YES! YES! YES! (drachtig)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 23:48

Had je er dan niet liever een iets hogere en rankere hengst op gegooid? Ik weet natuurlijk niet precies wat voor paardje je wilt fokken, maar dat had ik persoonlijk zelf gedaan Haha!

Mac

Berichten: 11651
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 16:55

XoNo schreef:
Had je er dan niet liever een iets hogere en rankere hengst op gegooid? Ik weet natuurlijk niet precies wat voor paardje je wilt fokken, maar dat had ik persoonlijk zelf gedaan Haha!

Nee hoor, ik vind dit iel genoeg Haha! . Ik hou nou eenmaal van "chunky" Cool . Tot nu toe heeft Joey trouwens sowieso aardig wat beenlengte doorgegeven aan zijn veulens, maar ook een stevige ass Vingers aflikken . Jamjam!!

_Vanes_

Berichten: 3664
Geregistreerd: 12-02-01
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 11:24

jessiejanes"]
[quote="jessiejanes schreef:
Mijn combi's dit jaar zijn:
1-Badgers expres *Wimpy's Little Step
2-Miss Dawn Enterprise *Lil Ruff Peppy
3-Hickorys Gynn*Bueno Chexinic
4-Jessie janes*Radical Revolution
(misschien 5-Jacky Daniels Bright*Smart Little Pistol,weet na volgende week zeker ja of nee,dit zou dan nr. 12 zijn))

UPDATE!:
Bagder is dragend,gescand op 15 dagen.
Miss Dawn is onduidelijk,Er waren 2 cystes bekend in de BM,nu 4(!) zichtbaar(?),maar ze zijn te klein voor een vrucht van 3 weken,dus nog niet zeker of er een vrucht zit en of deze ook levensvatbaar genoeg is.
Over 3 weken nog eens scannen,dan weten we meer!
[/quote]
Update:
-Badger is nog steeds dragend,36 dagen nu,dus al meer zekerheid dat Badgers Little Step "on his way"is!
-Miss niet dragend; is weer terug naar inseminatie,nu hopen op meer succes.
-Jacky word toch gedekt,niet Smart Little Pistol,maar opzoek naar een painthengst.

Hoe is het bij de andere dames?

Mac

Berichten: 11651
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 11:38

jessiejanes schreef:
Hoe is het bij de andere dames?

Lee is geinsemineerd. Volgende week donderdag wordt ze gescand.

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-04 11:39

Simply is drachtig gescant op 6 weken, volgende week ga ik voor de zekerheid even nog een keertje, ik weet niet waarom, heb gewoon even niet zo'n goed gevoel erover sinds Jeddah weg is heeft ze ook wat stress misschien... Ze toont dat soort dingen nooit zo, Sim is erg introvert.

Na lang en hard nadenken heb ik besloten Poco, mijn Lease merrie, te brengen bij Zippin N Investments in plaats van insemineren door FPF Lethal Weapon. Ik heb haar natuurlijk maar 1 jaar "ter beschikking" en het zou ontzettend jammer zijn als ik een breedingstock zou krijgen, want de merrie kan ik daarna niet nog een keer gebruiken, Justine wil haar natuurlijk ook wel weer gebruiken, dus besloten voor een Quarter hengst te gaan, om een Quarter veulen te fokken. Het idee dat ik niet hoef stil te staan bij "is ie wel bont" is erg rustig, maar maakt het ook wel heel "saai" als je dat wel gewend bent Knipoog .

Bij mij nu dus "maar" 1 bevroren...!

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-04 11:44

Mac"]
[quote="jessiejanes schreef:
Hoe is het bij de andere dames?

Lee is geinsemineerd. Volgende week donderdag wordt ze gescand.
[/quote]

Spannend!!!!!!!!!!!!!! Ik duim voor je!!

Mac

Berichten: 11651
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 15:07

Update: LEE IS DRACHTIG !!! Jippie jippie jippie! Ongelooflijk, hoe soepel dat is verlopen. Misschien nog 1 "maartje": ze vonden het vruchtje wat aan de grote kant, dus over een weekje moet ik nog een keer terug om te kijken of het geen tweelingdracht is. In dat geval moet er 1 weggeknepen worden (bah, wat klinkt dat naar!). Maar ze is dus drachtig OK dan! !

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-04 15:08

Mac schreef:
Update: LEE IS DRACHTIG !!! Jippie jippie jippie! Ongelooflijk, hoe soepel dat is verlopen. Misschien nog 1 "maartje": ze vonden het vruchtje wat aan de grote kant, dus over een weekje moet ik nog een keer terug om te kijken of het geen tweelingdracht is. In dat geval moet er 1 weggeknepen worden (bah, wat klinkt dat naar!). Maar ze is dus drachtig OK dan! !



Ik stuur je net een berichtje.. haha, GEFELICITEEEERD!!!!!!!!!!!!!!!
Ik hoop dat er "gewoon" maar 1tje zit voor je! Anders moet je straks nog gaan kiezen ook....

Mac

Berichten: 11651
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 15:14

jeddah schreef:
Ik hoop dat er "gewoon" maar 1tje zit voor je! Anders moet je straks nog gaan kiezen ook....

