Ik rijd sinds kort met een westernzadel, maar volgens mij past het helemaal niet goed op mijn merrie . Gisteren heb ik een buitenrit gemaakt met haar van ongeveer twee uur. En toen ik haar vandaag aan het borstelen was kromp ze helemaal ineen als ik bij haar rug/schoft kwam. Van westernzadels heb ik dus helemaal geen verstand dus ik weet niet hoe ik na moet gaan of het zadel wel goed ligt . Ik heb het zadel bij haar gekregen toen ik haar kocht, dus ben er eigenlijk vanuit gegaan dat het paste
. Kan iemand me vertellen waar ik naar moet kijken om te zien dat een westernzadel goed ligt?
En dan meteen nog een paar vraagjes;
Ik ben al een beetje gaan kijken naar een ander westerzadel, maar weet niet zo goed waar ik die kan vinden.
Iemand een goed adresje?
Ik heb ook even gekeken op zadelmarkt.nl . Zitten een paar prachtige westernzadels tussen vind ik, maar ik heb bij wat oudere topic's gekeken over zadelmarkt en zeggen ze er niet veel goeds over. Maar die zadels van Mustang American en Uncle Tom vind ik er erg goed uitzien (maar ik ben dus een leek op dat gebied).
Dus vroeg me af of die zadels ook van slechte kwaliteit zijn?
Groetjes Nanda

.
.