Perlino?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DJQuarter

Berichten: 1115
Geregistreerd: 28-09-03
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-04 22:40

O ja sorry! Stom! Staat erbij natuurlijk... Tja cremello is wel ietsie pietsie mooier dan perlino... O trouwens ik heb een paar foto's gemaakt. Mijn broertje is er mee bezig... Ik weet niet of ze er vandaag al op staan hoor...

_Vanes_

Berichten: 3664
Geregistreerd: 12-02-01
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 22:54

DJQuarter schreef:
O ja sorry! Stom! Staat erbij natuurlijk... Tja cremello is wel ietsie pietsie mooier dan perlino... O trouwens ik heb een paar foto's gemaakt. Mijn broertje is er mee bezig... Ik weet niet of ze er vandaag al op staan hoor...

We kunnen niet wachten,grrrrrr............ Clown Haha!

_Vanes_

Berichten: 3664
Geregistreerd: 12-02-01
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 23:25

Hier nog 2 foto's van een perlinohengst,alleen is dit een morgan of morab geen quarter.Moet je zien hoe hij geshowt word...... Haha! Pling

Afbeelding

Afbeelding

DJQuarter

Berichten: 1115
Geregistreerd: 28-09-03
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-04 06:48

Hij heeft appeltjes, leuk! Dit is net een palomino... Zou je niet zeggen dat het een double dilute van bruin is... Ik vind het wel mooi dat het donkere ook vanaf de benen oploopt, Magic heeft twee witte voetjes achter.

DJQuarter

Berichten: 1115
Geregistreerd: 28-09-03
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-04 06:58

Ik zit al helemaal te dromen over 'later', wedstrijdjes, dekkingen en wat er allemaal nog meer bij komt kijken. Schijnheilig Mijn geluk kan niet op! Nu hoor ik er echt bij met mijn eigenste quartertje! Pling Wat voor kleur showhalster/hoofdstel/zadel zou nou het mooist passen bij een perlino? Ik ga vandaag wel even een veulenhalstertje halen, een lichtblauwe denk ik... past goed bij zijn oogjes Lovers

XXX!

Signe

Berichten: 5812
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Kraaienest

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 10:07


annemariev
Berichten: 266
Geregistreerd: 25-01-04
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 11:20

Hoi daar!

Nou, ik heb het veulentje in het echt gezien en het is echt een plaatje. Volgens mij is het ook een perlino. Je mag er echt trots op zijn!

groeten,

Annemarie

_Vanes_

Berichten: 3664
Geregistreerd: 12-02-01
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 17:47

Waar blijven die foto's nou?!We zijn niet ongeduldig,hoor! Haha! .......................

charene

Berichten: 1556
Geregistreerd: 11-10-01
Woonplaats: noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 17:57

hahahahahahahahahaha Cheese! Cheese! Cheese!

DJQuarter

Berichten: 1115
Geregistreerd: 28-09-03
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-04 19:14

Ik heb net een heel lief baby blauw veulen halstertje gekocht, staat leuk bij zijn ogen denk ik en zo niet dan niet... Met een d. blauw/ l. blauw/ bruin halstertouw. Echt lief joh!

Signe

Berichten: 5812
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Kraaienest

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 20:39

FoooooooooToooooooooooo
Foooooooooootooooooooo
fooooooooootoooooooooooo
Foooooooootoooooooooo

please?

LisetteSugar

Berichten: 476
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: Ermelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 20:39

Ik ben ook eeeeerg nieuwsgierig naar de foto's!!

DJQuarter

Berichten: 1115
Geregistreerd: 28-09-03
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-04 20:50

Ik HEB nog geen foto, kan er even op dit moment niks aan doen, komt goed! Dat beloof ik

DJQuarter

Berichten: 1115
Geregistreerd: 28-09-03
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-04 17:32

Wat vinden jullie van:

DT Magic Perl Sunset

DJQuarter

Berichten: 1115
Geregistreerd: 28-09-03
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-04 17:37

O ik heb op maple webranch de naam sunset ingetikt maar die bestaat al best wel veel, en mijn Magic heeft eigelijk niks met die lijn te maken... Is dat raar?

Adrienne

Berichten: 1535
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 18:31

Proficiat met je nieuwe aanwinst. Ik persoonlijk vind het erg jammer die kleur. Hou niet van dat tegen albino aan. Goed smeren in met "in het zonnetje" want ze hebben maar weinig pigment.
Bloos
Maar goed als het maar gezond is en jij er gelukkig mee bent.

Een goed paard heeft geen kleur zeggen ze altijd. Haha!

Haarbal

Berichten: 3447
Geregistreerd: 07-04-03
Woonplaats: Wierden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 18:34

Volgens mij mag dat dan niet omdat het uit een andere lijn komt... Maar ik ben ook maar leek... Schijnheilig

Haarbal

Berichten: 3447
Geregistreerd: 07-04-03
Woonplaats: Wierden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 18:35

Ohja...

