hoelang rijd je al....?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DiamondCheckers
Berichten: 1724
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Thief River Falls, Minnesota, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 18:06

Ik begon met paardrijden toen ik negen jaartjes jong was. Niets fancy hoor!! Gewoon lekker rijden...geen niveau...niets!! Haha!

Ik begon met Western in 1997...maar doe gewoon het rijden en verder niets. Ik doe wel halter shows in de fair...maar dit jaar had ik maar weinig tijd en zodoende besloot ik maar het een jaartje te laten gaan.

Margrietjuh

Berichten: 633
Geregistreerd: 01-12-03
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 18:22

Ik rijd sinds november vorig jaar western en daarvoor heb ik ongeveer 8 jaar engels gereden. Ik heb nooit wedstrijden gereden maar ik heb wel L proefjes geoefend zeg maar.
Ik heb een tijdje pony's doorgereden nadat ze waren ingereden door iemand anders.
En nu ben ik helemaal verkocht aan western en wil ik niet meer terug naar engels.
OK dan! *LOL*

Yv_
Berichten: 19122
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 18:37

Ik rijd western sinds wsw bestaat, Klaas!! Lachen
Op Brandy was mijn aller eerste keer!
Daarna ben ik op zoek gegaan naar iets in de buurt, maar dat heeft zeker
nog wel een half jaar geduurd!
Ik rijd dus zeg maar 2.5 jaar western.
En ik doe voornamelijk reining

En ja, engels heb ik ook gereden, en daar heb ik 2 jaar aangekloot op de
manege en het enige wat ik kon was de paarden vooruit trappen, maar
dat is geen niveau Haha!!

pubelia

Berichten: 9993
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: In een huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 18:39

ik mocht pas rijden vanaf mn 8ste want dat zou lichamelijk beter zijn!
ben nu 21 dus tel uit

kjcm

Berichten: 888
Geregistreerd: 04-06-03
Woonplaats: ergens waar jij niet bent.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 12:53

i'm sorry klaasjuhh..........ik rijd nu 11 jaar western, onderdelen horsemanship, trail, pleasure en ik ga misschien showmanship at halter doen, niveau..geen idee.

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 13:27

Van mijn 10e tot mijn 19e gereden. Toen gestopt. Weer begonnen op mijn 39e, toen ik B'elanna kocht. Eerst twee jaar vooral engels, daarna de laatste 2,5 jaar western.

coolgirl
Berichten: 39
Geregistreerd: 26-01-04
Woonplaats: surhuisterveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 20:00

ik rij nu bijna 4 jaar western.
en heb daarvoor altijd engels gereden
had toen 2 paarden
maare klaas je hebt nog maar 1 keer meegedaan aan een wedstrijd teampenning en aan een clinic teampenning
en het is maar een onderlinge
en je zegt ook dat je reining rijd
dat is niet waar dat heb je alleen een keer in de les gedaan
en dat van pleasere horsemanship trail hahahhaah dat heb je alleen gedaan op een onderlinge wedstrijd en jij zegt dat je het heel vaak doet en dat je er heel goed in bent maar dat is nie zo je doet het alleen in de les of met d eonderlige wedstrijd op onze eigen manege ik zeg niet dat ik zelf goed ben want dat is nie zo maare je zit nou te doen alsof je heel veel wedstrijden rijd met die onderdelen en hebt nog nooit reining gereden

Klaasje

Berichten: 8413
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Curaçao

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-04 21:45

carina wat zit jij nou allemaal te zeggen?! Verward ik heb het niet over wedstrijden! ik bedoel dat wij eigenlijk alleen maar reining, horsemanship, trail en pleasure rijden in de les! ik heb helemaal niks over wedstrijden gezegt! lees eerst maar es GOED!

