[WN] "Rusty" onderweg naar Spanje

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Steaming

"Rusty" onderweg naar Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-04 15:44

Onze 2 jarige hengst is net vertrokken naar Spanje, vrijdag is hij goedgekeurd en een uurtje geleden waren de papieren klaar voor de export ik heb hem vanmiddag nog even gepoetst nadat ik hem van het land had gehaald, toen is hij meteen gaan rollen zodat hij weer lekker vies was. Zopas stapte hij braaf met mij de vrachtwagen in en is hij ondeweg toch wel even slikken hopen dat hij een goede reis heeft. Het is de bedoeling dat hij veel buitenritten gaat maken in de Pyreneeën, maar hoogstwaarschijnlijk wel als ruin. Zodra hij is aangekomen zouden ze foto's mailen.
Afbeelding

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 15:46

Oh, wist helemaal niet dat jullie een paard naar Spanje hadden verkocht! Hoe krijg je dat nu voor elkaar? Knipoog
Ik hoop dat hij het naar zijn zin gaat krijgen daar in de bergen!

_ortiz_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 15:49

goh dat is wel een end weg naar spanje Scheve mond

Steaming

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-04 15:51

Ik had hem op een Duitse site te koop gezet en hij was heel snel verkocht alles moest in een paar dagen geregeld zijn omdat het transport deze week naar Spanje gaat hij staat gewoon los op de vrachtwagen in een box en worden onderweg nog een paar keer uitgeladen voor rust en beweging. De rest van de paarden op het transsport reizen door naar Mallorca.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 15:58

En hoelang duurt de reis?

PridesRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 16:01

Vaak hebben ze in Spanje wel heerlijk de ruimte. Ben heel erg benieuwd naar de foto's! Lachen

ThisRockIza

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 16:44

Dat ging wel heel erg snel hoor. De 25e 's avonds pas voor het eerst contact met de koper en vandaag al vertrokken, in plaats van morgenochtend, heb vandaag dus helemaal geen afscheid kunnen nemen. Huilen
Maar ja lijkt me wel spannend om via de Costa Brava naar de Pyreneeën te verhuizen. OK dan!

Steaming

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-04 16:48

Xono vroeg
Citaat:
En hoelang duurt de reis?

Ze reizen via Duitsland, volgens de chauffeur zou Rusty ongeveer vrijdagochtend op plaats van bestemming aankomen.
De andere paarden moesten nog door naar Mallorca.
Rechtstreeks zou het ca. 1600 km zijn (wat een eind weg niet?)

Steaming

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-04 20:03

bubbels schreef:
Vaak hebben ze in Spanje wel heerlijk de ruimte. Ben heel erg benieuwd naar de foto's! Lachen

Ja wij zijn ook benieuwd zullen wel de laatste foto's zijn die we van hem zullen zien. Hij komt daar eerst bij Duitsers te staan maar daarn naar "echte" Spanjaarden en die taal ben ik niet machtig dus zal het contact wel snel verwateren, jammer de meeste paarden die we verkocht hebben horen we nog regelmatig wat van.
Van de Duitse transporteurs hoorde ik dat na de film Hidalgo er in Spanje een run is op paints en appaloosas met een mooi kleurtje en dat ze heel veel die kant opbrengen, voor hun een leuke opsteker omdat in Duitsland de handel in westernpaarden helemaal op z'n kont ligt.
Ik had de laatste tijd al wel vaker vraag naar paarden uit zuid Europa maar ben daar vanwege moeilijke communicatie nooit op ingegaan.
(Ik spreek helaas maar 5 talen) En ik had dit jaar maar één te koop en de rest mag blijven.

Twinklestar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 20:47

Wat een avontuur voor jouw paard zeg !

Heb je misschien de link naar die duitse site? (mag per pb uiteraard)
Ben wel heel benieuwd, heb hier op stal ook een jonge appaloosa staan.
Wie weet hebben ze daar ook interesse voor .

Alvast bedankt !

Groetjes. Lachen

Steaming

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-04 21:07

heb pbtje gestuurd

Twinklestar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 22:55

Thnx ! Haha!

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 16:02

hey hey.. wat erg dat ie al weg is.. ik had ook nog ff doei tegen hem willen zeggen, we zullen hem wel een beetje gaan missen hoor.
maar met de wetenschap dat ie het waarschijnlijk heel erg naar zijn zin gaat hebben is de pil iets minder bitter...
sterkte er mee Ach gut

diamond

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 17:16

op welke cite heb je hem te koop gezet ?

Steaming

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-04 21:36

Dank je voor de aai over de bol Klaske we missen hem wel, maar geen van de paarden heeft nog laten merken dat ze hem missen Verward zou het zijn omdat het een jonge hengst is en dat die in de natuur ook de kudde uit moeten ik weet het niet. Toen Jewel laatst naar enige maanden weer thuis kwam waren de paardjes wel blij haar weer te zien.

Dan toch hier maar even de link naar die Duitse site
Krijg nadat ik hem er op heb gezet ineens ook heel veel verdachte 41 kb mailtjes met .de
http://www.western-riding.de/

Steaming

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-04 21:25

Hij is aangekomen, heeft de reis prima doorstaan. De nieuwe eigenaar zei dat hij braaf en nieuwsgierig is.
Volgende week mailt hij foto's OK dan!

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 21:26

Gelukkig maar!