westernvereniging die...................???????

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 14:41

Dat ben ik helemaal met je eens! Maar je kan toch met een "kliekje" gaan en ook met anderen omgaan? Zo bevalt het mij namelijk prima! En er zijn ook mensen die ik minder aardig vind, dus ik ga om en praat met de mensen die ik wel aardig vind. Verder "hang" ik de ganse dag met mijn "kliekje" en spreek tegelijk ook anderen aan. Mijn ervaring is dat anderen die een kliekje hebben het net zo doen, lekker samen weg en ondertussen kletsen met anderen, ik heb misschien mijn kop in het zand ofzo maar ben het afgelopen jaar geen kliekje tegen gekomen die met niemand sprak of niet sociaal was.

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 14:41

jeddah schreef:
Maar wat wil je zeggen dat FH? Dat men alleen maar alleen op wedstrijd moet gaan?? Dat je het niet leuk vind als anderen samen zijn?
Kliekjes voelen zich vaak verheven boven een ander kliekje. Je krijgt roddel en achterklap over andere kliekjes, je krijgt dus geen saamhorigheid van westernruiters op wedstrijden.
Tuurlijk is het gezellig als je samen met elkaar bent, zolang je alle andere ruiters in hun waarde laat en elkaar respecteerd en dát wordt vaak vergeten door de mensen in een kliek.

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 14:48

jeddah schreef:
ik heb misschien mijn kop in het zand ofzo maar ben het afgelopen jaar geen kliekje tegen gekomen die met niemand sprak of niet sociaal was.
Oh ja, kliekjes spreken wel met andere kliekjes..........oppervlakkig en vaak niet de waarheid, dat krijg je later via het roddelcircuit dan weer te horen, Schijnheilig ( Misselijk).

Bellebabe
Berichten: 179
Geregistreerd: 26-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 14:49

Ik hou niet van roddels en achterklap.

Elkaars paard afkraken Boos! Boos! Boos! de mensen die wedstrijd rijden hebben wel het lef om te rijden en iedereen is toch een keertje begonnen.

Weet je FH wat ik echt mis Huilen

De gezellige wedstrijden en clinics bij Best Western.

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 14:50

Maar niet zo negatief, ook op de wedstrijden kom ik heel veel zeer lieve mensen tegen en Bokt heeft ervoor gezorgt dat er al wat meer saamhorigheid is (de Bokt- kliek, hahahahhahahaa!!!!!).

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 14:54

Bellebabe schreef:
Ik hou niet van roddels en achterklap.

Elkaars paard afkraken Boos! Boos! Boos! de mensen die wedstrijd rijden hebben wel het lef om te rijden en iedereen is toch een keertje begonnen.

Weet je FH wat ik echt mis Huilen

De gezellige wedstrijden en clinics bij Best Western.
De sfeer was daar over het algemeen goed, maar dat ging niet vanzelf, het waren de Jonkers die daar heel veel aan moesten doen. En nóg presteerden mensen het om te roddelen en te zeiken over anderen.

Bonnigje

Berichten: 2296
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Biezenmortel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 14:56

Waarom spreken we hier ivn over kliekjes???
Tis toch gewoon bere gezellig om met eengroep op een wedstrijd te zijn?

Ik zie daar niks verkeerds in, zou het zelfs erg leuk vind als ik zo'n groepje om mee heen zou hebben!

Ik heb geen kliekje maar vind het een super leuk initiatief die US Stables! Ik kan daar geen problemen mee hebben.
Iemand interesse in een divisie Brabant? *LOL*

PeterV
Berichten: 2301
Geregistreerd: 07-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 14:58

Kliekjes, lekker hoor.
Gisteren had ik nog zuurkool op brood. Haha!

Bonnigje

Berichten: 2296
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Biezenmortel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 14:58

FlyingHigh schreef:
En nóg presteerden mensen het om te roddelen en te zeiken over anderen.
Das overal, staat los van western... moet je is op de gemiddelde ponyclub gaan rond neuzen Clown

Rob_H

Berichten: 4242
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 14:59

Ben blij dat we een manier hebben gevonden om (gezien de laatste 10 berichten) western rijdend Nederland dichter bij elkaar te brengen Cool
Laatst bijgewerkt door Rob_H op 29-09-04 15:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 15:00

FlyingHigh schreef:
Oh ja, kliekjes spreken wel met andere kliekjes..........oppervlakkig en vaak niet de waarheid, dat krijg je later via het roddelcircuit dan weer te horen, Schijnheilig ( Misselijk).
Jammer dat je Bunschoten gemist hebt, we hebben met verschillende kliekjes heel leuk Truth Or Dare gespeeld ! Niks oppervlakkig Knipoog !!

