Grote knoop doorgehakt...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
KingMarco

Berichten: 1133
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: Hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 01:54

WAT een LEKKER ding zeg, jeetje. Heel veel plezier ermee gewenst Sonja.

WWranglers

Berichten: 204
Geregistreerd: 03-04-03
Woonplaats: Nieuw Vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 08:17

He Dick en Sonja OK dan! ,
Harstikke leuk zeg een arabje nog wel, zo te zien een een echte kanjer. Heel veel plezier met hem en natuurlijk ook met Mileen en Leo!
OK dan!
Jan & Bri

duikpaardje

Berichten: 1474
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: lekkerkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 09:04

heel veel geluk met jullie nieuwe aanwinst !
het is inderdaad een leuke mengelmoes aan paarden die julliie nu hebben.

nu maar wachten op veel meer foto's (het is een plaatje om te zien) en ik wens jullie een enorm leuke tijd toe !

groetjes van marijke

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 12:40

Wahaaaaa... wat een pracht dier Sonja! Gefeliciteerd en heel veel plezier met je nieuwe aanwinst. Dat hij maar heel hard zijn best mag doen om jouw reiningtoppertje te worden.

tijgetje

Berichten: 35
Geregistreerd: 03-07-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 18:17

Ja het is inderdaad een heel knap paardje. En een lief hoofdje heeft tie ook nog. *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 19:41

En ook z'n tweede dag is hij goed doorgekomen. Vanmorgen heeft hij z'n zadeltje opgekregen en heeft Dick hem gelongeerd in de binnenbak. Was erg spannend, want er liep soms ineens een heel leuk grijs Arabje langs. Elke keer precies bij B Verward
Haha! De eerste keer schrok hij zich te pletter van z'n eigen spiegelbeeld. En wat doe je dan als stoer volbloedmanneke? Je zegt een keer heel hard SNORK!, zet een stap opzij, en loopt dan gewoon weer door. Cool he! Lovers
Na wat licht longeerwerk hebben we even geoefend met op- en afstappen. Dick heeft dus voor het eerst op onze nieuwe aanwinst gezeten Tong uitsteken
Faiz vond het in eerste instantie nog een beetje griezelig (Dick is een stuk langer dan de vorige eigenaar van het paardje), maar na even een paar keer huppen en een keertje hangen, mocht Dick rustig gaan zitten en kon hij gewoon z'n bovenlichaam rechtop houden. Uitgebreid beloond, en toen trok hij echt zo'n kop van "Oooooooh was dat alles? Wilde je gewoon op m'n rug? Is goed hoor!"
Vervolgens weer rustig afgestapt, en toen was het tijd voor rollen, knuffelen en het tussen-de-middag hapje.

Vanmiddag het hele spul samen naar buiten, en nu wordt hij wat brutaler. Leo heeft hem toch een paar keer even op z'n plek moeten zetten, omdat hij wat al te brutaal werd met spelen. Gelukkig laat hij zich ook heel makkelijk terechtwijzen door de oudere paarden, dus er hoefden geen klappen te vallen. Leo en Mileen slaan ook allebei niet als het niet nodig is, dus e.e.a. blijft altijd wel beperkt tot wat platte oren en open monden.

Voor morgen staat freestylen in de buitenbak op het programma, 2 uurtjes paddock, 2 uurtjes gras en verder lekker eten, gepoetst worden (vindt hij errrrreg lekker) en zich laten bewonderen door degenen die 'm nog niet gezien hebben. 't Verwaande kereltje weet namelijk donders goed dat ' ie er mag wezen....

Donderdagochtend komt de veearts 'm trouwens keuren.

En zo was dag 2 dus ook alweer voorbij... En de verliefdheid zakt nog steeds niet... Haha!

jeanette

Berichten: 4894
Geregistreerd: 08-03-02
Woonplaats: Hengelo (o)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 20:45

Ik vind het fijn te lezen dat het zo goed met hem gaat en vind het heel erg stoer van Dick dat hij er zo op is gaan zitten. Ik had me nog wel een paar keer achter mijn oren gekrabt voor ik dat gedaan. Dappere Dick.

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 21:45

Sonja dat klinkt heel goed. Gaaf hoor!
En inderdaad stoer van Dick!
Geef em een knuf van mij!

Marg
Berichten: 1131
Geregistreerd: 31-10-01
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 20:31

He Sonja,

Wat ontzettend leuk,
het is een heelmooi beestje.
Heel veel plezier met z´n allen!
Geniet maar van zo een stoer mannetje!

Marga

Donjaja

Berichten: 190
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 20:51

Hoi!
Hé wat een leuke Arabier! Misschien zien we jullie over een tijdje op de DAWRA- wedstrijden?
Veel plezier met hem,
Groetjes, AfbeeldingDonjaja.

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 23:36

Hai Sonja,

Fijn om te lezen dat je zo'n gaaf paardje gevonden hebt! Lachen
Ik ben benieuwd naar meer foto's! Haha! Ik vind het een mooie vent op die foto!

