Kennen jullie onderstaande? Is dit een mild bit? En waar kan je deze kopen?
Deze vraag is puur informatief bedoeld.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Cassidy schreef:S-vormige scharen zijn milder dan rechte scharen. En dubbelgebroken werkt anders in dan enkelgebroken. Maar ik kan dit geen mild bit noemen. Dit is een bit voor de gevorderde westernruiter, en zelfs dan moet je uitproberen of je paard dit bit fijn vindt. Maar ik denk sowieso niet dat jij al aan een bit toe bent. Zelfs die Myler shank-snaffle zou ik niet doen. Ik zou je willen adviseren om voorlopig toch gewoon op een trens te blijven rijden...
Ik heb nergens gezegd dat ik hiermee wil rijden of al mee rijd... en daar komt bij dat je hebt me niet eens zien rijden... als ik advies wil, dan vraag ik het wel aan mijn instructeur...
Cassidy schreef:Dus jij koopt Myler bitten om aan de wand te hangen? Ook een optie natuurlijk...en dan heb ik verder niets gezegd.
:D
XoNo schreef:Even een hele gewone vraag: je bent wat bitjes aan het verzamelen, leuk hoor, maar wat als ze er dalijk voor geen meter op loopt?

Cassidy schreef:Je wilt niet weten hoeveel mensen er meteen een shank inhangen omdat dat "western rijden" is.
(als voorbeeld dat westernrijden dus een rijstijl is, dus meer dan alleen het tuig)Cassidy schreef:Schijnt niet zo te zijn. De stand van de scharen is bepalend voor de werking. Hoe rechter de schaar, hoe eerder hij inkomt. Is de schaar naar achteren gebogen, komt de teugeldruk later in. De extra "boogjes" in de s-schanks en de 7-shanks moet je daarbij wegdenken.Mij is verteld dat het zogenaamde cavaleriebit (S-scharen) zachter is dan een bit met rechte(re) scharen.

Redneck schreef:Latere teugelwerking bij S-shanks en milder zijn in mijn ogen hetzelfde...maar als jij dat anders ziet hoor ik het graag...Schijnt niet zo te zijn. De stand van de scharen is bepalend voor de werking. Hoe rechter de schaar, hoe eerder hij inkomt. Is de schaar naar achteren gebogen, komt de teugeldruk later in. De extra "boogjes" in de s-schanks en de 7-shanks moet je daarbij wegdenken.