hypp N/H

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Noisy

Berichten: 5406
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 12:22

hoe is het afgelopen trouwens?

lisa_pluisje
Berichten: 1354
Geregistreerd: 14-06-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-04 12:30

Nou we zijn naar de rechtbank geweest en er wordt allemaal gedaan of het mijn schuld is, ik had al eerder twee paarden verloren (een merrie met veulen aan een bacterieele infectie) dus was ik niet goed om gegaan met haar en was ze zodoende dus slechter geworden.
Afijn we krijgen over drie weken de uitslag van de rechtbank en wat de uitslag ook is, of hun of wij gaan in hoger beroep.
Mocht de rechter ons in het gelijk stellen dan willen hun in hoger beroep en als dat niet zo is en ze wijzen het af dan gaan wij in hoger beroep.
In dat geval gaat ze op kosten van de rechtsbijstandverzekering naar Utrecht en wordt er een test gedaan met haar en een bindend advies gevraagd.
Dat wil zeggen, ik laat haar helemaal binnenstebuiten keren omdat ik zeker weet dat dat paard niet in orde is en ondertussen lopen de verzorgingskosten voor dit paard op.
Dus mocht degene die mij dit paard verkocht heeft dit lezen, (ik noem geen namen) maak je borstjes maar nat Clown
enne Noisy......... wie ben jij? jij mag nooit meer raden.
Groetjes Lisa

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 12:37

lisa_pluisje schreef:
Nou we zijn naar de rechtbank geweest en er wordt allemaal gedaan of het mijn schuld is, ik had al eerder twee paarden verloren (een merrie met veulen aan een bacterieele infectie) dus was ik niet goed om gegaan met haar en was ze zodoende dus slechter geworden.


Hè? Wat heeft je vorige paard in hemelsnaam met het feit te maken dat zij je een paard hebben verkocht met een erfelijke aandoening? Hoezo nog een extra advies? Het paard is drager van een potentieel dodelijke aandoening, en kan niet/moeilijk voor de fok worden gebruikt. Hij kan niet worden verzekerd, dus waar hebben ze het in hemelsnaam over?

lisa_pluisje
Berichten: 1354
Geregistreerd: 14-06-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-04 12:49

Nou er werdt wel stevig mee geschermd hoor.
Anyway ik ben vastbesloten om te zorgen dat het paard teruggaat.
En het is nog een heel lief paardje ook.
Nu staat ze buiten en ze wordt heel regelmatig gevoerd en ze krijgt witte haver waar weinig kalium inzit enzo enz

Maar ik heb sinds kort ook een prachtig paint meisje erbij, twee jaar oud en doet het geweldig, een vrijdoos van de bovenste plank.
Met dank aan Wens OK dan! die me de weg wees naar een leuke fokker.
Groetjes Lisa

Adrienne

Berichten: 1535
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 16:01

Cassidy schreef:
Hè? Wat heeft je vorige paard in hemelsnaam met het feit te maken dat zij je een paard hebben verkocht met een erfelijke aandoening? Hoezo nog een extra advies? Het paard is drager van een potentieel dodelijke aandoening, en kan niet/moeilijk voor de fok worden gebruikt. Hij kan niet worden verzekerd, dus waar hebben ze het in hemelsnaam over?
Dit heet nou tacktiek. Ze hebben geen poot om op te staan en proberen een rookgordijn op te werpen. Zo'n rechter weet niet echt veel van paarden en erfelijke ziektes. Gewoon sterk in je schoenen blijven staan en je niet laten beinvloeden. Zorgen dat je alle medische gegevens netjes op een rijtje hebt en dan kan er niet veel mis gaan schat ik.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 16:38

Als de rechter er niet veel kaas van heeft gegeten dan heeft de Advocaat dat zeer zeker niet. Ik hoop voor je dat je wint, maar ik ben het geloof in rechtvaardigheid een beetje kwijt.

DubbelFun

Berichten: 88745
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 16:48

Misschien is het een idee om een expert-getuige op te laten roepen, bijv. een DA uit Utrecht of zo. Die kan precies vertellen wat HYPP inhoudt en kan de rechter onbevooroordeelde uitleg geven.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 17:02

Goede tip van SM. En als iemand me een tip kan geven met wie ik in het vervolg GEEN zaken moet doen, dan ben ik daar erg blij mee. Mag desnoods per PB.

lisa_pluisje
Berichten: 1354
Geregistreerd: 14-06-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-04 19:14

als het paard inderdaad wordt onderzocht in Utrecht dan gaan ze goed nat want dan kan ik haar op kosten van de rechtsbijstandverzekering helemala binnenstebuiten laten keren.
En dat zal ik dan ook laten doen ook, dan wordt er gewoon ook bloed afgenomen en kalium bepaald dan weten we het zeker.
Blijft spannend
Groetjes Lisa

Adrienne

Berichten: 1535
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 09:10

Ik zou niet gaan afdwalen met bewijzen of ze al ziek is ja of nee.
Ze draagt het gen bij zich en dat hebben ze jou niet verteld.
Of ze al ziek is of wordt doet er dan niet meer toe.

Je kunt namelijk nooit hard maken dat ze dat ze al "ziek" was bij koop.
Ze is HYPP H/N dus per definitie HYPP positief en ze gaat ziek worden dat is het belangrijkst nu schat ik zo.

Misschien kun je contact opnemen met een van de onderzoekers die aan Hypp werken. Je kunt ze vinden op de internet site van de AQHA. Die weten je wetenschappelijk waarschijnlijk goed te ondersteunen en zorgen dat je advocaat goed geinformeerd is.

Veel succes

DubbelFun

Berichten: 88745
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 12:32