[WN] hoe naar bunschoten?merrie en veulen na afspenen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

hanita

hoe naar bunschoten?merrie en veulen na afspenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-04 08:08

Ik ga zaterdag naar bunschoten om mee te doen met mijn merrie en hengstveulen.
ik heb dus een tweepaardstrailer. Daar hebben ze altijd samen ingestaan.
Is altijd goed gegaan maar ja toen stonden ze nog bijelkaar nu is hij dus van de merrie af en hoe moet ik het nu doen. Hij is er dus net een anderhalve week af en gaat heel goed.
Ik laat ze elkaar weer zien en een beetje ruiken en er gebeuren geen rare dingen.
Moet ik nu reizen met tussenschot er tussen en geen voorstang bij het veulen? moet ik het veulen vastzetten (dit liever niet hij kan ongeveer een 15 min vast staan, langer nog niet geprobeert). wie heeft nog goede tips voor mij. Of is er iemand toevallig die ook naar bunschoten gaat voor de halterclass en die nog een plek over heeft in de trailer.

Alle tips zijn welkom.

Ilona-Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 08:14

Wij hebben ons veulen ook net afgespeend en gaan dus alleen met het veulen naar Bunschoten. Wij zetten het veulen vast. We hebben al geoefend in de trailer.
Tot zaterdag!!

piggeljay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 09:40

ik zou niet met moeder en veulen samen naar de NK gaan, je hebt ze net afgespeend en als je ze nu weer bij elkaar zet vraag je om "ongelukken" omdat de moeder en het veulen elkaar nog niet vergeten zijn, als je het wel wil riskeren, zet het veulen dan vast en zorg dat moeder en veulen elkaar niet zien, b.v. een hengstenschot er tussen en wel een voorstang en voor bij het veulen nog een baal stro leggen zodat hij niet onder de voorstang door kan komen, maar persoonijk zo ik kiezen voor of twee trailers meenemen of een van de twee paarden thuis laten. maar dat is jouw keus daar kan ik niet over beslissen.

madeliefoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 11:07

O,ja ik ben het helemaal met piggeljay eens,maar een veulen vast zetten in de trailer moet ikook persoonlijk niet aan denken .Wij hebben eind augustus ons veulen weggebracht naar de silver-ranch voor het afspenen .
als je meer wilt weten moet je kontakt opnemen met theo de Leeuw , die kan je van heel goed advies bedienen

hanita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-04 11:46

oke bedankt zal hem even bellen.
De merrie en veulen zien elkaar wel vaker en zijn dus een poosje van elkaar af. Het veulen loopt los in de stal en dus ook bij zijn mama in de buurt en dat geeft geen problemen. De merrie loopt ook zo voorbij het veulen en kijkt er soms niet eens naar. Ik ga het deze week eens proberen met tussenschot en dan een baal stro er voor eens kijken hoe dat gaat.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 12:00