Hij is nu nog heel braaf en ik vind het nogal een "ingrijpende", onomkeerbare beslissing. Ik kan het nu nog niet over m'n hart krijgen.
De staleigenaar heeft het alleen niet zo op hengsten en zegt dat het beter is om hem te laten ruinen.Wie kan mij zijn/haar mening geven over hengst laten, castreren en in dit geval wanneer (leeftijd)het te doen.

! Verder staat hij wel buiten en speelt hij met zijn maatje. Dit betekent ook alleen die en geen andere paarden. Toch blijf je het risico lopen dat het fout kan gaan, mijn paardje kocht ik dat hij 6 was, dus al een ingrijpende beslissing om hem dan meteen te castreren. Ik wist hoe hij was, heeft bij ons op stal gestaan, ik wist waar ik aan begon en dat het een hele goede hanteerbare hengst is als ie respect voor je heeft! Dit is erg belangrijk, ze willen ook graag voor je werken, zorg daar ook voor en doe veel leuke dingen om hem bezig te houden. Dit betekent dat hij zijn energie niet in mans hengstengedrag gaat uitten. Verder staat mijn hengst ter beschikking tot dekking, heeft al eens gedekt, maar dit sluit niet uit dat ik hem nooi t castreer, alleen besef ik al te goed dat dit niet al zijn hengstengedrag zal weghalen. Succes met je beslissing in ieder geval!