FOOOTO!
FOOOTO!

redpebbles

Berichten: 456
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: blesdijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 20:01

Ja., FOTO'S graag. Magic Power Special wil nu eindelijk zijn mooie zoon eens zien. (En ik natuurlijk ook)

_Vanes_

Berichten: 3664
Geregistreerd: 12-02-01
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 20:20

Adrienne schreef:
Proficiat met je nieuwe aanwinst. Ik persoonlijk vind het erg jammer die kleur. Hou niet van dat tegen albino aan. Goed smeren in met "in het zonnetje" want ze hebben maar weinig pigment.
Bloos
Maar goed als het maar gezond is en jij er gelukkig mee bent.

Een goed paard heeft geen kleur zeggen ze altijd. Haha!

Ik geloof dat hier eerder in dit topic al is gezegd ,dat deze perlino's/cremello's NIET verbranden.Tenminste,niet sneller dan een andere kleur paard.Het zijn GEEN albino's.Sorry.moest dit toch even rechtzetten.Overigs,een paint met veel wit en roze huid (zeker op het hoofd)verbrandt inderdaad snel.

Splash_

Berichten: 12350
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Bij Spot <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 20:39

jessiejanes"]
[quote="jessiejanes schreef:
Proficiat met je nieuwe aanwinst. Overigs,een paint met veel wit en roze huid (zeker op het hoofd)verbrandt inderdaad snel.


Klopt , Splash wordt altijd in de zomer op zn neus heel goed ingesmeerd anders verbrandt ie supersnel Ach gut

DjQuarters , ben echt heel benieuwd of het toch echt een perlino blijkt te zijn , alles wijst er wel op, ben echt zo benieuwd naar de foto van die kleine Haha!

Bonnigje

Berichten: 2296
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Biezenmortel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 11:35

Ik zit hier als een gek naar beneden te scrollen voor die foto's......
ZIEN !!!!!!

Heel erg gefeliciteerd btw!
Ik vind het prachtig die bijzondere kleurtjes.

Adrienne

Berichten: 1535
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 12:27

jessiejanes"]
[quote="Adrienne schreef:
Proficiat met je nieuwe aanwinst. Ik persoonlijk vind het erg jammer die kleur. Hou niet van dat tegen albino aan. Goed smeren in met "in het zonnetje" want ze hebben maar weinig pigment.
Bloos
Maar goed als het maar gezond is en jij er gelukkig mee bent.

Een goed paard heeft geen kleur zeggen ze altijd. Haha!

Ik geloof dat hier eerder in dit topic al is gezegd ,dat deze perlino's/cremello's NIET verbranden.Tenminste,niet sneller dan een andere kleur paard.Het zijn GEEN albino's.Sorry.moest dit toch even rechtzetten.Overigs,een paint met veel wit en roze huid (zeker op het hoofd)verbrandt inderdaad snel.
[/quote]

Sorrie hoor maar ze hebben weinig tot geen pigment rond ogen en bij de neus net als die paints waar je het over hebt dus wel degelijk smeren!
Maar daar gaat het hier niet om.
Dat is een hele andere discussie.

_Vanes_

Berichten: 3664
Geregistreerd: 12-02-01
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 12:47

Adrienne"]
[Sorrie hoor maar ze hebben weinig tot geen pigment rond ogen en bij de neus net als die paints waar je het over hebt dus wel degelijk smeren! Maar daar gaat het hier niet om. Dat is een hele andere discussie.
[/quote]
Ik zal het deze zomer in de praktijk meemaken,met m'n eigen cremello,ik hou jullie op de hoogte!

Toch even nagezocht op deze site:
http://www.doubledilute.com/cremecolors.htm

en het stukje waarover het verbranden door de zon is geschreven:

[size=18]Misconception #2- Because of thier pink skin, double dilutes sunburn easily [/size]and have increased problems with cancer.

[size=18]False- Graphically illustrated above, there is a difference between pinks. What does this mean? It means that the rules reguarding bald faced white horses (like a mostly white paint) and sunburn do not apply to double dilutes. While no research has been done on the subject to date, owners of double dilutes who also have paints or other horses with large areas of white markings report that thier double dilutes sunburn much less frequently, if at all.[/size]

On the issue of cancers- there has been a lot of research done on this subject, and cancer HAS been known to be associated with certain breeds and colors. One of these breeds is NOT the "American Cream and white" (where many double dilutes of all breeds are registered.) As a matter of fact, pink or double dilute "pumpkin" skin was never mentioned in these studies as being at risk. The breeds with the most problems are appoloosas and draft breeds (associated with squamous cell carcinoma.) And the COLOR with the most cancer problems, to the point that several veterinarians have been quoted as saying "it's not if it's WHEN they get cancer" is grey (associated with melenomas).


[quote="Adrienne schreef:
[ Maar daar gaat het hier niet om. Dat is een hele andere discussie.
[/quote]

Zolang wij hierover doorbaselen,heeft DJ Quarter de tijd om die foto's op het net te zetten!
Laatst bijgewerkt door _Vanes_ op 18-03-04 12:57, in het totaal 2 keer bewerkt

BlackWych

Berichten: 1971
Geregistreerd: 03-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 12:50

De gehele huid van een perlino/cremello is gepigmenteerd met uitzondering van de witte vlekken (indien aanwezig).

De huid op neus en rond ogen verbrandt niet sneller dan bij een vos of bruine, omdat dat normaal gepigmenteerd is. Net zoals dat bij vossen of bruinen het geval is.

Dat het geen onderwerp is voor dit topic, ben ik met je eens.

=^.,.^=