. Heb dat ding nog bij de douane in Amsterdam opgehaald. Een mooie bewerkte zwarte. Nu stonden in die tijd mijn ponies bij een boer in Westzaan. Zoon des huizes was van mijn leeftijd en had een pony. Hij wilde mijn zadel graag kopen, maar ik wilde het niet kwijt, hoewel ik vaker zonder zadel reed dan met. Enfin, op mijn achtiende ben ik naar Engeland gegaan om te werken op een stoeterij met Arabische Volbloeds (dat was
) en dus moesten de ponies weg, maar zadel gehouden. Toen ik terugkwam uit Engeland heb ik een paard gekocht (Akhal Teké) en daar ging het zadel weer op... Nu had ik toen een zomerhuis in Groet en daar zat ik in van april tot oktober, dus paarden mee (peerd kreeg een veulen-ook leuk verhaal). Ik reed daar liever zonder zadel over het strand en legde me meer toe op dressuur en springen en ik verkocht het zadel aan de kroegeigenaar, die het graag wilde hebben. En nou komt het: JAREN later, hoor ik van een vriendin dat de zoon van de boer in Westzaan mijn zadel van die kroegbaas had gekocht... terwijl hij helemaal niet wist dat die hem had, was gewoon gestopt voor een pilsje. Dus toen hing het zadel na jaren weer in Westzaan in de schuur, hoe vind je die?
En over dat veulen, mijn paard was, vlak voordat ik haar kocht, drachtig geraakt van een losgebroken hengst (een Arabier), die mijn vriendin later kocht (niks wetende van de escapade). We waren dus door puur toeval als vriendinnen eigenaren van de vader en de moeder van het veulen.
Vriendin is met paard naar Amerika geemigreerd. Ben contact helaas verloren...
...