Digger is geen...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 19:09

vera schreef:
Ik had er ook al over zitten denken om hem maar helemaal te scheren, moet het wel een beetje warmer worden Nagelbijten / Gniffelen


Ik weet niet hoe groot de geschoren plekken zijn, maar houd er rekening mee dat paarden die in het voorjaar geschoren worden vaak slecht door hun verharing komen en een minder mooie zomervacht krijgen die minder glanst. Vooral voor Halterpaarden iets om rekening mee te houden.
Ook jonge paardjes die dik in het wintervacht zitten en die je wilt showen, liever met licht en dekens door de verharing pushen dan scheren...

Dus als die plekken niet al te groot zijn, zou ik hem persoonlijk niet scheren...

Natascha dH

Berichten: 995
Geregistreerd: 25-07-01
Woonplaats: Tollebeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 09:35

Mmmaahhh, wat is groot. Ongeveer 30 x 30 cm, misschien iets meer. En dan geschoren tot op de huid, dus zeker niet aan te bevelen om dat ook nog eens extra ergens anders op het lichaam te doen. Cool
Iedereen mag z'n eigen beslissingen nemen, maar het verbaasd me dat mensen voor een 'risicovollere' operatie beslissen alleen omdat ze een paard niet onder narcose willen hebben. Oke, injectienarcose in het land heeft ook nadelen, maar gasnarcose in een kliniek onder intensieve begeleiding van een anesthesist is toch veilig.
Zoals ik al zei, de laparoscopisch castratie is en blijft een buikoperatie en staant castreren geeft weinig overzicht over het operatiegebied en de enige chirurgische methode die je hierbij gebruikt heeft meer complicaties dan de methoden die je liggend gebruikt.
Dus nog iets om tegen elkaar af te wegen en je moet zelf beslissen wat je het zwaarst vindt wegen.
Groetjes, Natascha

radicalM

Berichten: 689
Geregistreerd: 14-02-03
Woonplaats: Capelle a/d IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 10:03

Ik heb goede hoop dat de "vensters", zoals wij die noemen, volgende maand verdwenen zijn. De eerste dagen thuis heb ik hem wel even een dek opgedaan tot het "hele" kale weg was. We gaan gelukkig het voorjaar weer in, dus groeit het waarschijnlijk wat sneller aan dan zoals bij mij, in december. Zou hem niet scheren als je dat verder ook nooit doet.

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 10:43

radicalM schreef:
We gaan gelukkig het voorjaar weer in, dus groeit het waarschijnlijk wat sneller aan dan zoals bij mij, in december.

Huh, ben jij gecastreerd Verward

radicalM

Berichten: 689
Geregistreerd: 14-02-03
Woonplaats: Capelle a/d IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 10:50

Mmmjah...wist je dat nog niet? Haha!

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 17:24

Ik ben het helemaal eens met je onderschrift Knipoog

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 19:37

whoehahahahaaa!!!! LOL, Cornelie!!!

Vera, hoe is het met Diggertje???

Vera

Berichten: 12176
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-04 20:53

Vandaag dubbele info gekregen over mijn paardje OK dan!

Eerst belde RadicalM dat ze Digger een appeltje had gebracht en even met hem had geknuffeld. Echt super lief Lovers van haar!!!
Die is dus gewoon op ziekenbezoek gegaan Haha!

Daarna werd ik gebeld door de arts die Digger heeft behandeld, ik schrok me een hoedje en dacht meteen dat het foute boel was. Maar hij belde om te vertellen hoe het met hem ging (goed dus!) en wat we voor maandag moesten afspreken. Bloos

Hij is vandaag in de stapmolen geweest, ben benieuwd wat hij daar van vond Cool
Jammer dat ik hem niet zelf kon zien maar ik was erg blij met het goede bericht van de arts en zeker met het bezoek van RadicalM die me belde toen ze voor de box stond en mij een live verslag deed Knipoog

Toen ik had neergelegd vroeg ik mij alleen af hoe ze aan mijn mobiele nummer kwam Verward *LOL*

Kido

Berichten: 5332
Geregistreerd: 04-08-03
Woonplaats: Ergens op deze aardbol.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 20:58

mischien staat t op zn box?

Vera

Berichten: 12176
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-04 21:04

Kido schreef:
mischien staat t op zn box?

Lijkt me het meest voor de hand liggende, ja.
Maar het was wel maf, we hebben elkaar 1x op een wedstrijd gesproken en dan ineens krijg je (tijdens je werk) een telefoontje; "hoi, met D....., je weet wel van Bokt...." *LOL* *LOL*

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 21:13

He, wat geweldig!!! Nou, da's fijn om te horen dat alles goed gaat. Digger kent het fenomeen stapmolen wel hoor, dus dat zal ook wel prima zijn gegaan..............Waar blijft de laatste foto- reportage van Hengst Digger nou???? Hihihiiii.....

charene

Berichten: 1556
Geregistreerd: 11-10-01
Woonplaats: noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 23:00

Nou inieder geval weet je nu (en wij ook Knipoog )dat je mannetje van alle kanten in de gaten wordt gehouden........altijd prettig Haha! om te weten.......
Nou Vera hoop dat je met een goed gevoel de paasdagen in gaat.....

groetjes Charita en Joelyn

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 08:47

charene schreef:
Nou Vera hoop dat je met een goed gevoel de paasdagen in gaat.....

groetjes Charita en Joelyn


Hoe zal Digger zich voelen zonder werkende paaseieren, Bloos! ??? Schoot zo even door mijn hoofd heen, Clown ...........

charene

Berichten: 1556
Geregistreerd: 11-10-01
Woonplaats: noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 10:35

FlyingHigh"]
[quote="charene schreef:
Nou Vera hoop dat je met een goed gevoel de paasdagen in gaat.....

groetjes Charita en Joelyn


Hoe zal Digger zich voelen zonder werkende paaseieren, Bloos! ??? Schoot zo even door mijn hoofd heen, Clown ...........
[/quote]

hahahah wat zullen wij allemaal aan Digger denken met pasen...hmmmmm lekker eitje....het lijken wel...... Haha!

charene

Berichten: 1556
Geregistreerd: 11-10-01
Woonplaats: noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 10:27

Vera hoe gaat het nu met Digger..........

