YES! YES! YES! (drachtig)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mac

Berichten: 11651
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 12:36

Ben ook een beetje aan het worden, want wij hebben er een paar dagen geleden een merrietje bij gekocht, dat deze week drachtig gescand is. Ze is een bay sabino/rabicano frame overo ( Ziek ) die gedekt is door een palomino tovero (haha, geweldig, wat een terminologie weer Haha! ). Qua kleur en vlekken (of niet Clown ) kunnen we dus alles verwachten; qua bouw is het moeilijk te zeggen. Het merrietje heeft een wat lange rug en een lange dunne hals; de hengst is wat korter en heeft ook maar korte beentjes. Wat ze allebei sowieso wel hebben zijn ruime gangen.

De baby van Lee en Joey gaat qua kleur geen verrassing worden: het wordt een vos. Als er vlekjes op zitten worden het frame en/of sabino overo vlekjes.

Mac

Berichten: 11651
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 12:37

Bonnigje schreef:
Maar dan helemaal natuurlijk -Live - en op zijn ouderwets. Bloos

Ons nieuwe paardje heeft sinds februari met de hengst op de wei gelopen, dus ook geen KI. Oh oh ... OFF-TOPIC dus Lips are sealed !!

DJQuarter

Berichten: 1115
Geregistreerd: 28-09-03
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 12:55

Je hebt het zeker over Ghost van de Eagles Ranche? Gaaf dingetje wel...

Mac

Berichten: 11651
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 13:25

DJQuarter schreef:
Je hebt het zeker over Ghost van de Eagles Ranche? Gaaf dingetje wel...

Klopt. Wij hebben Pepsi gekocht.
Ghost wordt overigens op de Kalverhoekwedstrijd op 6 juni uitgebracht in de halter.

10y

Berichten: 1566
Geregistreerd: 01-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 14:20

Gefeliciteerd Mac met je nieuwe aanwinst en dat je er maar heel veel plezier aan mag beleven. OK dan!
Volgens mij zit het toch allemaal wel in de lucht of zo.

DJ als je de volgende dagen nog naar Stroe komt, Dance hebben we gisteren weggebracht en staat daar nu ook. Het is die bay merrie. Jammer van die herinseminatie. Je hoopt toch altijd wel dat het de eerste keer pakt. Ik tenminste wel, want het is me een heen en weer gekachel met die paarden. Het is nu niet direct naast de deur en bij Zwolle is het altijd hommeles.

DJQuarter

Berichten: 1115
Geregistreerd: 28-09-03
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 14:23

Ze staat volgens mij momenteel op de Mill omdat het daar goedkoper was om te wachten op het volgende ei en dichterbij bij Stroe van ons huis zeg maar. Ik hou me er eigenlijk verder niet zo mee bezig, meer mijn mams. Dus ik kom hoogst waarschijnlijk niet op Stroe, misschien volgend jaar voor mijn eigen meid.

DubbelFun

Berichten: 88816
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 14:33

Dance schreef:
Wat denk je dan van een blue roan x buckskin.

Zou niet mijn kombi zijn. Ik weet niet of beide genen op een paard kunnen blijven 'hangen', maar de kombi van die 2 lijkt me niks.
Heb je 's winters een buckskin en 's zomers blijft er niets van over door die witte roan-haren.
Dat is net als met een 'kleur' x grey. Denk je een mooie palo te hebben is ie na een jaar haast wit (beetje overdreven Haha!)

Wat denk je van een champagne-buckskin met dun-gen Cool

Bonnigje

Berichten: 2296
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Biezenmortel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 15:34

Sugarmiss schreef:
Wat denk je van een champagne-buckskin met dun-gen Cool
WOW, mag ik dat paardje vast reserveren Haha! Kwijl

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-04 15:48

Dance schreef:
Wat denk je dan van een blue roan x buckskin.


Heb je het over de Blue Roan Appaloosa Dance? Dan is de "Roan" namelijk onderdeel van de Appaloosa gen, dus een veulen zonder App kenmerken zal ook geen Roan worden, en het kan zelfs ook prima dat de merrie een App veulen krijgt die weer niet gaat "Roanen". Of een van haar ouders moet een "classic" Roan geweest zijn.