Stel je voor zeg ... wordt de "verkeerde" weggeknepen Haha!
Mijn complimenten trouwens voor Holstud ... de expertise daar is echt geweldig!

Bonnigje

Berichten: 2296
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Biezenmortel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 15:15

Hey Mac gefeliciteerd!!!
Super vooor je!

En Jeddah: Je kan nu toch duimen en hopen op Champagne ipv bont... is net zo spannend!

10y

Berichten: 1566
Geregistreerd: 01-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 15:21

Straks zijn we allemaal lekker aan de champagne Haha! Haha! Haha! . Nog een paar daagjes wachten, dan weten we het.

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-04 15:45

Dance schreef:
Straks zijn we allemaal lekker aan de champagne Haha! Haha! Haha! . Nog een paar daagjes wachten, dan weten we het.


Hmm, en dat terwijl ik Champagne helemaal niet eens lekker vind Verward Knipoog !

DJQuarter

Berichten: 1115
Geregistreerd: 28-09-03
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 15:54

Echt een modekleurtje aan het worden in de Nederlanden...OK dan!

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-04 15:58

Vergeet niet dat de helft van zijn veulens geen Champagne zal zijn!
En dat, ook al was ie Sorrel, het alsnog een prachtige hengst is, met bewegingen waar je U tegen zegt en een pedigree om van te dromen naast dat een super braaf en nuchter karakter! Het gaat ons niet alleen om de kleur hoor Knipoog !

DJQuarter

Berichten: 1115
Geregistreerd: 28-09-03
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 15:59

Nee, je hebt gelijk maar ik vind het wel een gave kleur en de rest is idd zoals je zegt ook om van te smullen!

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 16:09

Mac"]
[quote="jeddah schreef:
Ik hoop dat er "gewoon" maar 1tje zit voor je! Anders moet je straks nog gaan kiezen ook....

Stel je voor zeg ... wordt de "verkeerde" weggeknepen Haha!
Mijn complimenten trouwens voor Holstud ... de expertise daar is echt geweldig!
[/quote]

Precies mijn gedachte toen Fly drachtig bleek van een tweeling. Liep al twee jaar met haar bij Holstud (Ja ja...Dot heeft wel wat 'voeten in aarde' gehad hoor! Rolleyes ) dus toen dat geconstateerd werd vroeg ik ook direct 'je laat wel die bonte zitten hé!'... Omdat ze erg dicht tegen elkaar aan zaten wilde hij echter nog een weekje wachten met knijpen en voilá...Moeder Natuur heeft het voor me geregeld... één van de twee was vanzelf verschrompeld en ja, ze liet de bonte zitten *LOL*

Maar't is wel spannend hoor... ik hoop voor je dat het goed gaat! Voor allemaal trouwens... (nog steeds geen 'fingers crossed' smiley!)
Dan maar een schietgebedje...Afbeelding

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 16:10

Kijk... ik wíst dat ik er ergens een gezien had...
Fingers crossed voor alle gedekte, geïnsemineerde en drachtige merries...Afbeelding

Tenfold
Berichten: 1267
Geregistreerd: 04-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 17:40

DJQuarter schreef:
Echt een modekleurtje aan het worden in de Nederlanden

En dan zeggen ze dat er bij de paints zo op kleur wordt gefokt..... Haha!

10y

Berichten: 1566
Geregistreerd: 01-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 21:05

jeddah schreef:
Hmm, en dat terwijl ik Champagne helemaal niet eens lekker vind Verward Knipoog !


Niet lekker Verward , troost je, ik ook niet Ziek , we nemen gewoon appelsap met bubbels. Vingers aflikken

Voor mij gold ook de bouw en de beweging en dat heerlijke koppie, fijn karaktertje en toppie pedigree. Maar de kleur is mooi meegenomen als.... , toch? Net als Jeddah al schreef het is helemaal niet zeker of de veulens champagne worden. Laten we hopen op een paar mooie en gezonde veulens en dat alles tijdens de dracht, geboorte en daarna naar wens en goed verloopt.

Wij fokken dus echt niet op kleur. Maar we mogen wel likkebaarden als we een aparte en buitengewoon mooie kleur tegenkomen, nietwaar?
Wat denk je dan van een blue roan x een buckskin (7 mei scannen, spannend!!) en een bay met een sorrel. buckskin x sorrel en dan de chestnut met champagne (begin volgende week scannen, nog spannender!) Daar is nu echt helemaal niet naar de kleur gekeken. Dat kwam pas later toen alles al in kannen en kruiken was.

DJQuarter

Berichten: 1115
Geregistreerd: 28-09-03
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 21:45

Dance schreef:
Daar is nu echt helemaal niet naar de kleur gekeken. Dat kwam pas later toen alles al in kannen en kruiken was.


Nou moet je niet overdrijven hè?
Knipoog Cool

10y

Berichten: 1566
Geregistreerd: 01-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 23:47

DJQuarter schreef:
Nou moet je niet overdrijven hè?
Knipoog Cool


Nou............wh Haha! Schijnheilig Tja, 4 merries laten dekken is best wel wat overdreven, maar ontzettend leuk straks al dat grut te zien opgroeien.

