[WN] Laarzen met hak, maag dat op een wedstrijd?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Buitenzorg

Laarzen met hak, maag dat op een wedstrijd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-04 11:08

Mijn rijlaarzen zijn helemaal dood.... Verdrietig
Nu heb ik nog een paar die ik eigenlijk voor wedstrijden wilde bewaren. Gister zag ik de perfecte kleur laarzen (bij mijn wedstrijtoutfit), alleen bij een gewone schoenenzaak en er zit een hak onder. Geen punthak, maar een blokhak.

Mag ik wedstrijden rijden met laarzen waar een hak aan zit?

Ik bedoel dan zo'n soort hak:

Afbeelding

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 11:33

je mag er volgens mij mee rijden omdat er een hak aan zit, maar of het een mooi gezicht is.... het zijn geen 'western' laarzen en in mijn ogen wordt je dan net zo min serieus genomen als met veertjes en kraaltjes en een vossestaart aan n (vaak te slappe) hoed. Ook zijn de hakken wel erg lang en je spoor komt een beetje vreemd te zitten, dus niet echt functioneel.
Ze zijn wel leuk maar niet voor op een westernwedstrijd.

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-04 11:35

Het gaat niet om deze laarzen, maar met een soortgelijke hak.
Maar advies is dus niet doen?

Skuye

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 11:54

is misschien ook niet helemaal veilig ?? beugel komt nogal " diep " in de laars te zitten, en idd je spoor zal ook niet helemaal naar behoren functioneren, en ( naar mijn idee ) vind het ook niet helmaal passen eigenlijk

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 12:01

Denk niet dat die hak 1 cirkel volhoud Knipoog
Mijn advies is *get real* Cool

Vera

Het komt op mij een beetje over dat je een dressuurwedstrijd gaat rijden met gewone groene rubberlaarzen.
Buiten het feit dat die ook niet goed functioneren (te wijde en korte schacht) is het ook een beetje een vreemd gezicht.
Persoonlijk(!) vind ik dat je inderdaad niet helemaal serieus bezig bent, als ik er iemand mee zou zien rijden. Bloos

cissy

nee, ik zou het persoonlijk niet doen, maar tja wie ben ik? Je bent vrij in de keuze van je outfit, volgens mij is er geen regel over het soort laarzen, maar ik vind het, even ter vergelijking, hetzelfde als met regenlaarzen een dressuurproefje rijden....Knipoog

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 12:02

whoehaa, twee zielen 1 gedachte!

Skuye

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 12:15

ik zou nog eerder iets van bergschoenen aantreken ofzo, maar als je toch van plan bent geld uit te geven ( je hebt deze laarzen toch nog niet gekocht ?? ) en je bent serieus geintereseerd in western, zou ik persoonlijk iets dieper in de buidel tasten en echte westernrijlaarzen kopen, a.s. weekend ( vrijdag, zaterdag, zondag ) is het NK in Bunschoten, met strodorp en waarschijnlijk wel hier en daar een aanbieding in laarzen, sla je 2 vliegen in 1 klap, info en voorbeelden in de trail ( voor jullie wedstrijd ) en nieuwe laarzen .............

Sandra_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 12:50

Whiz schreef:
ik zou nog eerder iets van bergschoenen aantreken ofzo
Mag niet Westernlaarzen zijn onderdeel van de voorgeschreven uitrusting.
Dus of deze laarzen uberhaupt mogen is de vraag (en hoe streng daar naar wordt gekeken) maar afgezien daarvan vind ook ik het niet kunnen.

DWSS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 14:09

Misschien een beetje rechtreeks maar ik vind het er niet uit zien Schijnheilig sorry.
Of het mag is wat anders , ik denk dat het wel mag , maar dit zijn ook geen boots , ik heb ook boots met zo;n hak maar dat toont al meteen anders ( heb ik overigens nog nooit op een wedstrijd aangehad dus weet niet hoe een judge daar over denkt )

piggeljay

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 15:12

sorry dat ik het zeg, maar waneer gaan jullie het wran regel boek eens lezen pag. 28 uitrusting

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 15:17

en als je die nou niet hebt???

