WN : Bunschoten - NK Quarterhorses 2004

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gabacho

Berichten: 284
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Brabant!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 11:01

OK dan! OK dan! Go Wendy, OK!!!!! OK dan! OK dan!

Henriette
Berichten: 725
Geregistreerd: 30-01-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 11:09

Tenfold schreef:
@Henriette: hetzelfde gold voor de overige reining klassen. Ik heb nog nooit in 1 wedstrijd zoveel paarden een bok zien geven in de proef. Daar kan de ruiter niet altijd wat aan doen natuurlijk, maar ik vond het echt opvallend.

Inderdaad! Misschien heeft het iets te maken met het "niet willingly guided" zijn Verward

Henriette
Berichten: 725
Geregistreerd: 30-01-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 11:12

Gabacho schreef:
+:)+ OK dan! Go Wendy, OK!!!!! OK dan! OK dan!

In dit deelnemersveld vind ik dat Wendy terecht heeft gewonnen.
Ditmaal had ze d'r paard veel beter onder controle.

Maar een mooie proef vind ik het nog steeds niet

sil
Berichten: 690
Geregistreerd: 24-09-01
Woonplaats: St Martin D'Audouville

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 11:19

jeetje , weer terug van de wedstrijd en compleet afgemat!!!!
Na een aantal grote shows ga je het echt merken hoor.
Zoals ik me nu voel was dit de laatste,maarja over een paar dagen misschien toch nog inschrijven voor luik??
We zien het wel.
Het is weer lekker gegaan, sannie wordt steeds beter ( haha of wij) .
wiebe heeft het zilver in de amateur trail, het brons in de amateur horsemanship en 2 handjes in de am western riding!!
Ik heb het zilver in de open trail en het brons in de open western riding.
De hunter ging bagger, maar ben wel tevreden over het zwarte scheur monster in de pleasure!!
dat zwarte monster was ook nog vijfde in de brood mares!!
Hele erg trots ben ik op bianca die met sequins first de futurity pleasure voor 4 en 5 jarige heeft gewonnen!!!
We zijn weer met een bak vol bekers en linten naar huis gegaan en hebben weer veel geleerd!!!!
En voor alle bokkers en hoi zeggers die niet niet meer kregen als een zachte hoi van mij...... ik ben zo slecht in het herkennen van gezichten!!!
Mij moet je echt aanklampen met vermelding van je echte naam en bokt naam en dan valt het kwartje!!!!
In iedergeval allemaal van harte gefeliciteerd met alle behaalde plaatsingen!!
groeten sil en wiebe blue jackeroo stables

Tenfold
Berichten: 1267
Geregistreerd: 04-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 11:19

Ik heb de indruk dat steeds vaker snelheid in een reiningproef meer gewaardeerd wordt dan controle en 'willingly guided' zijn aan een losse teugel (incl. verzameling, mooie hoofd-halshouding, het niet tonen van verzet als oren plat in de nek en open mond etc).
Valt dit meer mensen op?

DWSS
Berichten: 667
Geregistreerd: 04-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 11:28

Henriette schreef:
In dit deelnemersveld vind ik dat Wendy terecht heeft gewonnen.
Ditmaal had ze d'r paard veel beter onder controle.

Maar een mooie proef vind ik het nog steeds niet
Blijkbaar dacht de jury daar anders over Haha! als je 2 x een 74 score hebt Haha! EN.... de beste stuurlui staan aan wal Vingers aflikken

Tenfold
Berichten: 1267
Geregistreerd: 04-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 11:31

Lange tenen?

Henriette
Berichten: 725
Geregistreerd: 30-01-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 11:38

In één woord: verbazingwekkend!

En ook al "sta ik aan wal", ik zie wat ik zie en heb daar mijn eigen mening over. Ik geloof niet dat je daarvoor deelnemer hoeft te zijn.

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 11:41

Ik vind dat je helemaal gelijk hebt, DWSS heeft duidelijk ook een mening over die proef (ik heb het zelf niet gezien overigens) en alleen omdat haar mening positief is, kan dat ineens wel? Als je mening negatief is, dan staan de beste stuurlui aan wal.