DubbelFun

Berichten: 88827
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 10:29

Die staat nu te wachten tot hij gehaald wordt Haha!

Vera

Berichten: 12176
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-04 11:12

Ik stap zo in de auto en ga hem halen!!! Ach gut

charene

Berichten: 1556
Geregistreerd: 11-10-01
Woonplaats: noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 17:57

vera schreef:
Ik stap zo in de auto en ga hem halen!!! Ach gut


En hoe is het gegaan .......

Vera

Berichten: 12176
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-04 18:32

Digger is weer lekker thuis!
Toen hij in zijn paddock kwam zakte hij meteen door zijn knieen en kon niet meer stoppen met rollen Dat had hij wel gemist denk ik.
Verder is hij nog steeds Digger maar dan met de scherpe randjes eraf en 100 kilo lichter Ach gut
Hij was nog even lief en goeiig, bijten is hij ook nog niet verleerd Schijnheilig maar met binnenzetten en eten is hij een stuk gewoner geworden.
Geen gesteiger en wilde sprongen meer OK dan! Maar gewoon gezellig meelopen Pling

Nu lekker op de Soul Mate en een beetje goede verzorging, dan s hij er zo weer bovenop.
Over 3 dagen moeten de hechtingen eruit en dan mag hij weer aan het werk. Maar ik denk dat ik nog een tijdje wacht tot hij weer helemaal op gewicht enzo is. Clown

radicalM

Berichten: 689
Geregistreerd: 14-02-03
Woonplaats: Capelle a/d IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 22:18

Heee, goed om te horen dat alles goed is gegaan! OK dan!
Grappig is dat he, dat je gelijk merkt dat het "testosteron-gedrag" voor het grootste gedeelte verdwenen is. Dat "happerige" zal hij nog wel even houden, Moon doet het wel minder, maar weg is het nog niet. Sinds kort loopt mijn dochter lekker buiten te wandelen met hem aan een halstertouw. Dat durfde ik voor de castratie echt niet.
Vandaag durfden we het zelfs aan, hem aan het halster mee te nemen met een buitenrit (heet geloof ik poniën), zijn eerste echte buitenrit met de rest. *LOL* Had ik ook nooit aangedurfd daarvoor!
Je hebt mazzel dat het weer beter wordt, heeft Digger ook minder last van die "venstertjes". Hij was aardig in de rui zag ik, dus zal je er gauw niks meer van zien!

Vera

Berichten: 12176
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-04 23:02

Ik heb hem vanmiddag meteen een dikke poetsbeurt gegeven en d'r kwamen bossen haar af. Dat zal aardig gejeukt hebben bij hem
Ach en die geschoren plekken; je bent er eigenlijk snel aan gewend.

Ik was vanavond helemaal verbaasd. Normaal als ik hooi ga geven 'savonds dan heeft hij zijn hele stal omgeploegd maar nu had hij nog een keurig bedje Haha!
Zou het dan toch nog een net paard worden Bloos

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 13:34

vera schreef:

Zou het dan toch nog een net paard worden Bloos


Dan mag hij zijn mama wel bijles gaan geven, die wroet nog steeds haar hele stalinhoud tegen de achterwand aan............fijn voor als je hopelijk spoedig gaat bevallen! Straks kukelt het arme beessie op de koude vloer neer, *LOL* .
Zou er echt al zoveel verandering zijn door zijn hormoon- huishouding??? Gaaf...........

jackie

Berichten: 1541
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Nieuwerkerk a/d IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 22:00

radicalM schreef:
Heee, goed om te horen dat alles goed is gegaan! OK dan!
Sinds kort loopt mijn dochter lekker buiten te wandelen met hem aan een halstertouw. Dat durfde ik voor de castratie echt niet.
Vandaag durfden we het zelfs aan, hem aan het halster mee te nemen met een buitenrit (heet geloof ik poniën), zijn eerste echte buitenrit met de rest. *LOL* Had ik ook nooit aangedurfd daarvoor!
!


Ik wel, maar ik ben dan ook zijn "oppasmoeder". Toen zijn kiwi's nog functioneel waren liep ik ook regelmatig met zijn moeder en zus, wel of niet hengstig door zijn paddock en hij wist precies dat hij daar niet aan mocht zitten van mij. Hij kon ook met die twee gewoon over de omheining heen neuzen en de twee dames hebben meer dan eens aan de andere kant staan knipogen. Dat vond hij dan wel spannend maar werd er niet gek van. Meestal kwam zijn oppas (ruin van 19) dan ertussen en schoof hem weg. Dan ging hij gewoon weer hooi eten, terwijl die dan de hengstige dame(s) in hun kont beet. Haha!