21:40

sugarmiss

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 22:01

Shoot, jaren mensen op stal gehad die ik niet uit kon staan omdat ik dacht dat ik niet mocht discrimeneren. nou ja, toch wijzer gewordennu, wel wat laat, maar beter laat dan nooit, thanx!

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 22:09

Denk dat ik wel weet welke stal je bedoelt. Belachelijk, dat moet toch allemaal niks uit maken?

moniza

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 17:46

Beste Piggeljay, ik wilde er aan toevoegen dat niet alleen het welzijn van de paarden belangrijk is, maar ook het welzijn van de stalhouder.
Je zult 's morgens vroeg toch klanten tegen moeten komen, die je absoluut niet kunt uitstaan! Dus selekteren!!
Mijn motto is: Klant is koning, maar ik blijf keizer.

MissPippin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-04 21:00

wat een stom gedoe zeg.
ik sta op een westernstal en als pensionklanten staan er alleen maar engelse ruiters.wij hebben er geen moeite mee, maar af en toe wordt je gek van de manier waarop ze zich ermee bemoeien. altijd commentaar op onze rijstijl terwijl hun degene zijn die met de benen zitten te klapperen tegen het paard. maar ja die ,meningen zullen altijd wel blijven helaas.jammer genoeg wordt er van western gedacht dat het alleen maar een beetje rondscheuren door de bak is, stoppen en rondjes draaien.

mariel49

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 14:11

Wat ik belangrijk vindt is dat eigenaar van pensionpaard zich aan de stal/huisregels houdt, en als ieder dat doet moet het toch goed gaan. *LOL* en anders Doei, doei
Mensen gaan zich aanpassen of niet. Zoniet, selecteerd het zich vanzelf.
Zo werkt 't bij ons . Wat men ook doet met z'n paard , het moet eerlijk en
met respect beoefend worden. En geouweneel over elkaar houdt je toch.
Dat hoort er toch bij , (mits het bescheiden blijft.) *LOL*