Dat is meten met 2 maten.

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 11:55

sil schreef:
Hele erg trots ben ik op bianca die met sequins first de futurity pleasure voor 4 en 5 jarige heeft gewonnen!!!
En dat zag er echt SUPER uit!! Die 2 zijn heel ver gekomen het afgelopen jaar!!

Henriette
Berichten: 725
Geregistreerd: 30-01-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 12:01

@DWSS In welk onderdeel ben jij eigenlijk gestart!?

DWSS
Berichten: 667
Geregistreerd: 04-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 12:38

Ik ben in het volgende onderdeel gestart : applaudiseer voor iedere ruiter die mee rijd op een wedstrijd, ik vind alle ruiters die op maakt niet uit welke wedstrijd starten op zijn minst een applaus verdienen , kon ik ook van het NK niet zeggen , waarom altijd zo negatief , ik vind het een feit dat je niet altijd negatief kunt gaan spuien als je de achtergrond van een paard en ruiter niet kent , hier op bokt lekker makkelijk maar neem dan ook eens de moeite om verhaal gaan te halen bij de persoon zelf.
Deze combinatie is van heel erg ver gekomen , mag ik dan niet gelukkig zijn Verward ? Oja , mijn schoenmaat is 40
Haha!
( ben trouwens nog een onderdeel gestart , paardenoren naar voren mens )

Gisela
Berichten: 1513
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Venray

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 12:39

Hoi allemaal,

Wij zijn ook terug van het NK en hebben het met een uitermate goed gevoel afgesloten.

Paulus was op vrijdag in de amateur zo zenuwachtig dat het helemaal de mist in ging, dus heeft Flash een klopje gegeven en heeft op 2 handen uitgereden, een 0 score dus.

Op zondag sloot Paulus met een super gevoel af, ondanks een "vervelend" incident (we zullen het niet hebben over sportiviteit), en een bok op het changement, liet de score card van de jury zien wat we dachten, namelijk dat het gewoon een heel goed pattern was wat Paulus had gereden. Ook heel leuk en dus wel heel sportief dat vele ruiters en omstanders dit ook kwamen zeggen.

Overigens, Jos en vele anderen die ik heb gesproken, bedankt voor al jullie steun, na het whoa incident op de tribune........ ennuh Jos, we hadden gelijk, het bokje was uitermate verklaarbaar.
Dus 1 tip voor ruiters als een paard iets doet wat het anders nooit doet, geef het paard niet de schuld maar kijk eerst even of er iets anders aan de hand kan zijn.

Groetjes, Gisela

Jos
Berichten: 4059
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: beets

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 12:54

Gisela schreef:
Dus 1 tip voor ruiters als een paard iets doet wat het anders nooit doet, geef het paard niet de schuld maar kijk eerst even of er iets anders aan de hand kan zijn. Groetjes, Gisela



fijn dat dat opgelost is OK dan!
Laatst bijgewerkt door Jos op 18-10-04 12:59, in het totaal 3 keer bewerkt

Henriette
Berichten: 725
Geregistreerd: 30-01-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 12:54

Aha, nog iemand aan wal!
Sorry voor deze reactie hoor, kon het ff niet laten Haha!

Negatief? Nee hoor, kritisch!
Dit was niet zomaar een wedstrijd, maar een NK.

En voor iedereen die gestart is heb ik respect: ik doe het niet na.
Misschien leg ik voor mezelf en m'n paarden de lat wel te hoog...

Overigens heb ik niets tegen de overwinning van Wendy (zie mijn eerdere reactie), maar ik krijg er geen kippevel van zo'n proef.

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 12:56

Heeft iemand bij de proef van Paulus whooo geroepen terwijl hij nog niet aan zijn laatste spin was?