laukjefreak

Berichten: 1456
Geregistreerd: 07-01-04
Woonplaats: Borculo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 12:33

ik heb van af mijn 12de tot mijn (ongeveer) 15de engels gereden op L2 in de dressur en b in het springen.
toen overgastapt op western rijd nu in de beginners Haha!

gentille
Berichten: 1466
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: veendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 16:48

ik rij vanaf me vierde (me mams had de manege omgekocht omdat het pas vanaf 6 was :lol:)
en ik heb ongeveer 7 jaar op de manege gereden (en priveles erbij) engels. daarna vond ik er plots helemaal niets meer aan en ben ik gestopt met m'n lessen, tegelijkertijd kreeg ik o'tommy en ben ik lekker relax buitenritjes gaan rijden, dat fanatieke wat ik altijd had was plotseling helemaal verdwenen.

en dat buitenrijden doe ik nu 3 jaartjes, en volgende week is m'n eerste westernles. ook dat word heel relax, ik vind het leuk om te leren, maar ik heb niet meer het gevoel dat alles zo snel mogelijk moet (wat ik vroeger wel had)
X shannon

Yessy

Berichten: 23034
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 16:52

Ik heb 6,5 jaar engels gereden, en sinds m'n 12e western, 5 jaar dus nu alweer Lachen

xx_Irisje

Berichten: 12346
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 16:53

Ik begon toen is 6 was, eigenlijk te jong,
inmiddels rtijd ik alweer 10 jaartjes

belgje
Berichten: 184
Geregistreerd: 20-10-03
Woonplaats: (antwerpen )

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 21:11

ik was 3 toen ik men eerste ponny kreeg ,en toen ik 6 was ben ik in nederland ponny spel gaan rijden want in belgie mag je pas vanaf 8 wedstrijden doen , op men 11 ben ik beginnen western te rijden en op men 12 reed ik men eerste show dus rij ik nu opngeveer een 6 jaar western en in het totaal rij ik 14 jaar

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 21:23

Ik rij inmiddels 25 jaar paard, in 1996 na de geboorte van mijn eerste zoon heb ik mijn eerste westernpaard gekocht en ben ik gaan lessen. Tot 1998 behoorlijk fanatiek gereden maar door lichamelijke gebreken na de geboorte van mijn 2e zoon heb ik niet goed meer kunnen rijden en heb me alleen met Halteren bezig gehouden. Momenteel is mijn 3jarige hengst onder het zadel wat ik binnenkort fanatiek ga overnemen.............volgend jaar weer rijdend op de wedstrijden, Lachen.
In 1989 mijn eerste KWPN-er gekocht, M dressuur en L springen, B samengesteld geweest. Nu rijd ik nog wel eens op een Z- springpaard om het dressuurpeil van deze jumper op peil te houden. Voor mijn paardentijd ook nog 2 ponies gehad, dubbel L.

chex

Berichten: 409
Geregistreerd: 27-01-03
Woonplaats: gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 21:29

Ik rij pony/paard sinds 1973. Na 25 jaar dressuur(Z) en springen(M) ben ik in de reiningsport beland. Doe dit nu dus 6 jaar. Af en toe ook wel trainen met koeien.

nickepickje

Berichten: 501
Geregistreerd: 17-08-04
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 23:39

ik rij al 8 jaar western, daarvoor heb ik een jaartje voor de lol engels gereden, maar de westernsport is veel leuker!!! OK dan! *LOL*

horselover_t

Berichten: 12
Geregistreerd: 24-03-04
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 12:30

hej hahah ik heb eerst 4 jaar gewoon dresuur gerenden en ik heb 1maand ongeveel western gedaan maar is toch niks voor mij maar ik doe gewoon weer dresuur maar met buiten ritten gebruik ik het western zadel gewoon nog haha vind het wel jammer maar jah Lachen Lachen Knipoog Lachen