Asciugamano
Berichten: 5849
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 15:01

Sommige mensen voelen zich verheven boven anderen. En waar er meer dan een is wordt er inderdaad soms over een ander gesproken en niet altijd in positieve zin. Dat is "mens eigen" zou ik haast zeggen en heeft niet zoveel met kliekjes te maken. Als jij met Cornelie naar een wedstrijd gaat vorm jij op dat moment toch ook een kliekje?
Ik zie het juist als een positief iets om met een groepje naar een wedstrijd te gaan i.p.v. alleen. Dezelfde steun die je van je vrienden/stalgenoten krijgt zul je nooit krijgen als je moederziel alleen voor het eerst als volslagen vreemde op een wedstrijd verschijnt.
Op de wedstrijden waar ik wel alleen naartoe ga zal ik me echt zelf een beetje sociaal op moeten stellen als ik een beetje steun van anderen wil verwachten. Je kunt niet verwachten dat je als "newbie" op een wedstrijd altijd door iedereen automatisch met open armen wordt ontvangen. Da's een utopie en die mentaliteit zal nooit veranderen.

PeterV
Berichten: 2301
Geregistreerd: 07-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 15:03

Maar even terug naar regio wedstrijden. Ik weet dat De Heer Trel dit op een vergadering heeft voorgesteld, maar het werd gelooft ik van tafel geveegd.
Misschien een idee om daar eens naar te informeren?

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 15:04

FlyingHigh schreef:
Kliekjes voelen zich vaak verheven boven een ander kliekje. Je krijgt roddel en achterklap over andere kliekjes, je krijgt dus geen saamhorigheid van westernruiters op wedstrijden.
Tuurlijk is het gezellig als je samen met elkaar bent, zolang je alle andere ruiters in hun waarde laat en elkaar respecteerd en dát wordt vaak vergeten door de mensen in een kliek.
Volgens jou voelt een kliekje zich meteen verheven boven een ander kliekje? Hoe weet je nou of een kliekje wel/geen anderen respecteerd??? Ik denk echt dat het best meevalt hoor!

Mensen die niet in een kjliekje zitten kunnen zich natuurlijk ook verheven voelen over anderen en roddelen. Overigens vind ik dat er een groot verschil is met roddelen en gewoon over anderen mensen/paarden praten en vind ik dat ook heel normaal en niks specefieks van de western wereld!

Bonnigje

Berichten: 2296
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Biezenmortel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 15:11

Misschien dat het als een bedreigend ervaren wordt?
(niet door mij btw)

Jos
Berichten: 4059
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: beets

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 15:23

ik vind iedereen altijd wel aardig op een wedstrijd.
ik vind het altijd leuk om weer eens 'wedstrijdbekenden " tegen te komen.
en als iemand je eens niet ziet, kan dat ook wel komen omdat ze bezig zijn met hij paard, proef enz........ heb vaak last van, gelukkig heb ik mijn medekliekje, roel, mee Cool , die dan weer weet wie me zo vriendelijk gedag zei Haha!

vrijdag waren we naar het NK, we waren nog niet binnen of we liepen al tegen Ilona en Peter aan, natuurlijk eerst kletsen.
daarna Blaze en Sandra , Sonja. emmy roelie , vader van roelie,chantalleke, en nog veel meer,
ook bekenden die mij niet zagen, maar die hadden het druk met hun paard tsja en daar komen we toch ook voor.
voor we goed en wel op de tribune waren was het bijna een uur later Haha!

DubbelFun

Berichten: 88715
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 15:27

GoedVetMan schreef:
Kliekjes, lekker hoor.
Gisteren had ik nog zuurkool op brood. Haha!
Weleens opgebakken peen&uien op een bruine boterham gedaan Haha!

Ik ga voor een groot deel met SFLJ mee. Kliekjesvorming is mens-eigen. Wanneer wordt 'praten over' 'roddel en achterklap' Verward Dat is afhankelijk van wat er gezegd wordt en door wie en vooral hoe...

Het is utopie om te denken dat je dit in het Westernwereldje zou kunnen uitbannen, alsof het nergens anders ter wereld voor komt.

Ik klets met iedereen die met mij wil kletsen, zelfs mensen die ik meen te herkennen (en zij mij) en die dus blijkbaar iemand heel anders bleek te zijn Cool

PeterV
Berichten: 2301
Geregistreerd: 07-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 15:37

Sugarmiss"]
Weleens opgebakken peen&uien op een bruine boterham gedaan Haha!
[/quote]

Jaaaaa hutspot

[quote="Sugarmiss"]
Ik ga voor een groot deel met SFLJ mee. Kliekjesvorming is mens-eigen. Wanneer wordt 'praten over' 'roddel en achterklap' Verward Dat is afhankelijk van wat er gezegd wordt en door wie en vooral hoe...
[/quote]

Mooi gesproken

[quote="Sugarmiss schreef:
Het is utopie om te denken dat je dit in het Westernwereldje zou kunnen uitbannen, alsof het nergens anders ter wereld voor komt.


Hè hè, het is dus één pot nat.