Tenfold
Berichten: 1267
Geregistreerd: 04-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 12:56

@DWSS: degene die hier negativiteit laat zien ben jij zelf. Als ik het bericht van Henriette lees waarop jij zo reageert is dat helemaal niet negatief, er staat zelfs dat ze vindt dat in dit geval Wendy terecht heeft gewonnen. Maar het staat iedereen vrij een proef/stijl wel of niet mooi te vinden en dat hier te schrijven. Dus wat is nou het probleem....

Tenfold
Berichten: 1267
Geregistreerd: 04-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 13:03

Xono schreef:
Heeft iemand bij de proef van Paulus whooo geroepen terwijl hij nog niet aan zijn laatste spin was?

Ongelofelijk jammer. Wie doet toch zoiets onsportiefs?

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 13:05

Ik weet het niet, ik vind het altijd leuk om naar Paulus te kijken. Ik word er altijd rustig van Tong uitsteken Toch zet hij elke keer een mooie proef neer. Vorig jaar heeft hij ook zeer terecht de 1e plaats weten te bemachtigen Lachen

Henriette
Berichten: 725
Geregistreerd: 30-01-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 13:05

@ Gisela, gaaf paard hebben jullie!

En misschien kun je vertellen wat de reden van de bok was, dan kunnen we daar weer wat van leren.

Overigens, ben ik van mening dat elke fout (ook een bok) de fout van de ruiter is. Door zenuwen kun je soms niet alle ledematen even goed onder controle houden. Haha!

DWSS
Berichten: 667
Geregistreerd: 04-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 13:05

heb geen probleem , hoop alleen dat jullie ook voortaan de moeite nemen om voor IEDERE ruiter op zijn minst te klappen als deze een proef heeft gereden , goed of slecht gereden , is toch het minste dat je kunt doen .... ben ik dan negatief , nee denk IK Haha!

Tenfold
Berichten: 1267
Geregistreerd: 04-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 13:31

@Gisela: wat een plaatje die Flash!

@DWSS: Waarom denk je dat je de enige bent die voor iedere ruiter klapt? Dat is namelijk beslist niet het geval, doe ik ook! Ik gun iedereen een goeie proef en goeie jurering, maar dat wil nog niet zeggen dat ik alles maar mooi en geweldig vind.

Gisela
Berichten: 1513
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Venray

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 13:37

Bedankt voor jullie complimenten zowel over Flash als over Paulus Haha! .

Flash vond het weer buitengewoon fijn om mee te mogen doen en heeft erg zijn best gedaan. Wij zijn ook heel erg blij met hem.

We vonden het ook heel leuk om weer te bij te praten met alle vrienden en bekenden.
Wat sportiviteit tussen de ruiters, zowel Open ruiters als Amateur als Jeugd, heel fijn om te zien dat dat stukken beter is geworden. En Sil, leuk je ontmoet te hebben!

Groetjes, Gisela

DWSS
Berichten: 667
Geregistreerd: 04-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 13:38

@DWSS: Waarom denk je dat je de enige bent die voor iedere ruiter klapt?

Omdat ik altijd aangekeken wordt door het overige publiek zo van klap jij Verward

Dat is namelijk beslist niet het geval, doe ik ook!
SUPER OK dan!
Ik gun iedereen een goeie proef en goeie jurering, maar dat wil nog niet zeggen dat ik alles maar mooi en geweldig vind.[/quote]
Ieder zijn eigen mening Lachen

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 13:39

Tenfold schreef:
Ongelofelijk jammer. Wie doet toch zoiets onsportiefs?


Ik moet eerlijk bekennen dat ik dat ook weleens gedaan heb Bloos! ! Ik riep uit enthousiatme "wiew"! Als niet-reining mens dacht ik er niet bij na dat de ruiters iemand hebben die dat voor hun roept. (overigens ging de betreffende ruiter gewoon door met spinnen en had mijn "roep" gelukkig geen invloed op zijn proef)
Dus wie weet was het gewoon een enthousiast persoon Verward ???

Ook moet ik eerlijk bekennen dat ik vind dat de verantwoording van het aantal spins uiteindelijk bij de ruiter ligt, en niet bij degene die in het publiek roept.