Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
stef schreef:Goedkoop is duurkoop. Ik heb een zadelmarkt gehad, en was er niet te spreken over. Pasvorm is poedersuiker, kwaliteit is poedersuiker.
Zelfde geld voor zadels van hyporama en de goedkopere zadels van divoza.
De little joe is een shetland zadel.
Ik heb nu een continental equiflex, die ik 2e hands voor 1000 euro heb gekocht.
Maar voor 500 moet je (als je verder geen bijzondere eisen hebt) een goed zadel kunnen vinden.
Vergis je ook niet dat een westernzadel altijd past, dat is echt niet zo. Ook in westernzadels heb je maten
deze little joe is maat 15 dus groter dan de andere. Bedankt voor je reactie vera schreef:Wat wil je er mee gaan doen? Aan de muur hangen?
Als je er op wilt rijden moet je een goed zadel kopen en geen bagger.
Dat gaat ten koste van de rug van je paard. Ik neem aan dat die je lief is en je je paard geen pijn wit laten lijden door een slecht passend zadel?
Spaar nog even door en ga opzoek naar een goede 2e hands. Laat je adviseren door iemand dier er verstand van heeft.
Je kunt in iedergeval ook advies op WESTERN hier vragen.
XoNo schreef:Geen rotzooi kopen, ook geen Little Joe. Naar mijn mening is alles wat nieuw onder de 1000 euro komt, slecht. Nog even doorsparen, je kunt voor 500 euro tweedehands best leuke zadeltjes kopen. Als je nu een goedkoop (nja, rond de 200 euro) zadel koopt, dan kun je over een maand of twee waarschijnlijk weer. Kwaliteit is slecht, pasvorm slecht...zadel houdt het misschien wel 2 maanden vol, maar waarschijnlijk kapt je pony er tegen die tijd mee. Koop liever iets goeds!
Brendageene schreef:ik heb een little joe zadel gehad voor mn shetlander, maar hij heeft m misschien 5 keer opgehad. Het zadel kraakte, lag niet goed, zat niet echt lekker en mijn pony kreeg drukkingen bij de singel![]()
Als je echt veel wilt gaan rijden kan je beter doorsparen en een goede 2e hands kopen. Als je alleen af en toe een buitenritje wilt maken en dit zadel past goed (wat bij mijn pony dus niet zo was) zou je het wel kunnen doen. Maar ik zou het je niet aanraden.
punkies schreef:is dit wat:
Zwart westernzadel met flowerprint. Is gebruikt op een luxe haflinger en ook op een kwpn-er van 1.65. Past dus op meerdere paarden.
Eventueel met dik pad erbij.
Ik heb het zelf bijna nooit gebruikt aangezien ik al snel overging van alleen buitenritten naar dressuur en buitenritten
bubbels schreef:Heb niet het idee dat dat zadel op die haf past. En je zadel moet goed liggen zonder pad. Een zadel dat net niet past kan je voor jezelf "goed" laten liggen met een dik pad, maar je paard voelt het nog steeds. Al leg je er een matras tussen. Ook een zadel voor "erbij" moet perfect liggen. Ik ken die Little Joes, dat is net als zadelmarkt. Ká-kwaliteit. Hoeveel denk je dat een goed nieuw westernzadel normaal kost dan?