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 15:49

Ik vererger de situatie expres, Lachen. Met kliekjes bedoel ik ook niet een normaal gezellig stel mensen bij elkaar, maar met kliekjes bedoel ik de mensen die om (vaak) 1 iemand blind heenhangen. Als je dan eens in gesprek raakt met mensen van zo'n kliekje, hoor je alleen maar negatieve dingen over al die anderen, behalve over hun eigen kliek. Dit neemt wel eens hele extreme gevolgen aan, in mijn ogen.
Groepsvorming is menselijk, heb er ook geen probleem mee zolang men anderen respecteert en accepteert.

Ik ben gewoon van mening dat als we minder negatieve kliek-vorming hebben, de westernsport al een stuk vooruit gaat.

DubbelFun

Berichten: 88715
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 16:00

En hoe overtuig je iemand ervan dat zijn 'kliek' negatief is en niet de ander ?? Zolang bijv. de uitslag op een wedstrijd de 'juistheid' van dit kliekje onderstreept ??

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 16:07

Sugarmiss schreef:
En hoe overtuig je iemand ervan dat zijn 'kliek' negatief is en niet de ander ?? Zolang bijv. de uitslag op een wedstrijd de 'juistheid' van dit kliekje onderstreept ??
-probleem 1-

Jester
Berichten: 352
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Noortmoor Duitsland voorheen Noordwijkerhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 16:24

Wij staan met een klein groepje (5 ruiters) bij een boer en krijgen wekelijks les. Wat opvalt is dat er veel dressuur ruiters in de bak aanwezig zijn op dinsadagavond. Dat is de avond waarop we vaak een trail opbouwen. Ze doen dan gezellig met ons mee.
Verder zijn we erg blij met de mogelijkheden van gezamelijke trainingen en een wedstrijd in Beverwijk (Blaze) en de wedstrijden in Uitgeest. Voor een gezamelijke training vinden wij 1 uur tot 1,5 uur reistijd geen enkel probleem, zodat we van andere westernruiters allelei hints en tips krijgen m.b.t. tot de training van onze paarden en onszelf. De sfeer is altijd heel open en gezellig en je leert iedere keer weer wat. Ook weet Blaze de kosten laag te houden, zodat dit ook voor de minder rijken tussen ons betaalbaar blijft. De wedstrijden in Beverwijk en Uitgeest zijn heel gezellig en hebben zeker een lage drempel voor beginnende ruiters. Diverse beginnende ruiters van ons groepje zullen volgend jaar zeker starten als er weer soortgelijke wedstrijden worden georganiseerd. Mochten er bij ons in de buurt ergens anders ook soortgelijke activiteiten zijn, zijn we zeker geinteresseerd. Helaas kunnen wij op de boerderij waar onze paarden staan, dit soort activiteiten niet organiseren. De accomodatie is eenvoudig weg niet geschikt.

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 17:15

sflj schreef:
Als jij met Cornelie naar een wedstrijd gaat vorm jij op dat moment toch ook een kliekje?


Tja, sommigen kregen van ons wel zeeeeeeeeeeeer rare ideeen Cool
Toen ik in 1996 voor het eerst met pride naar westernwedstrijden ging vond ik de sfeer wel een stuk gemoedelijker dan tegenwoordig. Misschien heeft internet hier ook wel invloed op?
Aanwijzingen kreeg ik ook weleens onverwachts en ik was daar ook zeker blij mee.
Maar................ er zullen ook ongetwijfeld ruiters zijn die dat juist níet op prijs stellen. Tegenwoordig krijg je al snel een grote mond terug. En wat mij bij dressuurwedstrijden opvalt is dat e.e.a. ook nogal streekgebonden is. Hoe meer ik richting het zuiden ga, hoe fijner de sfeer is. Ik ben benieuwd hoe e.e.a. zich zal gaan ontwikkelen in de toekomst.

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 20:02

Het valt nog wel mee hoor met die kliekjes.
Als relatieve nieuwkomer op wedstrijden ben ik tot nu toe altijd geholpen. Ook als ik wildvreemde ruiters aansprak omdat ik iets niet wist.

Natuurlijk is er roddel en achterklap, wordt er gekletst over elkaars paarden, rijstijl, kleding etcetera.

MAAR... nog altijd een heel stuk minder dan op de gemiddelde dressuurwedstrijd. Daar rijden de ruiters uit de hogere klassen, dwars door de ruiters van de lagere klassen heen, kom je er niet aan te pas als je niet ook met een vrachtwagen van een hengstenhouder of handelsstal het terrein op komt rijden... Daar verdwijn je pas tussen de kliekje die een complete maaltijd kunnen leveren.

Ik vind westernwedstrijden over het algemeen gezelliger. Dit ter relativering Lachen

Verder vind ik het wel een goed idee om op zijn minst eens bij elkaar te gaan zitten om te kijken of we wat kunnen verbeteren en hoe dan Lachen

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 20:33

Anya schreef:
Het valt nog wel mee hoor met die kliekjes.
Dat is jóu ervaring........ik krijg vaak genoeg andere ervaringen te horen van 'nieuwelingen'.