Wat is de kleur van de ouders van merrie en hengst? De vraag is namelijk ook of ze de Vos gen dragen. Indien ze dat beide dragen dan kans op:
Sorrel
Palomino
Bay
Buckskin
Black
Smokey Black

Anders kans op
Bay
Buckskin
Black
Smokey Black

Plus dat er 50% kans is dat het veulen Appaloosa kenmerken heeft, Blanket, roan etc.

DubbelFun

Berichten: 88816
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 15:58

Bonnigje"]
[quote="Sugarmiss schreef:
Wat denk je van een champagne-buckskin met dun-gen Cool
WOW, mag ik dat paardje vast reserveren Haha! Kwijl
[/quote]
Ik was eerst Haha! , maar die invoerkosten hè Verdrietig

10y

Berichten: 1566
Geregistreerd: 01-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 16:41

Jeddah, ik wordt duizelig Haha! . Ja inderdaad het gaat over die Appie Sunny. Moeders was een mooie pikzwarte quarter met een staalblauwe glans erovermet een minimale star, verder geen aftekeningen. De vader is zo'n panterbonte Appaloosa. Veel wit en de vlekjes waren of beter gezegd zijn bruin, beestje is tenslotte nog vrolijk aan leven.
Op het kleurenpedigree van moederskant heb ik geen roans meer gevonden, wel zwarte maar ook alle andere mogelijkheden zoals palomino, sorrel en bay. Ik heb nog wat kunnen uitprinten via die pedigree site en daar zaten bij de vader meer Quarters als Appaloosas maar ook geen roans zoveel ik me herinner.

Sugarmiss, hoe kun je nu zeggen dat deze kombi maar niks is Verdrietig . Voor wat betreft talenten, bouw en prestaties passen ze perfect bij elkaar. Zie je, ik heb dus niet naar de kleur gekeken. En wat dan nog, er is toch haarverf of zo Cool .

Jeddah bedankt OK dan! , je hebt zoveel mogelijkheden op genoemd, het kan dus van alles worden. We zullen het weten als het veulen er is. Duurt weer zo verschrikkelijk lang.

DubbelFun

Berichten: 88816
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 18:52

Dance schreef:
Sugarmiss, hoe kun je nu zeggen dat deze kombi maar niks is Verdrietig . Voor wat betreft talenten, bouw en prestaties passen ze perfect bij elkaar. Zie je, ik heb dus niet naar de kleur gekeken. En wat dan nog, er is toch haarverf of zo Cool ..

Persoonlijke voorkeur (ik discrimineer Haha! ), maar jouw afwegingen tellen zwaarder dan de mijne Haha!

10y

Berichten: 1566
Geregistreerd: 01-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 19:28

Sugarmiss schreef:
Persoonlijke voorkeur (ik discrimineer Haha! ) Haha!


Dat zal toch best wel meevallen denk ik Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Ik nam het in ieder geval zeker niet zo op. Knipoog

Mac

Berichten: 11651
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 11:23

Mac schreef:
Update: LEE IS DRACHTIG !!! Jippie jippie jippie! Ongelooflijk, hoe soepel dat is verlopen. Misschien nog 1 "maartje": ze vonden het vruchtje wat aan de grote kant, dus over een weekje moet ik nog een keer terug om te kijken of het geen tweelingdracht is. In dat geval moet er 1 weggeknepen worden (bah, wat klinkt dat naar!). Maar ze is dus drachtig OK dan! !

Nogmaals een update: het is er gelukkig maar eentje OK dan! ! Je kon het ook heel duidelijk zien zitten en ook kon je het hartje zien kloppen. We zijn er dus klaar voor ... het lange wachten kan beginnen!

Hoe is het met de andere merries? Alles gescand en drachtig?

10y

Berichten: 1566
Geregistreerd: 01-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 14:37

Coy is donderdag drachtig gescand van Zeek OK dan! en wordt vandaag opgehaald. Dance is niet geïnsemineerd i.v.m. twee folikkels, te veel risico vond men op Holstud. Begin van de week hoor ik wel wat ze gaan beslissen. Sunny moet maandag worden gescand, maar echt vertrouwen doe ik het niet. Staat me vandaag een beetje teveel met de staart te zwiepen en naar haar buik te trappen. Nu is ze wel super gevoelig als er ook maar een vliegje in de buurt is. Bij dat paardje weet je het soms echt niet zeker. Ze doet over alles erg extreem in haar uitingen. Maandag zullen we het weten. Volgende week weten we het ook van Sue of het gelukt is.

