Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

bol schreef:Na 3 western lessen en oefenen heb ik nog steeds ruzie met mijn teugels ...
. Een troost: het wordt steeds makkelijker, en op een gegeven moment kan/mag je ze in 1 hand nemen, en dan wordt het weer een stuk makkelijker
(heb je ook een hand vrij voor je lasso
). Voordeel is wel dat je bij western niet zoveel met de teugels hoeft te doen (tenminste, zoals ik het aangeleerd krijg), dus is het niet zo'n ramp als je wat zit te klungelen. WenS schreef:Roping-reins worden gebruikt voor de roping (met lasso) en barrel racing. Ze lijken een beetje op gevlochten springteugels. In ieder geval is het best handig dat ze uit een stuk zijn gemaakt net zoals engelse teugels !
Lijkt me toch handiger als ze aanelkaar zitten ... Wij doen op de manege wel eens van die leuke spelletjes, dat je een pilon mee moet nemen van de ene barrel naar de andere, en waarbij je de ene barrel reachtsom neemt en de andere linksom. Dus moet je halverwege ergens de pilon en de teugels van hand laten veranderen