Dick
Berichten: 89
Geregistreerd: 26-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 09:02

Meer foto's komen binnenkort. Ondertussen is klein maar dapper op zijn derde dag bij ons al behorlijk ingeburgerd. Als ze alledrie het land in gaan lijkt het wel of ze elkaar al een hele tijd kennen. Faiz is nog wel onderzoekend (alles wat'ie ziet is spannend Cool ) maar loopt er wel op zijn gemak bij, zelfs als er in de bak naast het weiland een manegeles wordt gegeven, staat hij voorbeeldig langs de kant te kijken wat die paarden daar nu allemaal aan het doen zijn. Schijnheilig

We hebben met Faiz wat freestyle gedaan vandaag en zowel Faiz als ik hebben weer geleerd (voor mij m'n eerste ervaringen met zo'n jong paardje, maar ik heb al wel gemerkt dat zo'n jong ding heel anders reageert als mjn grote Leonardo). Hij was ook weer heel braaf, probeert alles goed te doen en ik ben dan ook ernstig trots op hem.

Gisteravond zijn Sonja en ik nog even een stukje met Faiz gaan wandelen, dat gaat ook al goed. Faiz blijft over het algemeen netjes achter ons en probeert ook goed op te letten wanneer wij stoppen. Enge dingen bestaan niet, een grote geparkeerde berg stenen of een trekker zijn hooguit interessant. Na de wandeling heeft'ie lekker nog een poosje met Leonardo in de bak gespeeld.

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 09:38

Wat heerlik dat het zo goed gaat met Faiz!! Veel mensen vinden Arabieren "dom" en/of "schrikkerig", maar mijn ervaring is dat ze zeer slim en nuchter zijn! Ik heb, zo te lezen, het idee dat jullie dat ook zo aan het ervaren zijn!!! Ik weet zeker dat jullie een hele goede band met hem zullen krijgen en dat Faiz en jullie samen heel gelukkig zullen zijn!

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 09:40

He Dick!
Wat leuk om te lezen hoe jullie het aanpakken. En wat leuk om te lezen dat het goed gaat! Ik kom echt zo snel mogelijk kijken. Ik word steeds nieuwsgieriger.

jeanette

Berichten: 4894
Geregistreerd: 08-03-02
Woonplaats: Hengelo (o)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 14:14

Idem Dito

missquarter
Berichten: 276
Geregistreerd: 22-01-03
Woonplaats: boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 14:35

Hee Sonja en Dick!


Gefeliciteerd met jullie nieuwe schitterende aanwinst.
Het is echt een heeeel leuk paard.

Ik hoop dat jullie heeel veel plezier gaan beleven met hem en we zien jullie volgend jaar wel op de shows verschijnen Haha!


Groetjes uit Boskoop

Sandra

gentlelover

Berichten: 142
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Ergens in Noord Holland ..

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 17:25

Heey wat leuk Nou ik hoop dat je veel plezier zal hebben Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 18:50

En vanmiddag heb ik er dus voor het eerst even opgezeten Tong uitsteken
Opstijgen vond hij van de week nog een beetje spannend, maar vandaag ging hij er heel casual bij staan, alsof hij nooit anders had gedaan.
Dus even huppen, keertje hangen, nog steeds geen oor bewogen? Dan erop! Niets aan het handje. Stukje gestapt linksom, stukje gestapt rechtsom, en weer eraf. Platgeknuffeld natuurlijk Haha! Broaf poard!

Morgen is de grote dag, dan komt de veearts om 'm te keuren. Dat is nog het enige dat roet in het eten kan gooien.
Dick en ik hebben 1 heilig principe, en dat is dat onze paarden zonder aanmerkingen door hun aankoopkeuring moeten komen.
(maar verliefd als wij zijn, kunnen we nog steeds niet 1 minpuntje aan 't hele beest vinden Haha! )

To be continued.....

Duimen jullie voor ons (en Faiz?) ?

DubbelFun

Berichten: 88688
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 18:56

Dus over dat 'negatieve' geen pepermuntjes lusten ben je ook afgestapt. Lachen .
Ik zal voor je duimen dat ie wordt goedgekeurd.

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 18:57

We Duimen!
en die pepermuntjes stamp je er gewoon in Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 19:07

Sugarmiss schreef:
Dus over dat 'negatieve' geen pepermuntjes lusten ben je ook afgestapt. Lachen .

We hebben een deal gesloten Haha! Ik neem geen pepermunt meer mee, en dan hinnikt hij extra hard voor een stukje brood Cool

DubbelFun

Berichten: 88688
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 19:08

Kun je nagaan hoe hard ze hier schreeuwen als ik met de emmers bix naar buiten kom Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 19:11

Alles om maar niet van die vieze pepermuntjes te hoeven eten zeker he! Haha!

Nee meneertje is erg kieskeurig in wat hij eet hoor. Zo vertikt hij het bijvoorbeeld om hooi te eten. Kuil is veel lekkerder. En hij weet dat als hij het hooi niet eet, er vanzelf iemand komt die 'm dan bezorgd een plukje kuil voorhoudt om te kijken of hij wel lekker is. Tja, en dan heeft hij het zo door. Slimme beestjes, die Arabieren..... Tong uitsteken

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132060
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 16:30

Wat een ontzettend leuk dier !
Gefeliciteerd met jullie aanwinst.
Ik kom eigenlijk nooit op WN (zat nu even uit nieuwsgierigheid wat te lezen Knipoog) en dan zie je ineens zo'n knapperd voorbij komen.
Hopelijk pakt de keuring goed uit, ik zal in elk geval voor jullie duimen.

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 12:38

En en en??? Hoe is de keuring gegaan? Het is een erg mooi mannetje!