Ik voer Digger nog steeds Equisanum Western. Naar volle tevredenheid want hij ziet er super uit.
Echter nu zet hij momenteel de energie niet meer zo om in het groeien maar meer in "voorwaarste energie"
.Met rijden heb ik een marcheerder die niet van ophouden weet.
Dus draven we maar weer een stukje, doe een galopje (inclusief jolige bok en dito sprong
) met een buitenritje.In de bak is hij echt aan het werk maar moe worden doet hij niet.
Vandaag ging ik samen met Nanouk (die Beartje aan het halster mee had) de polder in en hij moest de hele tijd stappen (anders moet Nanouk rennen
).Dat was een zware opgave voor hem en we hebben dan ook bijzondere verrichtingen uitgevoerd die zeker niet bij westernrijden horen ~~}>
Dus zit er behoorlijk wat energie-overschot in zijn lijf.Nu kan ik wel minder gaan voeren maar dan mist hij essentiele stoffen.
Voert iemand een ander soort van Equisanum??
Of heeft iemand een ander idee???
Verder staat hij 24 uur op het land dus hij verveelt zich niet of krijgt niet voldoende beweging....
Ik dacht dat je die alleen kon trainen.
ALs ik jou was, zou ik eerst het voer minderen, mijn paard staat ook op het land en ik merk gewoon dat al die extra energie tevoorschijn kwam samen met het jonge gras