[WN] Tips nodig

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

vigel1

Tips nodig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-04 21:54

Wij ( Billy en ik) ga in december voor het eerst mee doen met een onderlinge wedstrijd trail

kunnen jullie mij tips geven over hoe ik mijn paardje ( qua uiterlijk ) wedstrijd klaar kan maken

en waar ik voor de rest allemaal op moet letten, want het is echt mijn eerste wedstrijd en ik heb geen flauw idee

dus alle tips en ideetjes zijn van harte welkom

alvast bedankt

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 21:59

Wassen, sokjes scheren, tasharen van de neus en onder de ogen vandaan, oren uitscheren, derde oor scheren, manen in staartjes (indien lang, gewoon los laten hangen in de trail), staart uitpluizen en eventueel volume mousse in, hoeven in de hoefzwart, benen eventueel nog in de talkpoeder (pas doen als de hoefblack droog is Tong uitsteken), baby olie (of spul uit roze potje) op de neus, rond de ogen en in de oren.

En een beetje showsheen of cowboy magic dust remover op een doek spuiten en over de vacht halen.

vigel1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-04 22:03

XoNo
Kan je niet even langskomen, het is op de Greup weet je vast wel te vinden
de helft van de dingen die jij opnoemt heb ik nog nooit gedaan bij hem ( is dat heel erg Bloos! )
Maar wel bedankt voor je tips ga er zeker wat mee doen

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 22:33

ook een goede tip: koop babydoekjes. En haal die over je paard. Gegarandeerd mooi glimmen Lachen

vigel1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-04 22:46

Als je licht kleurige hoeven heb zet je ze dan ook in de hoefzwart ??
en die mouse maakt dat nog wat uit welke ik er in smeer

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 22:52

Voor lichte hoeven kun je hoefolie gebruiken.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 11:03

Mijn paard heeft ook lichte hoeven (Paint met 4 witte benen), maar die maak ik wel zwart, vind ik mooier en netter.
Mousse, ja, dat maakt wel uit, als je er mousse in wil smeren koop dan volume mousse, dat extra volume in de staart brengt. Ik doe het er niet altijd in, ik zorg gewoon dat hij schoon is, in een staartzak, dan haal ik hem eruit, vlecht eruit, cowboymagic erin, uitpluizen en nog even een zachte borstel erdoorheen, dan lijkt het al heel wat meer dan dat het is Tong uitsteken

Je hoeft overigens geen hoefzwart op te doen. Zorg gewoon dat ze schoon en netjes zijn, als je er wel lak op wilt doen, kan lichtkleurige lak natuurlijk ook. Met zwarte hoeflak moet je wel uitkijken, je paard moet absoluut stil blijven staan, je zal altijd zien dat ze met hun hoeven hun witte beentjes nog een keer aantikken voor ze droog zijn, zit je mooi met een zwarte veeg op een wit been. Je kunt er eventueel transparante lak van Ultra overheen spuiten, dan droogt het veel sneller. Waar je dat kan kopen weet ik nog niet, ik moet het ook nog kopen.

horsea

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 12:20

hoi Liane,
als ik jou was zou ik even wachten met het scheren van de oren omdat je daar geen ervaring mee hebt en ze gewoon mooi bijknippen, dat staat ook heel netjes. verder zou ik inderdaad de staart en manen uit pluizen en in de cowboymagic zetten (kan je boven bij An halen) en probeer aan een staartzak te komen om zijn staart schoon te houden. wat ook erg goed werkt (hebben we bij Gizmo ook gedaan) is je paard wassen met zilvershampo, daar worden ze echt super wit van. en net als wat colin al zei, rond de ogen en bij de neus een beetje baby olie smeren, dan wordt het mooi zacht en glanzend.

succes met het toiletteren en natuurlijk alvast veel plezier met de wedstrijd, zie je dan!

groetjes leanne

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 12:41

Zilvergrijsshampoo zou ik voor Quicksilver gaan. Je kunt ook zilvergrijsshampoo kopen bij de drogist (voor mensen), maar mijn ervaring is dat die niet goed werkt. Quicksilver is meer geconcentreerd en werkt beter.

horsea

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 12:46

haha dat kan best want Gizmo is grijs, vandaar dat het goed werkte Tong uitsteken;)

Skuye

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 12:48

XoNo schreef:
Je kunt er eventueel transparante lak van Ultra overheen spuiten, dan droogt het veel sneller. Waar je dat kan kopen weet ik nog niet, ik moet het ook nog kopen.

