Cassidy schreef:Algeheel gesteld: ik denk dat je in Nederland op dit moment makkelijker aan goede dressuurinstructie komt dan aan goede westerninstructie (no offense Anya). Ik weet niet hoe Anya lesgeeft, maar mocht dat ineens stoppen om wat voor reden ook zul je problemen hebben een ander te vinden.
Ik zou voor dressuurtraining gaan. Een dressuurzadel is minder duur in aanschaf dan een westernzadel. Je kunt later altijd nog switchen.
Even voor de duidelijkheid...ik geef geen les. Ik help haar leren zitten. En tot nog toe was dat ook nog dressuurgereden ook. Als ze western wil rijden kan ze les krijgen van Constans...Die geeft ons les en kan er nog wel een klantje bij krijgen.
Vandaag hebben we mijn westernzadel op haar nieuwe paard gelegd en hij liep opeens verbazingwekkend goed over de rug en gaf heel makkelijk na. Dit paard heeft tot nog toe echt moeite zijn plek te vinden met een ruiter op de rug. Hij is achter scheef en loopt meer vanuit zijn heup dan zijn knieen. Het leek of hij het westernzadel een verademing vond.