_Vanes_

Berichten: 3664
Geregistreerd: 12-02-01
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 15:00

jessiejanes schreef:
Update:
-Badger is nog steeds dragend,36 dagen nu,dus al meer zekerheid dat Badgers Little Step "on his way"is!
-Miss niet dragend; is weer terug naar inseminatie,nu hopen op meer succes.
-Jacky word toch gedekt,niet Smart Little Pistol,maar opzoek naar een painthengst.


Iedereen gefeliciteerd met de dragende dames en succes voor diegene die het nog niet weten of nog naar de hengst/KI moeten gaan! OK dan!

Update again:
-Badger hopelijk nog dragend.
-Miss weer opnieuw (2de keer)geinsemineerd.
-Gynn weer opnieuw geinsemineerd na veulen.
-jessie janes net weggebracht voor wat "Radicale"zaadjes. Haha!
-Voor Jacky nog geen beslissing over de hengstekeuze.

bianca_banny

Berichten: 1696
Geregistreerd: 14-02-04
Woonplaats: Capelle a/d ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 21:36

GEFeliCITEERD!!! Knipoog

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 11:34

Dance schreef:
buckskin x sorrel


Eehm dance kleine correctie het is buckskin keer chesnut Haha!
en ja ik moet nog een correctie certificate insturen Bloos

overigens hier "natuurlijk" dan wel, daisy nu al voor de 3e keer gedekt. die doos wil dus niet Huilen en voor sue van dance en annie is het volgende week zover nog even wachten dus. iso nog wat langer die is net vorige week gedekt.

volgend jaar hoop ik dus op een sorrel of chesnutveulen (van iso), een ??? van annie (palomino), en een ?????? van daisy (bay) maar of dat lukt (waar is die duim smily) en heel misschien dat ik ook nog een combi maak chesnut tobiano paint keer chesnut.

iedereen wiens merrie al drachtig is gefeliciteerd en we duimen dat alles goed gaat.

bianca_banny

Berichten: 1696
Geregistreerd: 14-02-04
Woonplaats: Capelle a/d ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 18:08

gefeliciteerd Haha!

10y

Berichten: 1566
Geregistreerd: 01-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 21:19

Sorry Rina, is "vosje" ook goed Haha! Knipoog Cool

Mijn vermoedens waren juist, Sunny is niet drachtig, maar wel super hengstig. Vanavond is ze om half negen goed in Stroe gearriveerd voor een volgende sessie. Hopen dat het lukt. In ieder geval hebben Dance en Sunny nu steun aan elkaar, ze mogen morgen samen het weiland op. Misschien gaat het dan nu lukken met de dames. Coy zal het niet leuk vinden zo alleen, ze staat continu te mopperen op stal. Maar die gaat morgen gewoon bij de jongens het land op. Zij en de knullen hebben geen problemen met elkaar. Duimen dan maar.

redpebbles

Berichten: 456
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: blesdijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 00:21

Ook even een lijstje van mijn merrie's, drachtig van mijn eigen hengsten. Alles meteen met de eerste keer dekken drachtig. ("Natuurlijk" gedekt)
Painted Specialena:chesnut/tobiano x Magic Special Power
Ap Plaudit: Appaloosa x Magic
Supreme Dusterette(QH) x Red Pebbles
Magnum Flashaglory:Palomino/Overo x Red Pebbles
Oa War Docs Twist(QH) x Magic
Ben heel benieuwd, vier ervan kunnen in maart al veulenen en de andere in april.

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-04 15:29

Gefeliciteerd Redpebbles, altijd fijn wanneer alles in 1 keer drachtig is!!

Ik durf eindelijk weer te zeggen dat Sim nog steeds drachtig is! Ik twijfelde even, ze leek wat hengstig gedrag te vertonen, maar vandaag is de DA geweest en alles zit er nog, jippie!

Bonnigje

Berichten: 2296
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Biezenmortel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 15:47

Gaaf Jeddah!

_Vanes_

Berichten: 3664
Geregistreerd: 12-02-01
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 15:54

GEFELICITEERD,iedereen!!!
Hier is Bagder nog steeds dragend.
Miss(2de keer) en Gynn(1ste keer) niet,dus alweer terug.
Jessie is nu ook geinsemineerd.

Bonnigje

Berichten: 2296
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Biezenmortel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 15:55

Classy gaat volgende week weg.
Is de eerste keer voor mij, super spannend!