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 13:23

Ik heb nu alweer 31 jaar op pony´s en paarden rond mogen hobbelen.
Ben begonnen op shets, dressuurproeven gereden toen ik nog niet eens kon lezen (van de Aap naar de Boot etc. Haha! ). Later bij de pony's M dressuur gereden en L gesprongen. Ik heb zelfs de prestatie neergezet M min 1 te worden aangezien mijn pony het hindernisterrein zo leuk vond *LOL* ) Ook reed ik met de pony mee bij de paarden in de cross. Later met de paarden Z dressuur gereden, een B parcoursje gesprongen en endurance gereden.
Vanaf mijn ponytijd reed ik ook met een westernzadeltje maar sinds kort volg ik pas lessen daarin. Ik moet dus nog heel veel leren! Knipoog

Tamaartje

Berichten: 126
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 21:23

Ik rij nu ongeveer 6 jaar paard.
Ik heb eerst 2 jaar engels gereden dat beviel me helemaal niet. Daarna ben ik western gaan rijden dat heb ik ongeveer 4 jaar gedaan. Toen ben ik er een tijdje tussenuit geweest maar ben nu weer begonnen en het bevalt erg goed. Ik rij vooral reining gericht.

loeskim
Berichten: 749
Geregistreerd: 08-11-03
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 21:38

ik rijd al vanaf me 7e haar ongever en bijna 3 jaar western.

Ik ben half gevorderd...

Vraeghoeve

Berichten: 710
Geregistreerd: 10-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 11:42

ik rij nu ongeveer 5 jaar western, daarvoor ook altijd engels gereden. wel doe ik geen wedstrijden omdat ik niet regelmatig genoeg kan trainen wegens mijn studies.

Esgaroth

Berichten: 5248
Geregistreerd: 13-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 11:49

Ik rijd vanaf mijn 10e, ben nu 21. Heb tot aan mijn 17e denk ik dressuur gereden, geen wedstrijden kan dus ook geen niveau geven. Rijd nu zo'n 4 jaar dus western, waarvan ik 1 jaar intensief les heb gehad (helaas niet op mijn eigen paard) maar wel erg veel van geleerd. Ik kon de lessen helaas niet meer betalen dus rij nu zo'n 3 jaar een beetje voor mezelf. Maar rijd voornamelijk buiten, maar 1x in de week in de bak ofzo.

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 12:05

Kwantitatief rijd ik al zo'n 17 jaar. Kwalitatief pas een paar jaar en elk jaar verbetert dit steeds meer.
Aangezien ik niet goed ben in kiezen Haha! doe ik gewoon alles.

ponyfan

Berichten: 192
Geregistreerd: 22-08-04
Woonplaats: Silvolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 22:44

ehhhhhhhh 6 weken.......... Bloos!

Heb stage gelopen op een western ranch in Friesland en dat was een stage van 6 weken.
Nu ga ik mijn verzorgpony inrijden. Western! *LOL*
Ben er helemaal verslaafd aan geraakt! Western is veel relaxter dan engels!

Western rules! *LOL*

LadyFilou

Berichten: 1206
Geregistreerd: 30-09-03
Woonplaats: Almere, Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 20:56

ponyfan schreef:
ehhhhhhhh 6 weken.......... Bloos!

Heb stage gelopen op een western ranch in Friesland en dat was een stage van 6 weken.
Nu ga ik mijn verzorgpony inrijden. Western! *LOL*
Ben er helemaal verslaafd aan geraakt! Western is veel relaxter dan engels!

Western rules! *LOL*


Bij de Sylvester ranch?
daar heb ik voor de zomervakantie 4wkn stage gelopen en heb daar ook leren western rijden. maar het is wel lastig! vooral omdat ik (bij engels rijden) geleerd heb mijn handen bij me te houden, op 1 plek. Bij western moeten je handen naar voren, ik trek ze heel snel naar me toe Scheve mond
ik heb er iig veel van geleerd en wil ook wel verder gaan in het western, maar dan heb ik eerst nog heeeeel wat lessen te gaan Schijnheilig