Maar ik denk dat je de kleurtjes bedoeld. Nee, échies niet in eerste instantie naar gekeken. Mijn bay meisje en het sorrel jongetje (Flash) stonden op het NK netjes naast elkaar en dat vonden zowel zijn eigenaren als ik een prima match, zou een heel mooi veulen moeten geven met van beide ouders de kwaliteiten. Ik ben voor wat betreft kleurengenetica een absolute nul. Vraag ik liever aan diegene die er verstand van heeft.
Voor de chestnut (een koffievos) had ik na veel hengsten bekeken te hebben, uiteindelijk twee keuzes With Technique (staat op Stroe) een hele donkere bay en dan Investments, de champagnekleurige. Ik heb van WT een prachtig veulen gezien in Stroe. Echt de hengst vererft fantastisch. Maar zijn veulens worden bijzonder groot en hij heeft een lange ruglijn. Mijn merrie is ook behoorlijk lang gelijnd en geeft ook behoorlijk flinke veulens, hoog op de benen. Bovendien heb ik al zo'n grote van ondertussen aan de 1.64. Investments is korter in de rug en in zijn geheel past hij beter. Bovendien hat WT nog te dichtbij dezelfde familie als mijn merrie. Niet dat ik daar absoluut op tegen ben, maar het is wel een punt om mee te nemen. Bij Investments is ook Zippo Pine Bars dichterbij dan bij WT.
Die blue roan is een (maiden) Appaloosa x een buckskin hengst, Ace van Gisela en Paulus. Daar het erg moeilijk is voor deze merrie een passende reining hengst in Appaloosa patroon te vinden, heb ik deze beslissing genomen. Daar de Appies de reinste toverballetjes zijn, weet je toch niet wat er uit komt. Dat is echt een verrassing. Dan kan het me ook niet schelen of er stippen op zitten of ook niet, als het maar het beoogde goede paardje wordt. De laatste is gewoon een gok een buckskin merrie (maiden ook) met een heel jonge hengst die nog moet beginnen in de sport, maar wel een super pedigree met heel goed presterende ouders en voorouders. Dus drie in de Peppy San Badger lijn uiteindelijk.

Vertel me nu eens iemand wat dat allemaal voor kleurtjes worden, Jeddah????????, pleasssssssssssssse.

Maar je hebt gelijk DJQuarter hartstikke overdreven Cool , maar ik verheug me echter heel erg op het resultaat Vingers aflikken . Maar ik zal dit beslist niet ieder jaar herhalen, neem ik tenminste aan.

Zeker ook omdat het de eerste keer is dat ik twee merries met diepvriessperma heb laten insemineren. Die andere twee worden natuurlijk gedekt. Zo gouw ik weet of ze drachtig zijn, kom ik wel weer jubelen hier Knipoog Haha!

DJQuarter

Berichten: 1115
Geregistreerd: 28-09-03
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 08:34

Dance schreef:
Nou............wh Haha! Schijnheilig Tja, 4 merries laten dekken is best wel wat overdreven, maar ontzettend leuk straks al dat grut te zien opgroeien.


Van ons zijn er 6 gedekt... Lips are sealed

10y

Berichten: 1566
Geregistreerd: 01-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 10:52

DJQuarter"]
[quote="Dance schreef:
Nou............wh Haha! Schijnheilig Tja, 4 merries laten dekken is best wel wat overdreven, maar ontzettend leuk straks al dat grut te zien opgroeien.


Van ons zijn er 6 gedekt... Lips are sealed
[/quote]

Ben dus niet de enige die is. hihi. Zijn ze allemaal al drachtig verklaard? Sorry als ik naar de bekende weg vraag, ik ga niet alle pagina's meer door lezen. Ik moet nog eventjes wachten.

DJQuarter

Berichten: 1115
Geregistreerd: 28-09-03
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 11:25

Dance"]
[quote="DJQuarter"][quote="Dance schreef:
Nou............wh Haha! Schijnheilig Tja, 4 merries laten dekken is best wel wat overdreven, maar ontzettend leuk straks al dat grut te zien opgroeien.


Van ons zijn er 6 gedekt... Lips are sealed
[/quote]

Ben dus niet de enige die is. hihi. Zijn ze allemaal al drachtig verklaard? Sorry als ik naar de bekende weg vraag, ik ga niet alle pagina's meer door lezen. Ik moet nog eventjes wachten.
[/quote]

3 merrie door Mighty Awesome waarvan 2 al officieel drachtig, de derde staat nog op stroe. Haflingertje is officieel drachtig van Kiblers Avalanche en twee door Coeur D Wright Stuff waarvan 1 officieel dragend de ander wordt binnenkort 'geherinsemineerd'...

Bonnigje

Berichten: 2296
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Biezenmortel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 12:33

Gaat het hier alleen over KI? Schijnheilig

Gisteren hebben we namelijk geregeld dat we Classy nog laten dekken dit jaar door Jetalito Jet Set. Haha! *LOL*

Maar dan helemaal natuurlijk -Live - en op zijn ouderwets. Bloos