Alvast heel erg bedankt

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Heb je zelf geregeld op westernzadels gereden, of een paar keer? 
Citaat:Je hebt een compleet andere zithouding dan bij een engels zadel, de beugels liggen wat meer naar achteren

) vond ik de zitting echt erg hard en vooral de zijkanten erg hoekig tegen mijn binnenbenen.
Helaas toch te krap voor de haflinger en te zwaar voor mij.
)Sugarmiss schreef:Citaat:Je hebt een compleet andere zithouding dan bij een engels zadel, de beugels liggen wat meer naar achteren
Ook dit is zeer afhankelijk van de bouw van het zadel. En IMO zijn de beugelsbevestigingen eerder naar voren dan naar achteren geplaatst.
En ik vind dat de beugels van mijn (roping)zadel meer naar achteren zitten, dat je qua houding meer rechtop zit, ik zit op m'n western rechter dan op m'n Wintec. Daarnaast vind ik mijn zadel hard
Je voelt hoe dat zadel opgebouwd is, en er zit eigenlijk weinig extra's aan. Maar het is zeker geen goedkoop zadeltje, maar een middenklasse kwaliteitszadel. 
Verder is het ook handig om te passen met iemand die daar echt ervaring in heeft, maar dat geldt ook voor Engelse zadels.