Gewone haarlak kan ook werkt ook heel goed

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 12:58

Oh, kijk, weer wat geleerd...maar eeh, gaat het dan ook weer mooi glimmen, zoals wel gebeurt bij die ultra lak?

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 12:59

Als je een Appaloosa showt is het niet zo handig om de hoeven zwart te maken. Blanke lak mag dan wel.

Oren uitscheren doe ik ook nooit, knip ze alleen netjes. (of mijn groom(s) Knipoog )

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 13:35

Bij de appies mag dat idd niet, nja, op een WRAN show wel, maar op een APHC show niet.

NotNice

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 15:24

he Li,
ik kan heeeeeeeel goed oren knippen!
Dirk wou ook nooit stilstaan, en die had allebei z'n oren ook nog
ik heb alleen wel die mooie grote kromme schaar weggegeven...

En hoe zit dat nou met die roze strikjes, lintjes, glittertjes.....
ik had ook nog een bus goudverf... Knipoog

groom nodig?

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 22:23

Wassen, sokjes scheren, tasharen van de neus en onder de ogen vandaan, oren uitscheren, derde oor scheren,

schreef dit:

wat bedoelen jullie met 3de oor??
sorry voor de vraag Verward

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 09:00

Het kale stukje op de nek achter de oren Haha!

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 10:14

Sugarmiss schreef:
Het kale stukje op de nek achter de oren Haha!

Niet te verwarren met z'n vijfde been Haha!

radicalM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 10:25

niet langer dan oorlengte!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 10:37

Nee zeker niet langer. Persoonlijk vind ik 1 oor zelfs al te lang. Een half oor vind ik ook lang genoeg, maar op wedstrijden is 1 oor 'normaal' .

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 16:34

ok 5de been dat wist ik wel hoor maar 3de oor had ik nog nooit gehoord weet ik nu ook bij jullie snijden dat niet zo ver af maar bij de arabieren snijden ze dat soms tot half de hals weg hangt af van ras tot ras en ik snij ook iets verder weg omdat als hij verzameld loopt anders zijn hoofd precies achter dat haar wegsteekt lolz Haha!

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 18:01

Bij arabieren scheren ze inderdaad tot het punt van de krul in de hals. Normaal is dat je het vanaf net achter de voorpluk tot een lengte van de het oor wegscheert. Ik haal er wel 1 oor lengte af, daarbij ook nog een stukje verder naar voren, omdat de mijne een belachelijk grote voorpluk heeft Tong uitsteken

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 21:56

Tsja, de dingen waar ik aan zat te denken zijn in je 2e bericht allemaal
al gezegd! (En een hoop erbij whaahh)

Denk idd dat Xono alles groot en deels al heeft verteld.
Kun je geen hulp vragen aan mensen bij je op stal anders?

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 22:20

Ik smokkel juist, omdat de mijne bijna geen voorpluk heeft. Dus ik begin ietsje verder naar achteren Lachen

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 17:55

Anya schreef:
Ik smokkel juist, omdat de mijne bijna geen voorpluk heeft. Dus ik begin ietsje verder naar achteren Lachen
Precies, zo kun je lekker smokkelen Haha! Als ik het derde oor er niet af zou halen dan had de mijne nog steeds een enorme struik andijvie op zijn voorhoofd. Hij heeft ook nog van die leuke krulletjes, dus het is net een afro soms Scheve mond