NK Cutting: Lena's laatste run!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Boeloe

Berichten: 26
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-01 16:57

Heel veel sterkte gewenst!!
Ik vind het heel erg voor jullie!
Sterkte! Scheve mond\

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-01 10:15

Ik snap het wel hoor (zullen best mensen zijn die mij weer niet snappen). Wij hebben hetzelfde met onze hond gehad en die hebben we te ver door laten sukkelen (om van zijn oude dag te genieten). Helaas brak het gezwel open en na een dag van ongelofelijke pijn issie alsnog gegaan. Denk dat Karin en Steef dit willen voorkomen.
Nu is de mogelijkheid er nog om Lena afscheid te laten nemenvan publiek/liefhebbers en publiek/liefhebbers van Lena. Liever op zo'n manier dan als hij (zichtbaar) ziek ring heen loopt.
Mensen die als bovenstaande reacties reageren willen alleen hun eigen geweten sussen. Want moreel gezien is het minder erg om een paard wat er ziek van buiten uitziet in te laten slapen, dan een paard wat er van buiten "gezond" uitziet. Idd zoals de paarden die bij de slachter terecht komen soms. Je kunt alleen van buiten niet zien wat er van binnen mis is.

Ik denk dat dit paard een afscheid krijgt wat hem waardig is, afscheid nemen van de mensen voor wie hij het deed al die jaren: het publiek en zijn baasjes. Daarna kan hij voor hij pijn heeft gaan naar een wereld waar pijn niet kan komen. Waar hij weer als jonge hengst over de groene grazige weiden kan racen.

Hij kan het tenminste nog meemaken, veel toppers komen niet eens zo ver.

Karin en Steef, heel veel sterkte vandaag en tot vanmiddag!

Viv

Koe

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-01 13:57

Nou ja...het paard ziet er van buiten goed uit en voelt zich innerlijk ook goed, anders speelt ie niet zo uitgebreidt met zijn zoon..... Schijnheilig
Ook ik maak (vaker dan gemiddeld door mijn werk) mee dat er dieren moeten inslapen en echt waar, ik kan aan de dieren, die ik dagelijks verzorg, al zien wanneer ze een scheet dwars hebben zitten. Ik wil alleen hierbij maar zeggen dat je nog ruim voor de periode dat er pijn gaat optreden, het dier uit zijn lijden kunt verlossen. Het lijkt mij persoonlijk moeilijker om 'smorgens een dier nog lekker te zien spelen en om 'm dan in de loop van de dag in te laten slapen, omdat ie in de toekomst anders pijn kan gaan krijgen. Toch moet ik bekennen dat ik het wel een zeeer dappere beslissing vind van hun!! Ik zou het niet kunnen, terwijl ik absoluut het beste met al mijn dieren voor heb!!!