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 15:17

piggeljay schreef:
sorry dat ik het zeg, maar waneer gaan jullie het wran regel boek eens lezen pag. 28 uitrusting

Moet ik eerst lid worden Knipoog

Sadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 15:20

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 15:25

Ik rij met Ariat Cascades omdat ik in geen enkele roper kom. Bergschoenen kan nog net vind ik, maar deze laarzen zou ik persoonlijk niet doen.

westernworld

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 15:38

wat een omstuit voor een paar westernlaarzen!
ja en voor een goed paar laarzen daar zit een prijskaartje aan.
maar wel jaren plezier,deel dat eens door de prijs,dan kom je per jaar toch op een heel klein prijsje.

rinus

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 15:39

Sadie schreef:
Je kunt ook op de site van Chris Knol kijken onder regelboek

http://home.t-online.de/home/c.knol/index1.htm
Dat kunnen sommigen helemaal niet Haha!
Wat ze wel kunnen is tegen elke regel ingaan en hun eigen interpretatie eraan geven zonder zich de moeite te nemen verder te kijken dan de Penny site Cool

PS,ik ben ook (nog)geen lid Cool

Margrietjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 16:03

Whiz schreef:
iets dieper in de buidel tasten en echte westernrijlaarzen kopen,
Ik heb vandaag bij de schoenenwinkel in de uitverkoop voor 20 euro (afgeprijsd van 100 euro) Een paar supergeschikte laarzen gekocht.
Het zijn dan wel geen 'echte' westernlaarzen, maar je ziet het verschil haast niet. Ze zijn gewoon van echt leer en aan de zijkant zit er een leuk riempje op, en het is hetzelfde model als de vaak wat duurdere 'echte' western laarzen. Ik bedoel dit verder niet verkeerd ofzo, ik wou zelf ook liever 'echte', maar wou het als tip neerzetten voor mensen die net als ik een laag budget hebben voor dit soort dingen.
En wat de hak betreft van deze laarzen, die is evenhoog als die van een 'echte' laars.

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-04 16:35

Whiz"]
( je hebt deze laarzen toch nog niet gekocht ?? )
[/quote]
nee Haha!
[quote="Whiz"]
en je bent serieus geintereseerd in western, zou ik persoonlijk iets dieper in de buidel tasten en echte westernrijlaarzen kopen,
[/quote]Ik ben geinteresseerd in western, ik rij western, ik HEB echte westernrijlaarzen, staat ook in mijn 1e bericht:
[quote="Buitenzorg"]
Nu heb ik nog een paar die ik eigenlijk voor wedstrijden wilde bewaren.
[/quote].Het paar wat ik heb zijn officiele goedgekeurde (kan dat? Haha! ) westernlaarzen, maar ik heb dus geen zin om voor de trainingen ook laarzen van dik 200 euro te moeten kopen. Snappez vous? Haha!
[quote="Cassidy"]
..... maar deze laarzen zou ik persoonlijk niet doen.
[/quote]Hier ook nogmaals:
[quote="Buitenzorg schreef:
Het gaat niet om deze laarzen, maar met een soortgelijke hak.

Maar niet doen dus, buiten het feit dat de sporen er misschien niet goed op blijven hangen. Het gaat dus even PUUR om de TRAINING, op wedstrijden heb ik dus andere aan!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 16:43

Voor de training kun je dragen wat je wilt, al ga je op gympen...Knipoog
Of het handig is, is plan twee.
Ik zou persoonlijk niet teveel veranderen van laars. Dus ook met de laarzen trainen die je op de wedstrijd aanhebt. Anders heb je op de wedstrijd het probleem dat de laarzen knellen, en ben je alleen met je laarzen bezig i.p.v. met de wedstrijd.

En ja, laarzen slijten als je er veel mee rijdt. Eens in de twee a drie jaar nieuwe laarzen is bij mij gewoon.

Sandra_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 17:14

Buitenzorg schreef:
Het gaat dus even PUUR om de TRAINING, op wedstrijden heb ik dus andere aan!
De vraag was toch juist of je ermee mocht starten op wedstrijden Verward

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 17:36

Buitenzorg schreef:
Mag ik wedstrijden rijden met laarzen waar een hak aan zit?

Verward Verward Cool

westernworld

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 17:48

nou buitenzorg laarzen van dik 200 euro????bij wie koop je die??
wou dat ik die dagelijks verkocht ,moet met mijn prijzen maar omhoog zo te zien.

janedoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 18:04

Ik begrijp nu even niet meer wanneer je die laarzen aan wilt doen maar zelf zou ik dat soort laarzen niet kopen ook al zouden ze mooi staan bij mijn wedstrijd-outfit. Op een wedstrijd draag je nou eenmaal westernlaarzen (vind ik). En dan heb je ook nog verschil in linedance-laarzen en westernboots.
Je bent geinteresseerd in western, je rijdt western, dan zou ik er zeker nog een paar westernlaarzen bij nemen voor de training of voor wedstrijd. Ze zijn best prijzig maar als je goed rond kijkt vind je vast en zeker mooie voor een redelijke prijs.
Ik heb 2 paar laarzen voor 200 euro, kwestie van even op internet neuzen.
(moet je wel zeker zijn van je maat natuurlijk)