[WN] Westernzadel en toeval...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lusitana

Westernzadel en toeval...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-04 09:07

Deze keer geen hoofdbreker, hoor, maar gewoon iets aparts wat ik heb meegemaakt. Toen ik zestien was kocht ik een westernzadel . Heb dat ding nog bij de douane in Amsterdam opgehaald. Een mooie bewerkte zwarte. Nu stonden in die tijd mijn ponies bij een boer in Westzaan. Zoon des huizes was van mijn leeftijd en had een pony. Hij wilde mijn zadel graag kopen, maar ik wilde het niet kwijt, hoewel ik vaker zonder zadel reed dan met. Enfin, op mijn achtiende ben ik naar Engeland gegaan om te werken op een stoeterij met Arabische Volbloeds (dat was Vingers aflikken ) en dus moesten de ponies weg, maar zadel gehouden. Toen ik terugkwam uit Engeland heb ik een paard gekocht (Akhal Teké) en daar ging het zadel weer op... Nu had ik toen een zomerhuis in Groet en daar zat ik in van april tot oktober, dus paarden mee (peerd kreeg een veulen-ook leuk verhaal). Ik reed daar liever zonder zadel over het strand en legde me meer toe op dressuur en springen en ik verkocht het zadel aan de kroegeigenaar, die het graag wilde hebben. En nou komt het:
JAREN later, hoor ik van een vriendin dat de zoon van de boer in Westzaan mijn zadel van die kroegbaas had gekocht... terwijl hij helemaal niet wist dat die hem had, was gewoon gestopt voor een pilsje. Dus toen hing het zadel na jaren weer in Westzaan in de schuur, hoe vind je die?
En over dat veulen, mijn paard was, vlak voordat ik haar kocht, drachtig geraakt van een losgebroken hengst (een Arabier), die mijn vriendin later kocht (niks wetende van de escapade). We waren dus door puur toeval als vriendinnen eigenaren van de vader en de moeder van het veulen.
Vriendin is met paard naar Amerika geemigreerd. Ben contact helaas verloren...

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 09:10

Geweldig verhaal! Daar zou je toch haast uit opmaken dat er wel zoiets bestaat als het "lot" dat paarden, mensen en zadels samen brengt ... misschien heb je toch weer een grotere hoofbreker aangekaart dan je vermoedde Knipoog Haha! ...

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 09:28

Wow, ja echt wel!! Je hebt me een hoop verteld over vroeger, Lusitana, maar dit verhaal over dat zadel kon ik nog niet!
Of misschien wel.... ik heb een hele vage herinnering dat jij met Katinka bij ons op stal langs kwam met dat zadel.... Of heb ik het mis?
Katinka was dus de Akhal Teké, en zij en mijn ruintje waren dikke maatjes.. Kan ik ook nog een verhaal vertellen van de nacht dat Katinka bij ons op stal logeerde, maar uit gebrek aan lege stallen op de gang stond aan een touw bij mijn box..
We hadden de volgende dag een wedstrijd, en moesten vroeg vertrekken.
Dus wij komen smorgens op stal, en wat denk je? Katinka stond in mijn box, en mijn paard stond (wandelde) los over de gang.. Wat een 'gentleman' he? Haha! Die Nirzann...

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-04 09:33

Klopt, die twee waren echt dikke maatjes. eh, weet je nog dat we tegen de Hondsbosche zeerwering op gingen en je durfde niet meer naar beneden... Ik riep:handen aan het zadel, ogen dicht , ik ga wel voorop. En jouw paard is trouwens na verkoop westernpaard geworden... wat zit het allemaal leuk in elkaar....

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 10:08

Ohja, dat was waar ook!! Ik verkocht hem aan een westernstalletje in Assendelft... Hij heeft het vast geweldig gedaan als westernpaard..
Maar die hondsbosche zeewering was wel ERRUG hoog, en steil hoor.... brrr als ik er nog aan denk hahaha Haha!